.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:44:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4/a6 2,5 tdi] pytanie o akumulator
PostNapisane: 09.wrz.2008 14:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2007 19:48:05
Posty: 8
witam, ostatnio miewam problemy z odpaleniem auta, dzis rano musiałem troche pokręcić ale odpalił, moze dlatego ze noc była zimna, ale jak wyszedłem z pracy to juz nie odpaliłem, kręciłem dosc długo az wysiadł akumulator, radio grało ale rozrusznik juz nie kręcił. musiałem dzwonic po kolesia z kablami. i teraz nie wiem czego to wina, wskaznik ładowania pokazuje różnie, czasem tak z 14v, czasem prawie 16, wymienialem jakis czas temu regulator napięcia, nie wiem czy to moze alternator juz siada, akumulator ma 2 lata i troche go juz ładowalem zimą. poradzcie, czy ten akumulator nadaje sie juz do wymiany i jaka jest pewnosc ze jak kupie nowy to ten tez sie nie wyladuje w kilka dni. z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4/a6 2,5 tdi] pytanie o akumulator
PostNapisane: 09.wrz.2008 18:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
travis napisał(a):
dzis rano musiałem troche pokręcić ale odpalił, moze dlatego ze noc była zimna, ale jak wyszedłem z pracy to juz nie odpaliłem, kręciłem dosc długo az wysiadł akumulator,i


to raczej odwrotnie po pracy łatwiej by odpalił bo by się troszku podładował w trasie do pracy chyba że tyle odbiorników włączasz że rozładowuje zamiast ładować albo po prostu niewystarczająco ładuje albo wcale

a po drugie tu się nasuwa co nie co ...dlaczego długo kręcił a nie odpalał ?
travis napisał(a):
kręciłem dosc długo az wysiadł akumulator,i


no i sprawdź jeszcze raz ładowanie miernikiem

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 18:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Zacznij od zmierzenia ladowania. Powinienes miec na klemach przy wlaczonym silniku ponad 14V. Potem zrob experyment i zamknij sie w samochodzie i wylacz wszystko co moze pobierac prad a nastepnie zamknij sie uzbrajajac alarm po czym zmierz na akumulatorze czy cos nie ciagnie ci za duzo pradu.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 21:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2007 19:48:05
Posty: 8
mierzylem miernikiem po wymianie regulatora napięcia
13,8 - 14,1 v
a co tam moze ciągnąć prąd, jedynie centralny
wiek akumulatora 2 lata, czy to w dieslu normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 22:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Sam alternator jak ma zwarcie to ładuje ale na postoju pobiera napięcie podobnie jak silniczek. Akumulator jak jest marnej jakości to przy całkowitym rozładowaniu przez kilka razy już sam od siebie nie trzyma napięcia. Podjedż gdzieś niech sprawdzą jaki stawia opór i jaki ma prąd rozruchowy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 22:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
Czesc Travis najlepiej zmierz pobor AMPEROMIERZEM poprostu rozlacz kleme MINUSOWA ustaw miernik tak zeby mierzyl ampery wylacz wsztstkie odbiorniki poprostu zamknij drzwi pilotem zeby alarm sie uzbroil poczekaj z 2-3 min i zobacz jaki pobor pradu masz powyzej 0.4 lub 0.5 AMP to jest juz zbyt duzo lub moze akumulator siadac jedna cela lub wiecej pada .Takze RADIO moze duzo pobierac na podtrzymanie pamieci .I wskazowka dla ciebie jak zlokalizowac co pobiera zbyt duzo pradu poprostu odlanczajac odbiorniki i patrzac na pomiar z AMPEROMIERZA powinienes zauwazyc kiedy odlaczysz jeden z odbiornikow pobor spadnie na amperomierzu i tak jak kolega zaznaczyl jezeli w alternatorze dioda jest uszkodzona moze rozladowywac akumulator sprawdz ladowanie na wlaczonych wszystkich odbiornikach dobrze jakby bylo w granicach 13.70V do 14.20V na wolnych obrotach rowniz sprawdz jesli dodasz troche gazu powinno ladowanie sie podniesc i napisz czy cos znalazles moze cos poradzimy

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: