meszrum napisał(a):
Atal,
zapodaj komplet.
Dodaje logi
Basic Settings:
000 BS
003 BS
011 BS
Statyczne:
000
003
003
log zrobiony przy obrotach 1600 i w tym momencie wystepowaly drgania(wibracja) i buczenie- jak widac zawór EGR "dziko" pracuje
004
Kąt wtrysku i synchronizacja na wolnych obrotach wydaje sie byc wporzadku
Wszystko sie rozjezdza podczas jazdy
008
011
018
Tutaj wartosci na wszystkich cylindrach nie powinny wynosic 0
Piotruś napisał(a):
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to przyczyn IMHO powinieneś szukać w:
- rolce napinającej (i/lub w napinaczu hydraulicznym o ile w Twoim silniku jeszcze występuje)
- "czymś" w rodzaju tłumika drgań skrętnych (to ten element do którego przykręcone jest koło zębate paska na wałku rozrządu)
- i niestety / być może w ułożyskowaniu samego wałka rozrządu w głowicy
Zanim jednak rozbebeszysz "pół auta" skieruj uwagę na czujnik obrotów wału korbowego oraz na czujnik hallotronowy przy głowicy.
W pierwszym przypadku (czujnik obrotów wału korbowego) nagminnie zdarzają się uszkodzenia izolacji i/lub "ekranu" otulającego przewód "główny" ("sygnałowy"). Zwykle nie jest to dziełem przypadku tylko efektem niewłaściwego montażu rozmaitych "blokad elektronicznych" mających w swym zamyśle chronić samochód przed złodziejem. Gdyby ten trop był właściwy musiałbyś się jeszcze upewnić, czy sygnał od czujnika obrotów nie jest zakłócany "gdzieś dalej" ... .
Te same uwagi co powyżej dotyczą również czujnika hallotronowego lecz w tym przypadku - rzadko bo rzadko ale jednak - zdarzają się awarie "samoistne" .
- Sprawdzalem napiecie paska rozrzadu i jest wporzadku (znajduje sie z prawej strony regulacji).
- śruby od rozrzadu byly dokrecone
- w aucie nie ma żadnych blokad elektronicznych, takze uszkodzenie czujnikow raczej malo prawdopodobne
- gdyby czujnik halla padl to chyba silnik by nie palil
Dodam jeszcze ze od jakiegos czasu zapala z takim spoznieniem jakby nie palil na cylinder
- hmm jak sprawdzic tlumik drgan do ktorego jest przykrecone kolo rorzadu o ktorym wspomniales
Etka mowi ze jest to piasta..
Piotruś napisał(a):
EDIT 1: To wszystko przy założeniu, że statyczny kąt synchronizacji masz ustawiony prawidłowo (brakuje bloku pomiarowego 004 na biegu jałowym)
wrzucilem log statyczny z grupy 004
Piotruś napisał(a):
EDIT 2: Jeżeli masz czas i ochotę wykonaj jeszcze jeden prosty test - zdejmij rurę pomiędzy wzmocnieniem czołowym a obudową filtra powietrza (silnik musi być chociaż trochę rozgrzany) i zbliż ucho do "dziury" (odkrytej w obudowie filtra po zdjęciu rury od wzmocnienia). Druga osoba powinna siedzieć za kierownicą i kilkakrotnie przegazować silnik w ten sposób aby obroty jak najgwałtowniej wzrosły > 3500 na minutę, a potem "swobodnie" oadały do biegu jałowego (zwykła przegazówka). Ty nasłuchuj czy podczas opadania obrotów nie odnotowujesz nienaturalnych odgłosów z filtra powietrza. Jeżeli coś zwróciłoby Twoją uwagę - daj znać.
Odłączyłem rury jak pisałeś i nie zauwazyłem żadnych niepokojących dźwięków. Slychac było buczenie i zasysanie powietrza