.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:51:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 AAH]Oszczędność paliwa na świecach irydowych NGK do 9% ?
PostNapisane: 13.wrz.2008 22:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2007 15:58:31
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Witam szanownych forumowiczów! Ma ktoś jakieś doświadczenia ze świecami irydowymi? Bo znalazłem ciekawy test świec NGK z którego wynika, że dają one w silniku gaźnikowym nawet do 9% oszczędności paliwa w porównaniu do standardowych świec, nie mówiąc o kulturze pracy, czy obrotach biegu jałowego..itd. http://www.skutery.net/akcesoria.php?id=97 Co wy na to? W moim silniku 2.8 to by było dobre :peace:


Ostatnio edytowano 13.wrz.2008 22:45:50 przez dangersmith, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 22:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
daj sobie spokój

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 00:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Test przeprowadzono raczej skrupulatnie. Może nie liczyłbym na duże oszczędności w spalaniu (9%), ale szybsze nagrzewanie się silnika i kultura pracy są miłe dla użytkownika a pośrednio mogą wpływać na zużycie benzyny tudzież gazu. Z tego co sprawdziłem na allegro to ceny tych świec nie są aż tak wysokie. Ja bym zaeksperymentował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 00:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
eksperyment eksperymentem, tylko ja bym się raczej nastawiał na brak pozytywnych rewelacji. Gdyby było pięknie tak jak pisze (skrócenie pracy silnika na ssaniu z 3 minut 30 sekund do 30 sekund) to już dawno wszyscy producenci aut stosowali by w silnikach takie świece.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 02:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2007 15:58:31
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Tylko parę firm może produkować tak zaawansowane technologicznie świece... masówka to to raczej nie będzie bo koszta spore. Przy wtrysku myślę że oszczędności będą mniej spektakularne ale będą. Gdyby to było tylko 3%-4% to i tak mi się szybko zwrócą. Wchodzę w to i dam znać jak w praktyce wygląda z tymi świecami. Jeżeli w teście gościowi się podniosły obroty biegu jałowego o 100 to znaczy że jest większa moc z tej samej ilości paliwa... a to mi pasi. A gdyby tylko kultura pracy się poprawiła to i tak chyba warto je kupić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 11:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
To zdaj po jakimś czasie relacje jak to się ma w rzeczywistości. Dla mnie ten test jest mało warty, podobnie było z magnetyzerami, mnóstwo testów można było znaleźć, z których rzeczywiście płynęło ich zbawienne działanie i oszczędności. Jak jest w rzeczywistości wszyscy wiemy, ja przekonałem się na własnej skórze nawet.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 11:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak nie wypróbuję to się nie wypowiem, ale żeby spadło mi spalanie po samych świecach. W to raczej wątpię, raczej będzie to zależało od mojej prawej nogi ;)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 14:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2007 15:58:31
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
co do magnetyzerów.....na tej stronie gościu testuje też magnetyzery i moim zdanie ocenił je bardzo wiarygodnie... wniosek był taki, że one nic nie dają...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 14:54:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Pozostaje kupić i sprawdzić na własnej skórze, ja tego nie zorbie, nawet gdybym miał benzynę wolał bym jakieś dobre dedykowane świece niż irydowe wydumki, które wszystko poprawiają. Ty jeśli tylko masz ochotę możesz sprawdzać na pewno podzielisz się opinią z innymi, a jeśli będzie ona pochlebna to tylko pogratulować dobrej decyzji.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Podobno jak się nie spróbuje to się nie sprawdzi. Nie można do wszystkiego podchodzić tak sceptycznie, ale i z euforią nie przesadzajmy. Jeśli kolega przetestuje świece osobiście, mam nadzieję, że się z nami podzieli wrażeniami - w końcu takie możliwości daje nam i klub i internet-dzielmy się zatem wiedzą. A jeśli samo nagrzewanie silnika skróci się o chociażby o kilkanaście minut, to przy sekwencji daje już konkretne oszczędności. Z niecierpliwością czekam na wyniki testów. Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ja także czekam i mam nadzieję, mimo iż podchodzę sceptycznie, że wypadną bardzo pozytywnie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 21:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2007 15:58:31
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
tak na marginesie to w tym teście na normalnych świecach było spalanie 6 litrów na sto a na irydowych średnie spalanie (5.2/5.6/5.4) było 5.4 czyli 10% mniej a nie jak autor podał 9%....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 08:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Miałm irydóki w Coupe 2.8 AAH i obecnie mam w R1. Żadnych znaczacych zmian nie zaobserwowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 09:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ludzie. Czy wy wierzycie w cuda? Niby w jaki sposob spalanie ma zalezec od metalu z jakiego sa zrobione elektrody swiec? Przeciez to nie elektrody zapalaja paliwo tylko iskra. A iskra nie zalezy od metalu, ale od napiecia jakie jest pomiedzy elektrodami oraz odleglosci midzy nimi. Czy elektrody beda z aluminium, miedzi, zlota, platyny czy irydu i beda mialy taki sam ksztalt i szczeline, to iskra bedzie taka sama. Rodzaj metalu ma jedynie wplyw na trwalosc samej swiecy.
A juz bajki o wczesniejszym wylaczaniu sie ssania na tych swiecach to totalna bzdura. Zeby silnik rozgrzewal sie kilka razy szybciej niz na zwyklych swiecach, temperatura w komorze spalania musialaby byc rowniez kilkakrotnie wieksza (3 min i 30 s na normalnych swiecach a 0 min i 30 s na tych irydowych). Czy wy w to wierzycie? Gdyby gosc napisal, ze te swiece sa 5 razy trwalsze niz normalne to moze bym mu uwierzyl i sprobowal. Ale w takie bzdety nie uwierze :-) Po prostu jest to jakis artykulik sponsorowany i tyle :D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 18:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ja również podchodze sceptycznie, choć musze powiedzieć, że nie na darmo z irydu kiedyś tam stworzono wzorzec jednego metra. Poprostu iryd ma bardzo mały współczynnik rozszerzalności cieplnej, w porównaniu do innych metali, a sam przedmówca mój napisał, że iskra zależy między innymi od odległości między elektrodami.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 19:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
:-)
Zapewniam Cie, ze rozszerzalnosc cieplna zwyklej elektrody ma pomijalnie maly wplyw na odleglosc miedzy elektrodami :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 20:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
photokom napisał(a):
:-)
Zapewniam Cie, ze rozszerzalnosc cieplna zwyklej elektrody ma pomijalnie maly wplyw na odleglosc miedzy elektrodami :-)


No to też prawda, dlatego napisałem, że podchodzę sceptycznie

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: