Czesc,
tu link na jakis stary watek, ktory mnie "zainspirowal" (eksperyment ze zmiana wtryskow)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=wa%B3ki
korekty silnika V6TDI (wymyslone)
1 -1
2 0
3 -0.5
4 -0.5
5 0.2
6 -1
max korekcja (wart bezw.): 1
srednia (z wart. bezw.): 0.53
Ten teoretyczny silnik ma idelana pompe, idelane walki, idelna kompresje a jedyne nieidalne sa nierowno zuzyte wtryski, ktore powoduja korekcje
Zamieniamy z soba wtrysk 2 i 4
Prawd. korekcje wygladalyby tak (mam nadzieje, ze sie nie pomylilem)
1 -0.5
2 0
3 0
4 0.5
5 0.7
6 -0.5
max korekcja (wart. bezw.): 0.7
srednia: 0.36
czy korekcje (2) sa lepsze (z punktu widzenia wyrownanej pracy na wolnych obrotach) od (1)? - jezeli tak to w sumie moze warto taka operacje przeprowadzic?
Jak cylindry pracuja "w fazach" - moze na korekcje nalezy popatrzec jako pary liczb?
Pozdrawiam,
Przemek