.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 04:53:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFB] Logi do oceny
PostNapisane: 19.wrz.2008 23:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Witam!
Auto: A6 2.5TDI AFB 150KM 1998rok Avant, przebieg 181tys km.
Wymieniony rozrząd, odma, LMM, regenerowana turbina, jeżdżę na Mobil1 5w50 - silnik bez wycieków.
Mój problem to ciężkie odpalanie na ciepłym silniku (chociaż po wymianie w zeszłym tygodniu akumulatora na nówkę jest o wiele lepiej). Ale bardzo zdziwiło mnie wczoraj rano, kiedy musiałem kręcić ze 3 sekundy (temp.7stC) żeby odpalić.
Jedyny błąd jaki wyświetla Vag to błąd poduszki gumowo olejowej silnika.
Przeprowadziłem logi statyczne:
GRUPY NORMALNIE
000
Obrazek[/url]
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek
014
Obrazek
018
Obrazek
GRUPY BS
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

Logi dynamiczne dorzucę na dniach.
Bardzo jestem ciekaw waszej oceny. Mam pytanko: skąd mogę wziąść wartości bloków mierzonych z VAG-COMa dla silnika AFB?


Ostatnio edytowano 19.wrz.2008 23:45:20 przez piotrows, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 23:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Coś mi Twoj link nie chodzi, ale sugeruje zacząc od sprawdzenia kąta wtrysku (to w związku z odpalaniem).

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 23:47:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Kąt wtrysku na podstawie 004BS wydaje się być dobry (0..4ATDC).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 00:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
kat wtrysku dobry szczerze ja tam nic po tych logach niewidze niby ok ale moze masz slaby rozrusznik i troche wolniej kreci albo swiece sprawdz powinien bez swiec odpalac bez problemu ale troszke dluzej moze krecisz przez to :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 20:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
To może jako autor logów zacznę....
Nie podoba mi się EGR. W grupie 003 wartości powietrza w kolumnach 2 i 3 nie są zbliżone i dodatkowo ich wartości są znacznie wyzsze od 200 (wartość rzeczywista przewyzsza żądaną) - czyli mam do czynienia z nieprawiłowym działaniem EGR. Wysterowanie jego nie osiąga 40% lecz ponad 90%.
W gupie BS003 żądana ilość powietrza jest mniejsza od 400 w pozycji zamkniętego EGR. Czyli w rzeczywistości EGR jest niedomknięty i puszcza na silnik spaliny. Logi te sprawdzę jeszcze raz. Jak wy to oceniacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 20:16:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
egr dziala widac to w bs moze miales dlugo silnik na wolnych obrotach i dlatego w statycznych tego niewidac a pozatym egr nie ma nic wspolnego z odpalaniem

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 20:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrows,


logi statyczne są bardzo poprawne.
EGR również - różnica w 003.2 i 003.3 wynika z faktu, że samochód pracował na biegu jałowym dłużej niż 2 minuty. wówczas ECU zamyka EGR i silnik pracuje tylko na powietrzu zasysanym [a nie mieszance powietrza i spalin].

co do 003BS, to masa powietrza zasysana na biegu jałowym zależy od kilku czynników. na pewno nie jest tak, że jest niedomknięty.

czekamy na dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 21:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Meszrum o zachowaniu EGR przy pracy dłuższej niż 2 min na jałowym nie miałem pojęcia. Meszrum a co myślisz na temat grup 013 i 014 - chodzi mi o porównanie poszczególnych cylindrów? Zasięgnąłem już informacji od Piotrusia w tej kwesti i jestem ciekaw co Ty mi powiesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 22:49:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak długo, jak silnik odznacza się normalną pracą i jak długo wartości nie przekraczają 2.0 mg, tak długo nie zaprzątam sobie tym głowy.

pamiętaj, że logi 013 i 014 będą wyglądać zupełnie inaczej latem po ostrej jeździe, jesienią po spokojnym toczeniu się, jak również zimą po jeździe w korkach. różnica może sięgać nawet do 1 mg.

moje AFB ma korekcje zbliżone do Twoich [1 cyllinder mam ok. 1.3 - 1.5] przy przebiegu 272 000 km i jestem z nich bardzo zadowolony.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: