.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 02:53:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 V6 TDI] Kopci na niebiesko
PostNapisane: 20.wrz.2008 09:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2007 19:57:39
Posty: 7
Lokalizacja: kraków
Witam. przedstawiam moj problem z silnikiem 2,5 tdi V6 150 KM chodzi o audi a6 '98r.jakies 3 miesiace temu zauwazylem podczas zatrzymywania sie ( spadek obrotow silnika )na swiatlach tuman nibiesko- bletkinego dymu za mna, myslac ze to wieszajacy sie wtrys wlalem do baku srodek do czyszczenia ukladu paliwowego ale nie bardzo to pomoglo bo teraz jest jeszcze gorzej w dodatku cos gwizdze i swiszczy , poza tym dym ppjawia sie jak podnosi sie wskazowka temperatury ktora po chwili lub przy wyzszych obrotach ponownie spada do zera. poczytalem troszke o tym i szczerze mowiac najbardziej opasuje mi to ze mam zapchana odme a przez to pada mi turbina (gwizd i swist i wyrazne odglosy zacierania) dziwne ze na zimnym silniku wszystko jest ok dopiero jak dostaje temp to nic za mna nie widac ale tylko w momencie zatrzymania podczas jazdy jest tak jakby nic sie nie dzialo. prosze o jakies sugestie lub rozwiniecie tematu jesli ktos mial podobny przypadek. z gory dzieki.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 09:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to co opisałeś jest klasycznym opisem niedrożnej odmy. każdy, kto kupuje 2.5TDI AFB/AKN ma święty obowiązek wymienić odmę choćby w dniu zakupu samochodu.

odma oczywiście do wymiany - choćby dziś.
ponadto, powinieneś ogrniczyć uzytkowanie auta do minimum do chwili wymiany odmy.
po jej wymianie należy wymienić olej i dokładnie zbadać stan turbosprężarki [jeżeli nadal będzie wydawać dziwny odgłos - a niestety jest spore prawdopodobieństwo, że będzie].

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 15:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2007 19:57:39
Posty: 7
Lokalizacja: kraków
Meszrum a możesz mi powiedzieć orientacyjny koszt tego zabiegu i czy bardzo prawdopodobne jest ze turbina padnie calkowicie?Słyszałem też że takie objawy moga miec cos wspolnego z zaworem recyrkulacji spalin.dzieki za wszystkie rady im wiecej bede wiedzial tym bardziej bee wiedzial co i w jaki sposob uzdrowic moja niunie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 16:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cezar napisał(a):
Meszrum a możesz mi powiedzieć orientacyjny koszt tego zabiegu i czy bardzo prawdopodobne jest ze turbina padnie calkowicie?Słyszałem też że takie objawy moga miec cos wspolnego z zaworem recyrkulacji spalin.dzieki za wszystkie rady im wiecej bede wiedzial tym bardziej bee wiedzial co i w jaki sposob uzdrowic moja niunie.


wymiana odmy ok. 350 PLN.
jeżeli jest niedrożna, to oczywiście, że brak smarowania doprowadzi do uszkodzenia turbiny. poza tym, niedrożna odma zazwyczaj doprowadza do rozszczelnienia się silnika i tym samym wycieków. w końcu, niedrożna odma może przyczynić się do zużycia wałków rozrządu.
być może już doszło do uszkodzenia T, być może jeszcze nie. na odległość - bez diagnostyki [logów] oraz nagrania dźwięku silnika - nie można więcej powiedzieć.

zawów EGR nie będzie odpowiedzialny za tego rodzaju odgłosy, o których piszesz. za dymienie na błękitno również nie [nie zdarza się, by zawiesił się w pozycji ON, jeżeli zawiesimy go ręcznie, to dym będzie czarny].

co do odmy - wiesz co masz zrobić [wg opisu Carla].

powinieneś także zrobić pełną diagnostykę wg opisu - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 - pozwoli to na bezkosztową i w pełni wiarygodną ocenę stanu silnika.
[koszt interface'u to ok. 90 PLN, software dostaniesz od nas]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: