.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 12:08:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI ] Brak mocy silnika - nie tylko ciśnienia ?
PostNapisane: 27.wrz.2008 21:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Witam Szanownych Klubowiczów.
Miałem ostatnio problem ze swoim audi A6 (2.5 TDI 150PS, 1997r.) 225 tys. km

Po dłuższej jeździe (400 km) zgasiłem silnik, a kiedy go po 10 minutach zapaliłem usłyszałem walenie w silniku.
Oczywiście laweta i do mechanika.

Okazało się, że wysypało się kilka dźwigienek i zawór ssący został otwarty – kompresja dawała w kolektor ssący i stąd to stukanie.

Zdjęto głowicę do sprawdzenia, sprawdzono zawory , złożono nowe uszczelniacze zaworów, i cały nowy komplet do hydrauliki (popychacze, dźwigienki, pestki).

Po złożeniu silnika i odpaleniu okazało się, że silnik nie ma mocy, auto się nie zbiera jak przed naprawą i spalanie jest na bardzo wysokim poziomie (zawsze średnio miałem 6,9 litra a tu nagle średnia 9,5l). Ponadto rano po odpaleniu silnik pracował dużo głośniej niż powinien.
Mechanik dopatrywał się przyczyny w ciśnieniach (zawór EGR, turbo, N75, przepływka, „gruszka” itp.)

Mam kumpla z identycznym autem i podmieniałem od niego poszczególne elementy, ale nadal było to samo.
Odwiozłem auto do mechanika i zasugerowałem, żeby sprawdził, czy dobrze ustawił rozrząd.

Rozłożył znowu przód auta i sprawdzał, ale było O.K.
Zabrał się jeszcze raz za popychacze i zauważył, że są miękkie.
Wychodziło na to, że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i zawory nie są otwierane jak powinny – zła mieszanka - za mało powietrza).

Zaczął sprawdzać i znalazł jakiś paproch w układzie smarowania.
Usunął i auto zaczęło dobrze jeździć. Powiedział, że był to powód wysypania się dźwigienek na samym początku.

Historia niby logiczna, ale nie mam 100% pewności, czy to było przyczyną słabej mocy silnika, gdyż:

1) Wydaje mi się, że w zakresie 1300-1900 obrotów, było poprzednio nieco
mocniejsze (chyba muszę się przejechać autem kumpla).

2) Auto po odpaleniu zimnego silnika chodzi ciszej, ale jednak chyba zbyt głośno.

3) Spalanie mam teraz na poziomie 8 l. (ok. 1litra więcej niż poprzednio).

Słyszałem, że zaślepiając jakiś zawór do recyrkulacji spalin można zyskać znacząco na mocy ??

Obawiam się, że mechanik nie rozwiązał do końca problemu, jedynie jakimś sposobem podniósł moc .

Sprawdzałem VAG’iem – nie ma żadnych błędów. Na czym się skupić?
Może podjechać do serwisu i zrobić gruntowną diagnostykę porządnymi narzędziami ?
Co radzicie szanowni koledzy i może też koleżanki ??
Pozdrawiam i czekam na Wasze posty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 22:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
na pewno zaślepiając EGR nie podniesiesz znacząco mocy to na pewno.
dwa, jeśli chcesz porządnie zdiagnozować auto zrób to sam :!: :!: :!:
na forum jest dość obfity materiał jak to zrobić :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 22:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
witam Cię również,

działania mechanika można bardzo prosto sprawdzić wykonując diagnostykę. codziennością jest podnoszenie mocy przez mechaników, którzy po wykonaniu znaczącej naprawy zdają sobie sprawę, że samochód stracił 30% mocy i nie są w stanie znaleźć tego przyczyny.

zatem, to czy mechanik dodał moc poprzez modyfikację programu sprawdzisz w ten sposób: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .
[namawiam do samodzielnej diagnostyki]


napisałeś, że:
Cytuj:
Wychodziło na to, że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i zawory nie są otwierane jak powinny – zła mieszanka - za mało powietrza).

Zaczął sprawdzać i znalazł jakiś paproch w układzie smarowania.
Usunął i auto zaczęło dobrze jeździć. Powiedział, że był to powód wysypania się dźwigienek na samym początku.

zapytaj mechanika która to pompa i gdzie był dokładnie paproch.



Cytuj:
Słyszałem, że zaślepiając jakiś zawór do recyrkulacji spalin można zyskać znacząco na mocy ??


to nie jest prawda.
spalanie może wzrosnąć, jak również silnik będzie pracować głośniej.
przybędzie natomiast 0 PS [sł.: zero koni mechnicznych] i 0 nm [zero niutonometrów].
zawór ten oprawcowany jest przez inżynierów, którzy zbudowali ten slinik między innymi po to, by silnik pracował bardziej miękko na spalinach i by obniżać ich temperaturę.
oczywiście również ze względów ekonomicznych.

z chwilą gdy wciskasz gaz zawór się zamyka i silnik pracuje tak, jakby tego zaworu w ogóle nie było. zawór ujawnia swoje działanie na biegu jałowym [przez ok. 2 minuty] oraz podczas jazdy ze stałą prędkością.


Cytuj:
Wydaje mi się, że w zakresie 1300-1900 obrotów, było poprzednio nieco
mocniejsze (chyba muszę się przejechać autem kumpla).


słaby dół zawsze jest oznaką spadku momentu obrotowego. od tego zaczyna się problem z wałkami/hydrauliką.
prawdopodobnie jest to ciągle źródłem problemu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 23:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego gass1 - mam nadzieję, ze w ferworze walki z głowicami nikt nie zapomniał o wymianie tzw. odmy (filtr odpowietrzania skrzyni korbowej) ?
I drugie pytanko - jak tam przepływomierz i ogólna kondycja turbosprężarki ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 13:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Witam
Co do odmy - nie była wymieniana. Silnik nie kopcił - mechanik mówił, że nie ma takiej potrzeby.
Byłem dziś na diagnostyce. Podłączono mi komputer, który sam wykouje jakieś testy i niemalże nic nie znaleziono.

1) Była różnica w wartościach zassanego powietrza pokazywanych przez komputer a rzeczywistych ale wyłącznie przy obrotach ok 5-6 tys/min.
Po wymianie przepływomierza na nowy - wskazania były identyczne i nie było żadnej poprawy w mocy.

2) Druga sprawa to różnice w ilości wtryskiwanego paliwa przez poszczególne wtryskiwacze w strosunku do sterującego. "Roznice dawki -cylinder X do NBF”
Wskazanie były następujące:
Cylinder 1 co NBF -0,31
Cylinder 2 co NBF +0,78
Cylinder 4 co NBF +0,47
Cylinder 5 co NBF +1,88
Cylinder 6 co NBF +0,54
Czy te różnice mogą być powodem problemu ?

Jest jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem podczas jazdy.

Podczas ostrego przyspieszania,np. na trzecim biegu, przy niskich obrotach (od 1300 do 2300, tam gdzie brakuje mocy) – słychać jakby świst zasysanego powietrza. Przy obrotach ok. 2400-2600 świst ustaje (jakby się nagle zatkała jakaś dziura) i auto zaczyna prawidłowo przyspieszać.
Nie wiem, czy jest to prawidłowy objaw, diagnosta jakby to zlekceważył.

Zauważyłem też rano przy zimnym silniku, że po odpaleniu po ok. 2 sekundach cichej pracy jakby się coś włączało i słychać głośniejszą pracę silnika.
Trawa to ok. 20-30 sekund (w zależności od temperatury na zewnątrz) po czym jakby jakiś czujnik coś wyłączał i znowu pracuje ciszej.

Nie słyszałem tego wcześniej (tzn. przed wymianą hydrauliki), nie wiem zatem, czy to też nie jest istotne.


Mam zatem nie lada orzech do zgryzienia. Planuję wymienić teraz wtryski, chyba, że ktoś z szanownych kolegów ma jakieś inne pomysły.
Czekam na Wasze posty z propozycjami „co dalej”.
Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 13:24:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie chę być niemiły, ale na litość...

Cytuj:
Była różnica w wartościach zassanego powietrza pokazywanych przez komputer a rzeczywistych ale wyłącznie przy obrotach ok 5-6 tys/min.


ten silnik kręci się seryjnie do ok. 4600 rpm. to co piszesz, to kompletne sci-fi.

co muszę zrobić, byś wydał 8 dych, kupił interface diagnostyczny [2 minuty], zainstalował strerowniki doń na laptopie [4 minuty], zrobił kompletną diagnostykę [do 30 minut] i zamieścił logi na forum [10 minut z konwertowaniem]? wówczas dowiedziałbyś wszystkiego o stanie silnika i dostał namiary na polecany AKPowy warsztat, który rozwiązałby problemy.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

jak na razie, wychodzi na to, iż padłeś ofiarą serii oszustw osób niekompetentnych.


Cytuj:
Mam zatem nie lada orzech do zgryzienia. Planuję wymienić teraz wtryski, chyba, że ktoś z szanownych kolegów ma jakieś inne pomysły.


na jakiej, przepraszam, podstawie chcesz je wymienić?
przecież Twoje są dobre...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 13:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
gass, chyba świeżbi cie kapsa za bardzo.Poco Ci nowe wtryski?,jak te przy tym faktycznym?!!! przebiegu,są NAPEWNO dobre.Najpierw Zrób wszystko!!!wg/porad kolegów z AKP,bo naprawdę chcemy Ci pomóc.Banda śpecy "mechaników"długo jeszcze niebędzie umiala naprawiać tych już,niestety 10-letnich samochodów.Logi,Logi,Logi,do oceny.Pożniej z życia wzięte wnioski. :peace:

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 23:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Witam
Po dłuższej przerwie powracam ze swoim problemem i zrobionymi logami.

Kolega, który je ze mną robił (wielkie dzieki dla kolegi Sebastiana), jeździ A4 , 1.9,TDI (110 PS), przyznał, że moje auto zbiera się podobnie jak jego ale dopiero gdy osiągnie 2500-2800 obrotów.
Logi dynamiczne robiliśmy na 3 biegu, (1500 - 4000 obr), więc braki w mocy mam całkiem spore :-(
Poniżej zamieszczam link do logów.

http://bastech.info/audi/artur/

Bardzo proszę o opinie.

p.s.

Pragnę jeszcze raz zwrócić Wasza uwagę na zachowanie się zimnego silnika. Pisałem o tym we wcześniejszych postach.
Po rozruchu zimnego silnika po ok 1-2 sekundach włącza się COŚ w silniku i słychać pewien przydźwięk. Po ok 30 - 40 sekundach pracy silnika wyłącza się (sprawdzałem to przy włączonej lampce w kabinie i w istotny sposób się rozjaśniła po wyłączeniu się tego czegoś).

Ostatnio gdy czekałem, aż wspomniany przydźwięk ucichnie, zauważyłem, że z kontrolka od świec żarowych zaczęła mrugać jak podczas robienia testów.

Wybaczcie, jeżeli pisze tutaj jakieś banały, ale staram się opisać wszystko, co może pomóc we właściwym zdiagnozowaniu usterki.

Czekam na wasze sugetie.

Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 06:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przepływomierz źle mierzy - wyczyść go sposobem opisanym w topiku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084 .

może to dać ok. 10-15PS, ale nie więcej.


poza powyższym, z logów nie wynika by był jakikolwiek problem z samochodem.
to coś o czym piszesz, to wstępne grzanie po rozruchu - koledzy Ci wytłumaczą - w każdym razie to prawidłowe działanie osprzętu elektrycznego jenostki.


[na tym kończę, gdyż udaję się do szpitala na rozbebeszenie kończyny (ACL)]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 13:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Po oldpaleniu zimnego silnika Zwróć uwagę na ten przydzwięk a konkretniej;jednocześnie z przydzwiękiem powinno rosnąć ładowanie na Voltomierzu,to normalne objawy.Co do kontrolki świec żarowych;VC-VAG COM,powinien pokazać usterke,związaną z załanczaniem się swiateł STOP.Posprawdzaj żarówki świateł stop,i górną listwę.Może też być cos z czujnikiem przy pedale,sprawdz bezpiecznik.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 23:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 15:10:23
Posty: 11
Witam
Tak, masz rację - napięcie zwiększa się. Niepokoiłem się gdyż wcześniej (przed usterką hydrauliki) nigdy tego nie zauważyłem.
Co do mrugania kontrolki świec żarowych - też masz rację, vag pokazał błąd pedału hamulca. Po wykasowaniu już jest OK.
Czapka zatem z głowy i dzięki za pomoc.

W sobotę chcę podmienić przepływomierz na nowy.
Już to robiłem jakieś 4 tygodnie temu u jednego diagnosty, ale nie zauważyłem żadnej znaczącej poprawy. Tamten przepływomierz był nowy i firmy BOSH. Może był nieodpowiedni.... Na co zwrócić szczególną uwagę (jakie dane) przy wyborze nowego przepływomierza ?

Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: