madein napisał(a):
dziekuje meszrum'ie za analize i Twój czas ...
postaram sie uporządkować i odpowiedzieć na Twoje dodatkowe pytania
1. tak ... samochód był modyfikowany przez Sserwis - zrobiono to nie dlatego że mi sie źle serią jeździ (w czasie gdy nie było problemów to seria była dla mnie ok. ) - zrobiono to aby wyeliminować kopcenie i zapychanie sie wylotu. Samochód przed modyfikacją zostawiał czarne sadze na chodniku, po było lepiej ale dalej kopci.
Pytanie: w sserwis jak przyjechałem pierwszy raz stwierdzono że do mojego silnika ktoś założył odmę nowego typu (plastikowa - bez materiału) p. Sopa stwierdził, że to b. niedobrze bo ciśnienie w skrzyni korbowej jest za niskie i trzeba zmienić na stary typ odmy. Tak mi sie kojarzy że moje problemy z kopceniem zaczęły sie od tej wizyty po jakimś tygodniu - czy stary typ odmy móg na to wpłynąć ??
2. wydaje mi sie że jak jest na LATE to jest ATDC (wiec chyba dobrze) - ale sprawdze dzis czy na 100% tak jest
3. turbina b. wolno zbiera sie teraz do pracy na niskich pr. obrotowych - potem szaleje - ale błędów z przeładowywania nie łapie ... ok ?? Dziwna rzecz że N75 już od początku rozpędzania zbija ciśnienie i leci w dół aby ok. 3200 obr/min osiągnąć wysterowanie 13 % ... why ??
sprawdzałem ruch sztangi - płynny, nie ma przycięć ...
ps sztanga również była regulowana przez wymieniony sserwis - bo uznano że turbina jest źle ustawiona mechanicznie (za duży spadek ciśnienia przy zmianie biegów )
polecam sie dalszej pamięci ...
ps. wieczorem sprawdze podciśnienie - pomiar, i połączenia,
chyba podróż do Krakowa zaryzykuje - właściwie to nie ma dużego wyboru ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
zdjęcie po wymianie odmy ... to co samochód zwykle zostawiał na chodniku (lekka przegazówka)
![Obrazek](http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_galeria_zdjec_Bmiroslaw_zdjecie26,755618.html)
ps - jak zrobić aby zdjęcie - nie link pojawił sie w poście, bo coś chyba źle robie???
1. każde kopcenie jak inna anomalia ma swoje najczęściej fizyczne podłoże. naprawa tego poprzez tuning nie jest naprawą - jest jedynie schowaniem problemu na krótki czas.
odma do tego silnika jest jedna. należy założyć taką jaka wynika z ETKA'i.
niedrożne odpowietrzenie rodzi błękitny [olejowy] dym, odma nowego typu w silniku AKN nie powinna skutkować problemem z dymieniem na czarno.
2. skoro jest ATDC, to jest OK. nie mniej jednak, sprawdź dokładnie.
3. % działania N75 w 011.4 oznacza jak bardzo N75
stara się ograniczyć ciśnienie - im wartość niższa tym bardziej
stara je ograniczyć. 13% jest wartością niemal krytyczną, która zazwyczaj poprzedza notlauf T, a następnie notlauf ECU.
w idealnie zdrowej serii wartość ta nie powinna spaść poniżej 39-40% [nawet podczas OB przy 2200rpm].
u Ciebie pomimo zadanego 2196 masz przeładowanie ponad 2300mbar. wynika to z faktu, że T jest uszkodzona / po regulacji sztangi, która to regulacja jest niedopuszczalna w normalnym toku eksploatacji.
mogło być tak, że T od samego początku była niesprawna, SS chciało pomóc, ale doprowadziło to do jeszcze gorszych rezultatów.
jedyne wyjście, to:
- powrót do serii [obency program jest zły - za mało powietrza, za dużo paliwa];
- porządek z T;
- radość z V6.