.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:58:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5tdi akn 00`] G62 a problem ze zbyt wysokimi obrotami
PostNapisane: 03.paź.2008 18:11:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Witam



Dlugo dlugo nic sie nie działo z furą a teraz coś ją boli...Naszczescie w sterowniku silnika byla wzmianka o uszkodzonym czujniku g62 (30-10). Wczesniej sie to nie zapisywalo.

Opisze szybko sytuacje.

Troche za duzo pali (do litra)
Nie kopcil przy wyprzedzance a teraz lubi puscic bąka
CIEZKO SPRECYZOWAC KEIDY TO SIE DZIEJE ALE OBROTY WSKAKUJA ALBO NA 1100 BEZ DANIA RACJI I PO PARU CHWILACH OPADNA DO WLASCIWEGO POZIOMU ALBO JAK MIALEM DZIS (PEIRWSZY RAZ) PO NOCY AUTO RANO CHE ODPALIC A OBROTY OD RAZU NA 1500.

Chcialbym od Was otrzymac informacje. Za co scisle odpowiada w tym silniku ten czujnik ? I gdzie on sie konkretnie znajduje? Czy wymiana jego przyniesie poprawę w zachowaniu motoru (czyt. podnoszeniu sie obrotow)


Pozdrawiam :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 18:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 20:12:43
Posty: 183
Lokalizacja: Gdynia-Rumia
Auto: S6 C4 4,2
Trochę teori - OPIS USTERKI
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
16509 P0125 System chłodzenia – temp. za niska do rozpoczęcia procesu – G62

_________________
S6 C4 4,2 ASB '94-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 18:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Witam
CHoć na tym forum jestem głównie czytającym i osobą której sie pomaga to chetnie coś napiszę ...

Jeżeli obroty nagle wzrastają bez przyczyny, samochód kopci to możliwe że wtryski leją. Objaw z podnoszącymi sie obrotami miał mój kolega - po wymianie końcówek wtrysków w serwisie bosha - problem sie nie pojawił

Oczywiście logi statyczne korekcji bardzo by pomogły ...

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 19:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
00522 taki mialem blad zapisany w sterowniku silnika.

Ze wtryski leja raczej wykluczam... tzw gdyby laly to kopcilby na czarno i to bardzo nawet przy przygazowce a tu nic nie kopci. Tylko w pierwszej fazie buta przy wyprzedzaniu.


Gdzie jest ten czujnik i czy on tak moze jaja wybierac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 07:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Witam


Motor o oznaczeniu akn.

Wyskoczyl mi blad 00522 (30-10). Problem polega na tym ze od jakiegos czasu silnik lubi sobie podniesc obroty z 900 na 1100 i utrzymywac je przez pare minut. Zgaszenie auta skutkuje ze obroty po odpaleniu sa juz wporządku. Ostatnio mialem nawet tak ze wskoczyl na 1500:mad: i swiecila i nie gasla kontrolka swiec zarowych......

Czy ten czujnik moze np. podawac sygnal że:

- jest na polu -120 stopni i trzeba podniesc obroty ?


Gdzie w tym motorze jest ten czujnik i czy dobrze mysle czy tez czujnik lub urwana wiazka do czujnika (po myciu np. czesto mi sie podwieszaly) nie ma zwiazku z tymi obrotami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 09:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kup ten czujnikm i wymień. Może pomoże - a jak nawet nie to i tak usuniesz usterkę która istnieje.

Koszt czujnika jakieś 110zł.

Jak zrobić jest na forum.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 11:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Jest na forum..... bardzo prosze o podeslanie linka... nie wynika to z tego ze mi sie nie chce bo wertuje 3 fora w poszukiwaniu info ale tego ze szukajka tego forum dziala jak chce i wywala wszytskie tematy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 11:38:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Topik długi ale warty (IMHO) uwagi od pierwszej do ostatniej strony:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ik&start=0

Uzupełniająco:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 62#1179681

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 12:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Dobra czytam wszystko.


Blad w vagu w sterowniku silnika odnosnie g62. Interesuje mnie ile czujnikow kryje sie pod tym bledem ?

Jeden czujnik od temp. w zbiorniczku
w bloku (i mi choba o ten chodzi skoro byl blad 00522 temp. chlodziwa silnika)
i w zegarach......


Ktora ja konkretnie musze wymienic? Ten czarny 4 pinowy w glowicy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 12:16:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
URL=http://img489.imageshack.us/img489/8192/jjbs5.jpg]Obrazek[/URL]

czujnik jest czteropinowy, lecz w kolorze zielonym.
[wtyczka jest czarna]

czujnik ten zawiera w sobie G2 i G62.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 12:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
ok zlokalizuje go u siebie. Juz pytalem koszt ori to 50pln.


Chlopaki znalazlem taka informacje z postu kolegi wowo

"Z moim czujnikiem to jajka sie wyrabiają. Temperatury we wszystkich wskazaniach (deska, cliamtronik i VAG) pokazują praktycznie zawsze bardzo zbliżone, jak nie jednakowe wartości Cuda się dzieją w okolicach 60*C i pomimo dobrych wskazań, przy rozruchu świeczki grzeją, obroty sie podnoszą Czujnik wizulanie wygląda oki, styki czyste itp. VAG jednak wywala błąd sensora G62 także tak czy siak go dziś zmieniam i mam nadzieje że o problemie zapomnę."


Potem pisze:

"Na razie jest spoko. Na VAGu błędów brak, temperatura oki. Podbijanie obrotów zniknęło.
Celowo nie pisałem o rezultatch od razu, bo w zasadzie jeszcze zbyt mało pojeździłem. Jestem na etapie obserwacji."


Chodzi mi o to ze swieczki grzeja (w sensie nie gasna) i obroty sie same podnoszą (jak u mnie bez dania specjalnie racji i wzasadzie tylko na nagrzanym silniku)

Dodam iż zadnego problemu z temp. nie ma. Termostat wymieniony na ori przy wymianie rozrządu.


Czy ten czujnik ma na to wplyw? Pytam gdyz chcialbym zlalesc problem czemu tak sie dzieje i chyba znalazlem skoro kolega wowo tez tak mial.....


Meszrum jestes pewny ze o ten wlasnie wyzej wspomniany czujnik chodzi i tego mam wymienic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 14:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
tak na 100% to ten.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 14:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Koledzy kupilem niewlasciwy czujnik. Chyba od 2.5tdi ale rzedowej piątki. Czy byłby Ktoś tak mily i podal numer części ?

Acha dodam że styki byly wlasnie pozlacane i nie wygladały na skorodowane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 15:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
loco87 napisał(a):
Koledzy kupilem niewlasciwy czujnik. Chyba od 2.5tdi ale rzedowej piątki. Czy byłby Ktoś tak mily i podal numer części ?

Acha dodam że styki byly wlasnie pozlacane i nie wygladały na skorodowane...


czujnik temperatury podwojny nr 059 919 501 cztery styki zielony

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 16:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Wielkie dzieki Kolego <piwo> W poneidzialek wymieniam i zakladam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 10:20:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
badyl napisał(a):
czujnik temperatury podwojny nr 059 919 501 cztery styki zielony


Ten numer obowiązywał do rocznika modelowego 1999 (do numeru 4B-X-200000 w nr. VIN)
Od rocznika modelowego 2000 (od numeru: 4B-N-000 001) należy "dopisać" literkę "A" - 059 919 501 A.

A tak najlepiej - poprostu kupić ten czujnik w ASO "pod" numer nadwozia ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 10:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Piotruś napisał(a):
badyl napisał(a):
czujnik temperatury podwojny nr 059 919 501 cztery styki zielony


Ten numer obowiązywał do rocznika modelowego 1999 (do numeru 4B-X-200000 w nr. VIN)
Od rocznika modelowego 2000 (od numeru: 4B-N-000 001) należy "dopisać" literkę "A" - 059 919 501 A.

A tak najlepiej - poprostu kupić ten czujnik w ASO "pod" numer nadwozia ... .


moja etka podaje ten numer w 2000 roczniku a z reszta tak jak piszesz najlepiej aso i vin

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 11:45:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
G62 dla Audi A4 2,5 TDi 6 cyl.:

ObrazekObrazek

G62 dla Audi A6 2,5 TDi 6 cyl.:

ObrazekObrazek

G62 dla Audi A8 2,5TDi 6 cyl. do 1999r.:

ObrazekObrazek

G62 dla Audi A8 2,5 TDi 6 cyl. od 2000r.:

ObrazekObrazek

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: