.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:00:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.8 AAH] Błękitny dym z rury
PostNapisane: 03.maja.2008 16:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Witam.
Mam od 1.5 roku zagazowaną C4 2.8 AAH. Gaz (sekwencję) zakładałem w grudniu 2006. Ostatnio zaczął mi brać dużo oleju i zostawiać błękitną chmurę na skrzyżowaniu. Silnik pracuje bardzo równo, temp. wody i oleju w normie, nie ma straty mocy, gdyby nie lusterko wsteczne to nie przyszlo by mi do glowy, że coś jest nie tak.

Rok temu zrobiłem mały remoncik silnika. Wymieniłem pierścienie, gumki zaworowe, rozrząd i pasek wielorowkowy z rolkami, wszystkie uszczelki. Nie wymieniłem tuleji. Czy możliwe jest, że po 20 tys wykończyłem pierścienie. Czy może być inna przyczyna? Co w takim razie robić? Mam lać olej i jeździć dalej, czy znów wszystko wymieniać. Dodam, że jeźdzenie z taką chmurą jest strasznie irytujące.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 16:54:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
Witam,ja mam A6/C5 2.8 30v zagazowaną rok temu,u mnie dymi ale tylko po nocy,jak pierwszy raz ją odpalę,olej bierze ale na forum piszą,że to częsta przypadłość tych silników benzynowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 17:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Wiem że V6 lubią olejek. Wiem że przy wilgotnym powietrzu na zimno robią chmurę ale mojemu przestało robić różnicę jaka jest pogoda, czy jest zimny czy rozgrzany. Zastanawiam się czy nie podjechać na komputer w serwisie. Nie chce mi się wierzyć, że pierścienie padły po niecałych 20 tys.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 21:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
robert jasiński napisał(a):
Witam,ja mam A6/C5 2.8 30v zagazowaną rok temu,u mnie dymi ale tylko po nocy,jak pierwszy raz ją odpalę,olej bierze ale na forum piszą,że to częsta przypadłość tych silników benzynowych.

uszczelniacze puszczają.

pili81 napisał(a):
Zastanawiam się czy nie podjechać na komputer w serwisie.

LOL


p.s robiłeś kompletny sumienny remont głowic? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 14:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Nie ruszałem głowic. Wymieniłem tylko uszczelniacze. Remont spowodowany był śmiercią pierścieni więc na tym się skupiłem. Z tąd moje pytanie: Czy przyczyną zżerania oleju może być np. coś z głowicami.

Mauzer, widzę na forum, że komentujesz wiele wątków. Domyślam się, że masz sporą wiedzę więc byłbym wdzięczny, gdybyś darował sobie uszczypliwe komentaże i skupił się na problemie.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 15:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wymiana samych pierscieni ma sens tylko wtedy kiedy gladzie cylindrowe nie maja schodka. Oczywiscie jezeli nawet wymieniles pierscienie kompletne na wszystkich tlokach a nie zmieniles samych tlokow to takie cos starcza na okolo 15 tys km do czasu az pierscienie sie nie uloza . Pozniej niestety szczelnosc jest ale olejowe lataja w zamkach z gory na dol i pompuja olej. Dlatego masz blekitnego stefanka.Taka jest zasada wymiany czesci korbowotlokowych w silniku. podobnie jak czasami robia blad wymieniajac zebatka w szkrzyni biegow o duzym przebiegu a pozostale sa stare. Ten na dlugo sie to nie zda. Moze to tylko same uszczelniacze zaworow i mozna je wymienic bez sciagania glowicy . Moim zdaniem to jezdzij dolewaj olej, uzytkownicy V8 standardowo maja problemy z jego ubytkami i jakos daja sobie z tym rade.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 15:39:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
1993 s4 4,2 - też niestety zaczął dymić.

Podobnie - bez strat mocy, zmian w temperaturach. Olej żre jak szalony, ale nie więcej niż zwyke.

Umówilem się już na oględziny w boshu... Dam znać co panowie orzekli.

Może wiecie co sprawdzić po pierwsze?
Pozdr, m.

p.s. jest sekwencja, ale mam wrażenie, że bardziej dymi na benzynie. Niezbyt gęsty niebieskawy dym, śmierdzi jak cholera...

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 17:26:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wymieniajac pierscienie popelniles blad. dlatego teraz dymi. wedlug mnie teraz jedynie wymiana silnika moze pomoc. zaden silnik z jakimstam przebiegiem nie bedzie tolerowal jak mu sie wymieni jedna pierdole a reszte zostawi. jedyne co sie naprawia w silnikach to glowice. wszystko ponizej glowic sie wymienia. w glowicach robi sie planowanie , docieranie zaworow , wymiane prowadnic i uszczelniaczy zaworowych i to wszystko.
moja propozycja jest nastepujaca.
wez wyciagnij tloki i sprawdz czy sie pierscienie nie poprekrecaly i czy nie popekaly.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 06:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Dzieki za pomoc chlopaki. Chociaz widze ze diagnoz jest tyle co ludzi je stawiajacych. W kazdym razie nie pocieszyliscie mnie. Jak go rozbiore to napisze co sie okazalo. Emce tez napisz co wyszlo u ciebie.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 14:18:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Miałem napisać po rozwiązaniu problemu, więc piszę:

okazało się, że padł czujnik temperatury oraz do pary inny czujnik odpowiedzialny za podawanie paliwa - nie pamiętam nazwy.

Dwa dni po wymianie jeszcze kopcił. Elektronik poiformował mnie, że osad ze zbyt bogatej mieszanki sobie jeszcze trochę powypalam i tak się stało.

Obecnie problemu nie ma, ale nerwów było, że o ja pier...

Pozdrawiam, m.

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 16:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
emce napisał(a):
Miałem napisać po rozwiązaniu problemu, więc piszę:

okazało się, że padł czujnik temperatury oraz do pary inny czujnik odpowiedzialny za podawanie paliwa - nie pamiętam nazwy.

Dwa dni po wymianie jeszcze kopcił. Elektronik poiformował mnie, że osad ze zbyt bogatej mieszanki sobie jeszcze trochę powypalam i tak się stało.

Obecnie problemu nie ma, ale nerwów było, że o ja pier...

Pozdrawiam, m.


a jak tam twoj pedal sprzegla chodzi lzej?? :D

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 08:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
AAAAAAAA jeszcze się za to nie zabrałem... Na nic nie mam czasu...
Chyba dojrzewam do wzięcia całego zaległego urlopu - :)

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 09:42:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
emce teraz jak wiem jak to sie robi to do wymiany potrzeba + - 2-4 godzinki i po robocie :peace:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 10:04:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Ale zmiana odnosi się do istniejącego mechanizmu, nie do wymiany całości na hydraulikę, prawda?

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 10:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
emce napisał(a):
Ale zmiana odnosi się do istniejącego mechanizmu, nie do wymiany całości na hydraulikę, prawda?


tu masz cala sytuacje opisana dokladnie zwlaszcza posty kolegi "kornolio" ktory przechodzil przez to i ja podszedlem jego sladami i jest malinka!!!

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... cy&start=0

jak cos to odgrzej tam kotleta bo tu nie ten temat jest walkowany :diabel:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 10:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Dzięki - będę medytował nad tym w wolnej chwili

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 13:26:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
emce napisał(a):
Miałem napisać po rozwiązaniu problemu, więc piszę:

okazało się, że padł czujnik temperatury oraz do pary inny czujnik odpowiedzialny za podawanie paliwa - nie pamiętam nazwy.

Dwa dni po wymianie jeszcze kopcił. Elektronik poiformował mnie, że osad ze zbyt bogatej mieszanki sobie jeszcze trochę powypalam i tak się stało.

Obecnie problemu nie ma, ale nerwów było, że o ja pier...

Pozdrawiam, m.


A możesz dokładnie powiedzieć które czujniki wymieniłeś ???

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 14:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Zapytam elektronika, który to załatwił.
Cała akcja kosztowała 130 zł, więc z pewnością nie było to nic przerażającego.
Pozdr, m.

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: