.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 10:42:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] SWAP AHU --> AFN '98rok -co z czym, podciśnienia
PostNapisane: 23.paź.2008 20:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2007 17:58:01
Posty: 17
witam, mechanik przekłada mi silnik AHU na AFN w Audi A4. Być może ktoś już na forum walczył z tematem i podpowie co z czym się je :) O ile mechanicznie sobie na pewno poradzi to mam pytanie o elektrykę. Mam cały komplet z AFN (silnik, wiązka, komputer, turbina, pompa itp). Ląduje to w miejsce poprzednika AHU i teraz...

Co konkretnie wiąże się z taką przeróbką? Widzę że wiązki elektryczne wyglądają tak samo (identyczne wtyki itp). Turbiny na pewno są inne więc może i sterowanie podciśnieniami też są inne? Czy w AHU była zmienna geometria łopatek? Widzę że w AHU zaworek N75 to taka metalowa puszka a w AFN z tego co pamiętam powinien być ten zaworek nowszego typu (plastikowy?).
Sprawa komputerów... Ten który był w AHU i ten co dostałem do silnika AFN wyglądają tak samo (bez wężyka na podciśnienie) i tu pytanie. Widzę w allegro że komputerów z AFN są 2 rodzaje - jedne z wężykiem na podciśnienie inne nie. Czym one się różnią? Czy są one zamienne? Taki jak ten po prawej był z AHU i mam razem z nowym silnikiem AFN. Tylko zastanawia mnie ten po lewej jak widzę w allegro że jest jakiś inny. Prosiłbym jeśli ktoś posiada o schemat podciśnień do AFN´a w Audi A4.

Z góry dzięki za info

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] SWAP AHU --> AFN '98rok -co z czym, podciśnie
PostNapisane: 23.paź.2008 20:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tom_s napisał(a):
Sprawa komputerów... Ten który był w AHU i ten co dostałem do silnika AFN wyglądają tak samo (bez wężyka na podciśnienie) i tu pytanie. Widzę w allegro że komputerów z AFN są 2 rodzaje - jedne z wężykiem na podciśnienie inne nie. Czym one się różnią? Czy są one zamienne? Taki jak ten po prawej był z AHU i mam razem z nowym silnikiem AFN. Tylko zastanawia mnie ten po lewej jak widzę w allegro że jest jakiś inny. Prosiłbym jeśli ktoś posiada o schemat podciśnień do AFN´a w Audi A4.



roznica polega na tym ze starsze ECU [zdjecie po lewej] mialy MAP sensor w obudowie ECU do ktorego dochodzil przewod od rury dolotowej ...
w nowszych modelach [ECU z pawej] MAP sensor jest elektroniczy w rurze dolotowej i zniego sygnal przesylany jest kabelkami do ECU ...

schemat podłaczenia podcisnien :

Obrazek

niestety z elektryki nie pomoge ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 22:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2007 17:58:01
Posty: 17
dzięki serdeczne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 20:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
napewno w AHU turbina jest sterowana podciśnieniowo a w AFN z tego co mi się wydaje jest sterowana nadcisnieniem (ale tego nie jestem pewien na 100%). I sa różne zaworki ten metalowy (tzw puszka - podcisnieniowy na 100 %) ten plastikowy (walcowaty - nadciśnieniowy też nie jestem pewnien czy na 100%). Wiem to bo padl mi ten zaworek i włożyłem nadciśnieniwy bo taki miałem i była lipa. Ale też nie do końca mogę to potwierdzić żę turbo nie pracowało prawidłowo z tego względu żę okazalo się że miałem walniętu czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Na 100% to wiem ze turbo jest sterowane podciśnieniowo.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 21:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2007 17:58:01
Posty: 17
masz racje, to kolejne różnice, u mnie już prawie wszystko podpięte (łącznie z podciśnieniami). Cały układ sterowania turbiną działa na zasadzie podciśnień - te metalowe zaworki to były chyba starszego typu. W AFN'ie mam te plastikowe już.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 14:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2007 17:58:01
Posty: 17
Po kłopocie, nowy motor już śmiga. Z problemów było jeszcze konieczne dopasowanie immo do nowego ECU. Niestety zwykły vag-com 311 sobie nie poradził (łączył się z immo ale nie można w nim było nic zrobić). Elektryk z lepszym kompem sobie poradził i auto działa jak należy. Dzięki za pomoc

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: