.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:45:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AVF drgania, wibracje - logi do oceny
PostNapisane: 22.paź.2008 23:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Wiatam

Tematem jest passat AVF 68000km (rzeczywisty) , 2004 manual, autem trzesie na wolnych obrotach, ale tez w zakresie 2k-3k najbardziej odczuwalne na 5 i 6 biegu. W tym zakresie slychac rowniez "buczenie"

Spedzilem na szukajce z 3h i nie wiem dokladnie na co powinienem zwrocic uwage w pierwszej kolejnosci:

1. Rozrzad - niezmieniany oczywiscie bo niecale 70k, ale 4 lata minely i jak czytalem powinien byc wymieniony (w jakich logach widac czy jest rozjechany)

2. Pompwtrysk -i korekcje wydaja sie byc OK ??

3. EGR - przeczysczony bo cieklo z obu stron

Auto nie dumi, pali za pierszym i zbiera sie tez caliem przyjemnie



statyczne

000

Obrazek

001

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

007

Obrazek

008

Obrazek

011

Obrazek

013

Obrazek

018

Obrazek

BS

000

Obrazek

003

Obrazek

011

Obrazek

Nie zalaczam 004 bs bo wyczytalem ze w PD sie nie robi

Jutro zalacze dynamiczne i grupe 024

Jakie logi powinienem jeszcze zamiescic??

Dzieki za pomoc







[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 07:25:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
- termostat do wymiany ? [ po logach dynamicznych sprawdz temp w sekcjii 007]
- układ wtryskowy PD ok
- kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym moze byc
- egr ok
- VNT ok i tutaj sztanga pracuje ale ktoś tutaj pchał łapska , auto po czipie ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:33:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bezposrednio po dynamicznych - zaloguj 007 stat - wtedy bedzie wiadomo czy termika auta kuleje..

gustav200 napisał(a):
VNT ok i tutaj sztanga pracuje ale ktoś tutaj pchał łapska , auto po czipie ?


.. a po czym sadzisz .. ??

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Bezposrednio po dynamicznych - zaloguj 007 stat - wtedy bedzie wiadomo czy termika auta kuleje..

gustav200 napisał(a):
VNT ok i tutaj sztanga pracuje ale ktoś tutaj pchał łapska , auto po czipie ?


.. a po czym sadzisz .. ??


przyłącze sie do pytania .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 09:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
dzieki za szybka odpowiedz :D

Czipa niestety nie ma :/

Na temp. zwrocilem uwage i nawet po dynamicznej jezdzie nie przekracza 86 , ale czy to ma az tak wplyw na kulture pracy silnika :?:

Gustav napisales:
Cytuj:
- kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym moze byc


czy moze wiesz jaki jest idealny :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 09:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rob_K napisał(a):

Cytuj:
- kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym moze byc


czy moze wiesz jaki jest idealny :?:


0

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 11:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
widze ze to juz nie pierwszy przypadek znajomy ma to samo
w AVF diagnoza nic nie wykazala
moze dwumas kuleje

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AVF drgania, wibracje - logi do oceny
PostNapisane: 23.paź.2008 12:57:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
rob_K napisał(a):
Wiatam


3. EGR - przeczysczony bo cieklo z obu stron

Auto nie dumi, pali za pierszym i zbiera sie tez caliem przyjemnie




Jak wygląda procedur aczyszczenia EGRka...?
Potrzebne sa jakies "cześci" wymienne przy tej operacji?
Gdzies kiedys widziałem na AKP manuala to tej akcji....musze chyb aposzukac :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 13:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Simon tu masz dokladny opis

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=11


arekr napisal:

Cytuj:
widze ze to juz nie pierwszy przypadek znajomy ma to samo
w AVF diagnoza nic nie wykazala
moze dwumas kuleje


tez to bralem pod uwage, ale po wcisnieciu sprzegla bez zmian (wciaz drga)
zmiana biegow jest plynna, nie wyczuwalne drgania na samym pedale


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 13:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
uklad wtryskowy jako tak ok :)

ale czy nie zabardzo wyjechany jak na ten przebieg ???

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 13:51:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
alukard napisał(a):
ale czy nie zabardzo wyjechany jak na ten przebieg ???


wyrokowanie przebiegu na podstawie 013 to cos jak proba przewidzenia przyszlosci...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 13:59:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rob_K napisał(a):
Cytuj:
widze ze to juz nie pierwszy przypadek znajomy ma to samo
w AVF diagnoza nic nie wykazala
moze dwumas kuleje


tez to bralem pod uwage, ale po wcisnieciu sprzegla bez zmian (wciaz drga)
zmiana biegow jest plynna, nie wyczuwalne drgania na samym pedale


Rob - wciśnięty pedał sprzęgła nie "wyłącza" koła dwumasowego (czytaj - może drgać w dalszym ciągu). Oczywiście nie wyrokuję, że na pewno w dwumasie leży Twój problem ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 14:02:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
przemik napisał(a):
alukard napisał(a):
ale czy nie zabardzo wyjechany jak na ten przebieg ???


wyrokowanie przebiegu na podstawie 013 to cos jak proba przewidzenia przyszlosci...


no to po czym innym bys sprawdzil orientacyjnie ??

i w ktorej gr mamy
kat sychronizacja walka rozrzad z walem korb ??

a co do tematu slyszysz buczenie przy wylaczaniu auta ??
albo cos podobnego ?? jezeli tak to na 90% w twoim przypadku bedzie to dwumas

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 14:36:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Przy odpalanie i gaszeniu autem trzesie ale czy to dwumas?

Jak strawdzic dwumas :?: i czy padniety dwumas moze byc przeczyna wibracjii na wyzszych biegach przy pelym bycie

na jakich logach dynamicznych widac czy rozrzad jest ok :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 14:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
poduszki pod silnikiem sprawdziles ?? :diabel:


i napisz czy ci halasuje jak gasisz auto

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 14:54:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemik napisał(a):
Bezposrednio po dynamicznych - zaloguj 007 stat - wtedy bedzie wiadomo czy termika auta kuleje..

gustav200 napisał(a):
VNT ok i tutaj sztanga pracuje ale ktoś tutaj pchał łapska , auto po czipie ?


.. a po czym sadzisz .. ??


sądze po innym [statycznym ] ciśnieniu samej T gdzie powinno wynosić około 1020 mbar a nie prawie 1200 mbar

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:02:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rob_K napisał(a):
Przy odpalanie i gaszeniu autem trzesie ale czy to dwumas?


Może lecz absolutnie nie musi ... :): .

rob_K napisał(a):
czy padniety dwumas moze byc przeczyna wibracjii na wyzszych biegach przy pelym bycie


Przy (już) wciśniętym abolutnie nie. Podczas "przejścia" np. od hamowania silnikiem do "pełnego buta" - tak, możesz poczuć szarpnięcie.

rob_K napisał(a):
na jakich logach dynamicznych widac czy rozrzad jest ok :?:


004, 4-ta rubryka.

PS: Moim zdaniem 011 statyczny jest jak najbardziej OK ale gratulacje dla Roba za to, że go wstawił !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Piotruś napisał(a):

rob_K napisał(a):
na jakich logach dynamicznych widac czy rozrzad jest ok :?:


004, 4-ta rubryka.


i jaka jest zasada odczytu prawidlowo ustawionego ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:17:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
kąt musi być perfekcyjnie ustawiony względem wału korbowego czyli zadnego odchylenia - 0

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 15:26:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
alukard napisał(a):
i jaka jest zasada odczytu prawidlowo ustawionego ??


Ten u Roba jest wzorcowo-idealny, poniżej błędu czujnika hallotronowego (a nawet jego mocowania w głowicy). Ewentualna próba doregulowania na 0* (IMHO całkowicie zbędna) najprawdopodobniej skończyłaby się na uzyskaniu innej wzor(c)owej wartości (np. -0,6*) :): .

Gustav200 - w tym silniku nie ma zadanej (przez ECU) wartości kąta synchronizacji. Ustawia się go raz na 60, 90 lub 120 tys.km. podczas wymiany paska zębatego rozrządu.
To racja, że 0* jest wartością najlepszą z najlepszych lecz możesz być spokojny - odchyłka o 0,6* (tym bardziej w stronę plusa) jest równie dobra jak samo 0,0* ... .
Na przykład jest wiele silników (dokładniej czujników), powodujących większy od 0,6* (najczęściej od -1,1* do 1,1*) błąd wskazań i nic złego się nie dzieje. Widoczne aktualnie (u Roba) 0,6 najprawdopodobniej kiedyś samo "wskoczy" w 0,0* - wraz z minimalnym naciąganiem się paska w trakcie eksploatacji, tak samo jak z powoli ale systematycznie zużywającym się napinaczem hydraulicznym rolki napinającej, a w nowszych konstrukcjach (pow. RM2003) sprężyny "naciągowej" w rolce ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: