.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:17:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI afb]Prośba o analizę logów
PostNapisane: 29.paź.2008 08:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2008 23:48:50
Posty: 2
Witam mam serdeczną prośbę o analizę logów które zamieszczam. Logi dotyczą audi a6 2.5 TDI afb.
ObrazekObrazek

Auto ma duże problemy z przyspieszaniem i nie chce przerzucać biegów przy niskich obrotach,przerzuca dopiero przy 3-4 tyś.Gdy sie rusza najpierw ma moc później ją traci i znów ma kopa:) W Internecie wyczytałem, że napięcie, jakie powinno być na przepływomierzu między 2 i 3 nóżką na włączonym zapłonie to około 5V, a u mnie wynosi ono 12V, co może być przyczyną takiego napięcia czy jest możliwość odczytania tego z logów? Logi, które tu zamieszczam robiłem pierwszy raz, także proszę o wyrozumiałość i łatwą w zrozumieniu diagnozę.Dodam jeszcze że silnik i skrzynia nie posiada błędów.Z góry dziękuje.

c.d.

Basic settings:

003
ObrazekObrazek

004
ObrazekObrazek


011
ObrazekObrazek


Dynamiczne:
001 004 010
ObrazekObrazek


Statyczne:

001 003 004
ObrazekObrazek

007 013 014
ObrazekObrazek

018
ObrazekObrazek

grupy 000 nie moge zrobić bo program mi na to nie zezwala gdyż nie jest zarejestrowany,ale cała reszta chyba ok:)


Ostatnio edytowano 03.lis.2008 13:44:51 przez ronins, łącznie edytowano 17 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 08:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przepływomierz jest w pełni sprawny.


jednakże, by odpowiedzieć na Twoje pytanie dot. przełączania biegów konieczne będzie zrobienie pełnej diagnostyki [logów] zgodnie z topikiem o diagnostyce TDI.
do tego proszę o zamieszczenie odczytu błędów z silnika [01] oraz skrzyni biegów [02] w pełnej postaci.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI afb]Prośba o analizę logów
PostNapisane: 01.lis.2008 12:31:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ronins napisał(a):
Logi, które tu zamieszczam robiłem pierwszy raz, także proszę o wyrozumiałość i łatwą w zrozumieniu diagnozę.


Kolego Ronins - postaram się żeby było łatwo w zrozumieniu ale niestety zaboli ... :/ .

Otóż na kanale 013 widzimy dodatnią korekcję (1 cylinder : 2,4 mg/hub) - daleko wykraczającą poza wszelkie normy :/ . Ponadto na kanale 014 korekcja 4-tego cylindra (+1,1 mg/hub) - pomimo normy - znacznie odbiega od dwóch pozostałych ... .
Chociaż teoretycznie nie wolno wykluczać, że winne są "tylko" wtryskiwacze, to w praktyce takie wartości (najczęściej) ujawniają silniki z dużymi problemami pod pokrywami zaworów (hydraulika/wałki).
Dlatego - moim osobistym zdaniem - powinieneś przerwać eksploatację i bezzwłocznie sprawdzic stan rozrządu. Na podstawie poczynionych (pod deklami zaworów) obserwacji podejmiesz kolejne decyzje.

W celu przyblizenia tematu sugeruję Ci zapoznac się z poniższym topikiem (koniecznie w calości) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1206635

... lub skorzystać z opcji "szukaj", bo archiwum AKP skrywa wiele podobnych przypadków ... .

Będzie miło jeśli nie zapomnisz powiadomić nas o wszystkich dokonanych "odkryciach" ... .

PS 1: Termostat (raczej) do wymiany.

PS 2: Jeżeli weryfikacja hydrauliki i wałków potwierdzi zły stan techniczny rozrządu, to odpowiedź na pytanie o pogorszoną pracę skrzyni biegów - bedziesz miał jak na dłoni ... .

Póki co - tyle z mojej strony. Życzę Ci Ronins jak najmniejszych rozczarowań i sugeruję odpuścić sobie poprawianie logów (szczególnie dynamicznych) zanim nie sprawdzisz / ustalisz rzeczywistej kondycji mechanicznej Twojego silnika.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 17:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2008 23:48:50
Posty: 2
Wałki rozrządu,dźwigienki i popychacze były wymienione jakieś 30000tyś km temu także napewno są dobre,ktoś mi mówił ze coś z turbo jest nie tak a dokładnie z jej sterowaniem,można to wyczytać z logów??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 18:46:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Fakt wymiany wałków z hydrauliką "jakieś 30000 km. temu" wcale nie oznacza, że w dalszym ciągu jest OK ... .
(oto dowód ze ściętą krzywką po 1000 km: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=telepie )
Oczywiście wzrasta takie prawdopodobieństwo ale bez weryfikacji, to wiesz ... . Tym bardziej, że w "logach" widać to co widać ... .

OK - przyjmijmy (narazie tylko hipotetycznie), że z układem rozrządu nie ma żadnych kłopotów, więc pozostają nam praktycznie dwie możliwości:

1. Winne są wtryskiwacze (lub pompa VP44 ale to już całkiem mało prawdopodobne w kontekście zróżnicowanych korekcji) .

2. Niedomykające się (lub całkiem zatarte) zawory ... .

W pierwszym przypadku - aby wyjąć i sprawdzić wtryskiwacze - będziesz zmuszony podnieść dekle zaworowe - dzięki czemu i tak dowiesz się co słychać z wałkami i hydrauliką.

W drugim przypadku - aby zmierzyć kompresję - należy wykręcić świece żarowe ... (brrr) .

Jeśli chodzi o turbinę i jej sterowanie - w moim odczuciu najprawdopodobniej ten układ jest sprawny - co widać dosyć wyraźnie pomimo mocno niekompletnych logów ... .
Nie rozumiem tylko jak to jest, że ten "ktoś", kto tak arbitralnie (lecz wadliwie) wskazuje na turbinę - jednocześnie nie potrafi Ci pomóc w interpretacji logów ... ??

Reasumując - korekcje ponad wszelką wątpliwość są bardzo złe:

Obrazek

- i w mojej opinii tak zostać nie może. Nawet jeżeli rozrząd jest sprawny, to np. lejące wtryskiwacze prowadzą do wypalenia tłoków ... .
O szkodliwych skutkach nieszczelnych (ew. zatartych) zaworów - chyba nawet pisać nie trzeba ... .

Jak wykorzystasz powyższą szczątkową diagnozę (bo trudno żeby była inna przy aż tak zdrutowanych "logach") - to już naprawdę Twoja sprawa ... .
Jeżeli "logi" wstawiłeś wyłącznie po to żeby ktoś Ci tutaj potwierdził zasłyszane od innego "ktosia" (a IMHO wyssane z palca) domysły o źle wysterowanej turbinie - musisz poczekać na wypowiedzi pozostałych użytkowników AKP. Ja tego nie potwierdzę (nawet gdybyś w pamięci usterek odczytał błąd 00575, to i tak porządkowanie silnika powinieneś zacząć od głowic - cokolwiek im dolega) .

PS: Wysoka korekcja 1-go cylindra wcale nie dowodzi, że akurat tutaj ulokował się diabeł ... . Poprostu tak było najwygodniej dla ECU osiągnąć stabilizację obrotów jałowych.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: