.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:02:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI AJM 115PS] G62/G2 - wymieniać czy nie ?
PostNapisane: 25.lis.2008 10:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam Kolegów :)

Mam sytuację trochę skomplikowaną. Zaczęły się mrozy i jak odpalam rano to silnik dziwnie pracuje przez pierwsze 15 sec. Myślę że sprawa dotyczy czujnika G62/G2.
Kiedy podłączam VAG-a, to z silnika wypluwa mi błąd:
17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, przerwa/zwarcie z plusem - sporadyczny
a w instruments 017:
1039 - czyli błąd czujnika G2,

Błędy po wykasowaniu powracają.

Robiłem VAGiem dziś próby wskazań temperatur wg wskazówek Meszruma, na zimnym silniku.Dziś rano temp. przed porannym rozruchem wskazywały w sterowniku silnika grupa 007 wartość minus 2,7 stopnia i w instruments 003 było minus 2,7 stopnia, czyli z tego wynika iż czujnik pokazuje poprawne wartości.

Czy wobec powyższego jeśli mierzy dobrze - może nadawać się do wymiany ? Jeśli tak to z jakiego powodu ?
Co z nim może być nie tak ?
Czy ktoś miał podobny przypadek ?

Pozdrawiam wszystkich :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 10:39:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
zdejmij kostke z czujnika i sprawdz co pod nia siedzi.
czujnik moze zle wskazywac tylko w pewnym zakresie temperatur wiec to by tlumaczylo poranne prawidlowe wskazania.
mialem golfa IV w ktorym wskazania do 60st. byly ok a w miare jak rosla temp. wskaznik/VAG zaczynal szalec i zle wskazywac byly skoki temp. tak szybkie ze wydawalo sie jak by mial tylko troszke plynu w chlodnicy.
jezeli blad sie pojawia to wymien czujnik.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2008 12:48:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj VAG iem grupe 007 na zimnym i na gorącym silniku...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 07:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Więc jest tak, zdjąłem kostkę, wyjąłem cały czujnik G2/62 - jednak tam non stop wylatuje płyn to szybko musiałem zatkać. Na wtyczkę i czujnik dałem troch WD40 - dalej będę obserwował. Aj trudne dojście jest do tego czujnika w tym silniczku.
:<
Ogólnie myśle że ważne jest też to, że mam ubytki płynu chłodniczego. Jeśli nie wyjeżdżam za miasto jest OK. ALe kiedy tylko pojeżdzę na wyzszych obrotach rzędu ponad 3 RPM - płynu ubywa.
Co zauważyłem, że przy pierwszym rozruchu kiedy jadę i temp. silnika jest na około 70-80 stopni, zatrzymuje auto i wtedy poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest na minimum, kiedy odkręcam od razu korek - to zabulgocze i dochodzi mi 1,5cm więcej i jest prawie na maximum.
Czy można te fakty jakoś ze sobą zegrać ażeby postawić jakąś konkretną diagnozę ?
Proszę pomóżcie, bo w moim mieście nawet nie ma nikogo konkretnego kto by się tym zajął.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 09:06:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mariojr napisał(a):
Czy można te fakty jakoś ze sobą zegrać ażeby postawić jakąś konkretną diagnozę ?


Diagnostykę należy zacząć od "wyszukania" ewentualnych śladów wycieku G12, lecz to co opisujesz "objawowo" ewidentnie wygląda na uszczelkę/głowicę. W niezwykle rzadkich przypadkach winny jest zapchany korek na zbiorniczku wyrównawczym ale raczej bym na to nie liczył.
Wymiana uszczelki bez sprawdzenia głowicy na szczelność i "prostość" :): - w wysoko specjalizowanym zakładzie - może (ale nie musi) okazać sie syzyfową pracą ... .
Bardzo chciałbym się mylić w wyżej postawionej diagnozie - lecz jeśli mam rację - zajmij się tym bezzwłocznie (szkoda wywalić "przy okazji" np. turbinę).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: