.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 12:48:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tiptronic w AFB dziwne zmiany biegów
PostNapisane: 18.gru.2008 10:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam.Jestem nowym użytkownikiem
Chciałem spytać czy może wiecie dlaczego mój tiptronic w audi a-6 AFB 98r dziwnie zmienia biegi pierwsze 3 przełożenia na obrotach ponad 2 tys.obr.
Rano jak skrzynia jest zimna to po wyjeżdzie z jedynki zmieni w miare fajnie na 2 bieg a z niego na 3 to nieraz zmieni przy obrotach 4tys.Popuszczam mu gazu a on zamiast zmienić to hamuje silnikiem.Jak się rozgrzeje to jest troche lepiej ale nie tak jak powinno.Podobnie jest jak jade pod lekkie wzniesienie (zaznaczam minimalne) to jak poczuje lekki opór nie zmieni biegu na niższy aż wyjedzie na samą górke i poczuje luz,a powinien zmienić jeśli auto jedzie na obrotach około 3 / 3,5 tys. Czy ta skrzynia pracuje na programie sport? bo tak się zachowuje. Czy może to być spowodowane małym stanem oleju?
Pod vagiem pokazuje błędów brak...
Dzięki za wszystkie rady i podpowiedzi.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 11:55:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
od jak dawna masz ten samochód i ile km temu był wymieniany olej w skrzyni?
poziom oleju w skrzyni musi być prawidłowy dla prawidłowego działania tejże skrzyni.



[+]
o niskim poziomie oleju nie pisz na AKP, bo zostaniesz zlinczowany za niedbalstwo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 12:34:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sztachan - niski poziom oleju nie ma z tym nic wspólnego.
Na 99% skrzynia nie widzi prawidłowego momentu obrotowego i dlatego też zmiana biegów jest taka jaka jest. Stąd, aby w ogóle oceniać stan tipa - najpierw musisz sprawdzić i przekonać się o właściwej kondycji silnika.
Ubytek momentu/mocy może być spowodowany brakiem prawidłowej regulacji - poprzez wszystkie inne możliwe powody (np. padnięty przepływomierz), a skończywszy na wyślizganych wałkach rozrządu (i hydraulice).
Reasumując - najpierw silnik, potem dopiero skrzynia biegów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 13:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto kupiłem jakiś miesiąc temu.Zmienia tak od samego początku jak nim jeżdże. Motor wydaje się ok. Fajnie chodzi,nie klepie.
Wymieniłem pare dni temu odme i olej bo okropnie dmuchał przez korek wlewu oparami.Po wymianie odmy przedmuch ustąpił.
Niewiem za bardzo jak zrobić te logi silnika vagiem.
Po podłączeniu w każym bądż razie błędów nie ma.
Może ktoś podpowiedzieć jak zrobić te logi vagiem żebym mół Wam je tu pokazać??
A do tej zmiany biegów przez mojego tiptronica zaczynam się przyzwyczajać :diabel:

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 15:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sztachan napisał(a):
Może ktoś podpowiedzieć jak zrobić te logi vagiem żebym mół Wam je tu pokazać??

Zapewne na gorze strony wiszisz
Forum .: AUDI KLUB POLSKA :. Strona Główna -> .: SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY :. - kliknij na to wyboldowane i zobaczysz pierwsze przyklejone watki.. wpatruj sie tak dlugo az zobaczysz tdi diagnostyka.. a tym wszystko jest
zrob koniecznie 003D, 008D, 011D 004D (D jak dynamiczny, s/n - statyczny, B - basic settings)
auto nagrzane (wskazowka temp pionowo)
KONIECZNIE zrob 009 w tiptronicu - to chyba w tdi diagnostyka nie opisali (zamiast silnik/engine w vag-com wybierasz skrzynie biegow) - tam jest moment ktory widzi skrzynia

Jezeli chodzi o sprawy zwiazane z przyspieszaniem auta to sa to logi najwazniejsze... reszta to tlo (ale zrob wszystko co w tdi diagnostyka by ewentualne niedomagania wytlumaczyc)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Ok.Dzięki wielkie.
Na razie jeszcze niewiem w co wchodzić po podłączeniu waga do auta.
Podłączałem tylko i sprawdzałem błędy. Nie było,a to o czym piszesz to na razie dla mnie czarna magia :/ Ale poeksperymentuje jutro...Może znajde jakieś nowe opcje.
Jest tam funkcja logowanie i adaptacja i niewiem właśnie czy jak tam wejde to czegoś nie przestawie :): i już może być lipa całkowita.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 20:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
Sztachan - niski poziom oleju nie ma z tym nic wspólnego.
Na 99% skrzynia nie widzi prawidłowego momentu obrotowego i dlatego też zmiana biegów jest taka jaka jest. Stąd, aby w ogóle oceniać stan tipa - najpierw musisz sprawdzić i przekonać się o właściwej kondycji silnika.
Ubytek momentu/mocy może być spowodowany brakiem prawidłowej regulacji - poprzez wszystkie inne możliwe powody (np. padnięty przepływomierz), a skończywszy na wyślizganych wałkach rozrządu (i hydraulice).
Reasumując - najpierw silnik, potem dopiero skrzynia biegów ... .


Piotrze,
chociaz po wlasnym przykladzie (lecz w duzo delikatniejszym wydaniu niz kolega Sztachan) domniemywam ze pewnie masz racje - co niestety moze wygenerowac spore koszty dla kolegi :( - to niezaleznie (bazujac na opiniach na forum) maly poziom oleju w skrzyni rowniez moze powodowac podobny efekt (...a jest latwiejszy do sprawdzenia.....)

inna sprawa ze objawy opisane przez kolege (to dmuchanie przez wlew oleju....) raczej nie pozostawia watpliwosci....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 00:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sztachan,


zaczynasz od uzupełnienia oleju [a najlepiej jego statycznej wymiany].
ta czynność i tak jest w Twoim przypadku konieczna - silnik zostaw na tę chwilę w spokoju.


[były na AKP bardzo podobne przypadki powodowane starym olejem]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: