.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:17:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AWT 1.8T napinacz łańcucha
PostNapisane: 22.gru.2008 21:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 23:04:40
Posty: 18
Lokalizacja: warszawa
Cześć, dopadła mnie również wymiana napinacza łańcucha pomiędzy wałkami.

Moje pytanie, czy można zastąpić oryginalny napinacz hydrauliczno-elektryczny tylko napinaczem hydraulicznym?
Jest zdecydowanie tańszy. Wielkość i kształt jest taki sam.

Czy wiecie po co jest ten element elektryczny w napinaczu?

Zrobiłem test odłączyłem kabelek elektryczny dochodzący do napinacza i uruchomiłem silnik. Oczekiwałem na błąd kompa. ale nic takiego nie miało miejsca.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 17:37:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Bo nie przegazowałeś silnika.
Napinacza nie można zamienić.
Element elektryczny służy do przestawiania faz rozrządu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 00:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Nie miales bledu,bo zawor jest sterowany powyzej 1800 obrotow.
Na wolnych obrotach nie jest w akcji,wiec nie ma bledow.

I tak jak pisal szogun0,napinacz tylko taki sam (400€).

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 09:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
witam, nie chcę zakładac nowego tematu a mam pytanie odnośnie napinacza,
przy jakim przebiegu można zaóważyć ze jest już na wykończeniu ??
i czy słychać go na zimnym silniku mocniej niż na ciepłym??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 01:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
na zimnym bedzie ok tzn cicho i bez specjalnych odgłosów spod maski, natomiast ciepły to juz chrobotanie. najlepiej zdjac pokrywe zaworów i ocenic stan.

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 09:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
skibeer napisał(a):
na zimnym bedzie ok tzn cicho i bez specjalnych odgłosów spod maski, natomiast ciepły to juz chrobotanie. najlepiej zdjac pokrywe zaworów i ocenic stan.


Ok dzięki za odpowiedż, myślałem ze jest odwrotnie.

A jaki przebieg wytrzymuje ten napinacz?? 100tyś ?? 200tyś ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 11:22:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
skibeer napisał(a):
na zimnym bedzie ok tzn cicho i bez specjalnych odgłosów spod maski, natomiast ciepły to juz chrobotanie. najlepiej zdjac pokrywe zaworów i ocenic stan.


A jakie kryteria przyjąć podczas oceny :?:

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 15:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
po zdjeciu pokryw jezeli wcisniesz palcem napinacz tzn podda sie naciskowi to jest do wymiany. poza tym sprawdz stan prowadnic. jezeli maja juz wyrobione rowki to tez juz o czyms swiadczy.
co do przebiegu to moja ma przelot 320 tys i tylko na jedej głowicy sie wysypał.
wymieniajac nie zapominac o uszczelce pod napinaczem!! w V-kach to najczestsza przyczyna wycieków na kolektor wydechowy - mówie o głowicy od str pasazera.
zapraszam do lektury
http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1650707.phtml

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 23:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
skibeer napisał(a):
na zimnym bedzie ok tzn cicho i bez specjalnych odgłosów spod maski, natomiast ciepły to juz chrobotanie. najlepiej zdjac pokrywe zaworów i ocenic stan.



Witam,u mnie bylo dokladnie odwrotnie.
I wymienilem po 50tys. przebiegu.
Wiec,nie ma jakiejs reguly.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron