.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:50:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4(B6) multitronic
PostNapisane: 02.sty.2009 09:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Mam pytanko,posiadam od tysiaca kilometrów A4 i mam mały problem z multi. Mam cos w rodzaju szarpnięcia podczas Hamowania do zera,objaw występuje na niedogrzanej skrzyni,jak jest zimna i po przejechaniU dobrych kilku km to jest ok. Olej wymieniłem :) ale bez zmian.


Edit By Dred. popracuj nad pisownią i ortografią

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 13:06:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba opisz dokladnie jak wygláda to szrpniecie (czy masz na mysli delikatne poszarpywanie przy minimalnej predkosci ?). Sprawdz VAG-iem (zrob diagnostyke skrzyni) czy masz bledy. Rozgrzej wczesniej skrzynie - pojezdzij z 15-20 km lub z pol godziny po miescie. Jaki rocznik i model Audi (skrzynia z S czy bez).
pozdr :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 13:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Właśnie prędkość ma tu meritum problemu, pod koniec hamowania być może, że jest to wina zacinającego się tłoczka & czujnika ABS, koło się rozgrzewa przy zimie i odpuszcza... choć jeżele hamujesz od 130km/h i to słyszysz to co innego, możliwe ze to multi :(

Nie wiem czy akurat w takowych modelach ma jedno z drugim powiązanie ale servotronick uszkodzony moze dawac bledne sygnaly ABS i wskazuje na uszkodzenie Czujnika ABS, wszystko zalezne jest od predkosci...

Lzej chodzi kierownica na predkosciach 20km/h a ciezej przy 120km/h, tak tylkopytam, ale generalnie nie wiem czy posiadasz servotronik wspomagania w ogole,.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4(B6) multitronic
PostNapisane: 04.sty.2009 23:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2009 23:00:08
Posty: 2
Qba1971 napisał(a):
Mam pytanko,posiadam od tysiaca kilometrów A4 i mam mały problem z multi. Mam cos w rodzaju szarpnięcia podczas chamowania do zera,objaw występuje na niedogrzanej skrzyni,jak jest zimna i po przejechani dobrych kilku km to jest ok. Olej wymieniłem :) ale bez zmian


Witam mam ten sam problem A4 1,9 tdi 2004 rok 177tys. wszystko gra tylko przy zimnym silniku tak zanim osiagnie te 80-90stopni. Mianowicie przy hamowaniu np. dojezdzaniu do swiatel tuz przed kompletnym zatrzymaniem autem szarpnie, jakby chciał zmienic bieg i dalej jechac??? Jezeli silnik jest juz rozgrzany jest wszystko ok.. Efekt jest taki jakby przy wcisnietym hamulcu ( procedura hamowania przed swiatlami) tuz przed zatrzymaniem (predkosc okolo 3-4km/h) auto rwalo do przodu.. Szarpnie i stoi. Jak sie nagrzeje jest ok..
Prosze o uwagi i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 00:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Gdyby chodziło o skrzynię (multitronik) to charakterystyczne jest (szczególnie na zimnej) delikatne poszarpywania, np. przy zatrzymywaniu się. Są to jakieś trzy-cztery poszarpywania w czasie mniejszym niż/około jednej sekundy zawsze poniżej 10 km/h podczas hamowania, np. dojeżdżanie do świateł. Tak robi multi (jest to prawidłowe zachowanie - niestety). Gdybym mógł osobiście się przejechać to bym powiedział na 100 %.
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 07:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Skrzynia z S to znaczy z trybem sport?Jezeli tak to taką mam.Audi A4 2003tdi multitronic.Sprawdzałem VAGiem i zero błędów.Objaw jest tylko na niedogrzanej skrzyni,zaraz po wyjechaniu z garazu jest ok,rowniez ok jest jak przejedzie sie kilkanascie km.A objaw toto cos takieg jakby podczas wychamowywania z biegu drugiego wrzucił na luz i po sekundzie wsadził jedynke

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 13:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
A na wtecznym Ci nie szarpie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 15:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
na wstecznym chyba nie,

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 18:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2009 23:00:08
Posty: 2
na wstecznym jest ok. nie sa to trzy poszarpywania tylko jedno mocne tuz przy zatrzymaniu....jakby podczas hamowania byl na luzie, a w momencie zatrzywania (juz prawie stoi) wrzucał bieg i ciagnal do przodu. szarpnie i jest ok. adaptacje robilem i nic nie pomogło. dodam ze poza tym skrzynia chodzi jak malina bardzo przyjemnie sie jezdzi i mysle ze multitronic jest super sprawa. przy 162tys niemcy robili upgrade skrzyni czyli pewnie soft i moze cos tam jeszcze tak mi powiedzieli jak zajechalem do serwisu w niemczech wiec i olej jest nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 20:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
OK aby upewnic sie na 100 %, ze to nie skrzynia zrob tak: w momencie kiedy ma nastapic to szrpniecie, czyli kiedy samochod ledwo sie toczy (dobrze rozumiem, ze auto prawie juz sie zatrzymuje ?) - predkosc nie wieksza jak 10 km/h i dystans max. 5 m - wyrzuc na N. Jezeli tego szarpniecia nie bedzie to skrzynia. Po prostu zrob to - najprostrzy z mozliwych testow.
ps. Tak mozesz wyrzucic na N kiedy auto sie jeszcze toczy i nie przekroczyc tych 5 metrow (dot. tylko multitronika - nie wiem, jak z innymi ASB). Prędkość max. 10 km/h. Jest to bezpieczne.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 20:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
witam widze ze wiecej jest osób z tym samym problemem ,ja mam to samo A6 1.9 AVF 2004r przebieg 176tys ,adaptacje skrzyni zrobiłem lecz nic nie pomogło ale zauważyłem że gdy przy zatrzymywaniu sie przełącze na tryb manualny tego problemu nie ma i zawsze na zimnym tak robie ale tak czy inaczej nie rozwiazuje to problemu.Może jest ktoś kto poradził sobie z tym

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 21:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
daan napisał(a):
witam widze ze wiecej jest osób z tym samym problemem ,ja mam to samo A6 1.9 AVF 2004r przebieg 176tys ,adaptacje skrzyni zrobiłem lecz nic nie pomogło ale zauważyłem że gdy przy zatrzymywaniu sie przełącze na tryb manualny tego problemu nie ma i zawsze na zimnym tak robie ale tak czy inaczej nie rozwiazuje to problemu.Może jest ktoś kto poradził sobie z tym
A tak pozatym to sie nie dzieje kazdorazowo gdy jest zimny czasami bywa tak że tych szarpnięć podczas wyhamowania w ogóle nie ma ,a czasem jest tak że zdarza się to 2-3 razy .W kazdym razie w moim aucie to nie jest regułą ze jak silnik zimny to przy każdym zatrzymaniu poszarpuje.I tak jak u kolegów na ciepłym skrzynia pracuje perfekt.Boje się dać do jakiegoś warsztatu zeby bardzej czegoś nie zbabrali,czytałem prawie wszystkie twoje watki kolego Paw1972 i powiem Ci że mam mieszane uczucia na temat Sserwis ponieważ jednak nie poradzili sobie z twoim problemem.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 01:11:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
daan napisał(a):
....czytałem prawie wszystkie twoje watki kolego Paw1972 i powiem Ci że mam mieszane uczucia na temat Sserwis ponieważ jednak nie poradzili sobie z twoim problemem.

NIe zupełnie jest tak. Sserwis, a dokładnie Pan Sopa osobiście zajął się moją skrzynią i przygotował kilka sterowników (kilka wersji) specjalnie na moje użytkowanie. I kilka z nich podczas jednego serwisu, który trwał dwa dnie były wstawiane i testowane. Od strony mechanicznej skrzyniami zajmuje się specjalista - bardzo dokładny i precyzyjny. Skrzynia od strony mechanicznej jest w stanie idealnym i przy każdym serwisie jest sprawdzana. Problem leży właśnie w sterowniku, ale nie jest winą Sserwisu, że sterowniki nie były doskonałe. Wypadanie adaptacji i ponowne adoptowanie weszło już w zwyczaj mojego auta, ale problem leży po części w wadliwych konstrukcyjnie sterownikach tamtej generacji a po części - wg. mnie, a z tym nie zgadza się Pan Sopa - w jakiś ukrytych problemach z elektryką. Spotykam się czasami z jakimiś drobnymi anomaliami, a wiem, że właśnie takie cudeńka potrafią "umilić życie". Nowy typ sterowników (2004 - ) ma zabezpieczenia i jeżeli problem nie leży po stronie mechanicznej to adaptacja sama wpadnie nawet jak sterownik ją utracił. Moje auto musiałbym oddać na dłużej Panu Sopie a ja niestety tego nie mogę zrobić. Ale dlatego jest specjalnie modyfikowany sterownik od nowego modelu, aby nie było więcej problemów z jakimi się borykam. Od czasu sotatniej wizyty adaptacja wypadła trzykrotnie. Od miesiąca trzyma. Skrzynia skrzyni nie równa i zdarzają się takie "rodzynki" jak moja. Dodam jeszcze tylko to, co pisałem w moich postach - moja skrzynia była naprawiana dwukrotnie, w tym raz w ASO a potem w jakimś zakładzie od ASB zanim trafiła do Sserwisu. Tam stwierdzono zastosowanie niewłaściwej technologii naprawy - dlatego skrzynia była nadal wadliwa, brak przeprowadzonej modernizacji do 7 tarczek, nie wymienione oprogramowanie. W Sserwise była naprawiana od strony mechanicznej raz, oraz drugi raz - sterownik i ten temat będzie zakończony na wiosnę. Do tej pory w aucie zostało wymienione i zmodyfikowane oprogramowanie silnika i wszystkiego co z tym się wiąże. Nie chodzi o tuning. Główny problem polega na tym, że mieszkam w UK, a więc nie jestem tak dyspozycyjny dla Sserwisu jak inni klienci, którzy mogą pozostawić auta, aż do całkowitego wyleczenia. W Sserwis bardzo wierzę bo przekonałem się na własne oczy i uszy co są warci. Zresztą dowodem na to są wszyscy inni zadowoleni klienci - wystarczy poszukac w sieci i na forach, oraz na stronie Sserwisu opinii - to najlepsze świadectwo.
ps. kiedyś powiedziałem, że nie poddam się i doprowadzę tą skrzynię do porządku i tak będzie. Pan Sopa dzwonił do mnie i potwierdził, że sterownik będzie do wiosny zmodyfikowany. Skrzynia nie powinna więcej sprawić problemów. Tak jak obiecałem będę o postępach informował.
pozdrawiam
paweł ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 08:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Paw1972 napisał(a):
daan napisał(a):
....czytałem prawie wszystkie twoje watki kolego Paw1972 i powiem Ci że mam mieszane uczucia na temat Sserwis ponieważ jednak nie poradzili sobie z twoim problemem.

NIe zupełnie jest tak. Sserwis, a dokładnie Pan Sopa osobiście zajął się moją skrzynią i przygotował kilka sterowników (kilka wersji) specjalnie na moje użytkowanie. I kilka z nich podczas jednego serwisu, który trwał dwa dnie były wstawiane i testowane. Od strony mechanicznej skrzyniami zajmuje się specjalista - bardzo dokładny i precyzyjny. Skrzynia od strony mechanicznej jest w stanie idealnym i przy każdym serwisie jest sprawdzana. Problem leży właśnie w sterowniku, ale nie jest winą Sserwisu, że sterowniki nie były doskonałe. Wypadanie adaptacji i ponowne adoptowanie weszło już w zwyczaj mojego auta, ale problem leży po części w wadliwych konstrukcyjnie sterownikach tamtej generacji a po części - wg. mnie, a z tym nie zgadza się Pan Sopa - w jakiś ukrytych problemach z elektryką. Spotykam się czasami z jakimiś drobnymi anomaliami, a wiem, że właśnie takie cudeńka potrafią "umilić życie". Nowy typ sterowników (2004 - ) ma zabezpieczenia i jeżeli problem nie leży po stronie mechanicznej to adaptacja sama wpadnie nawet jak sterownik ją utracił. Moje auto musiałbym oddać na dłużej Panu Sopie a ja niestety tego nie mogę zrobić. Ale dlatego jest specjalnie modyfikowany sterownik od nowego modelu, aby nie było więcej problemów z jakimi się borykam. Od czasu sotatniej wizyty adaptacja wypadła trzykrotnie. Od miesiąca trzyma. Skrzynia skrzyni nie równa i zdarzają się takie "rodzynki" jak moja. Dodam jeszcze tylko to, co pisałem w moich postach - moja skrzynia była naprawiana dwukrotnie, w tym raz w ASO a potem w jakimś zakładzie od ASB zanim trafiła do Sserwisu. Tam stwierdzono zastosowanie niewłaściwej technologii naprawy - dlatego skrzynia była nadal wadliwa, brak przeprowadzonej modernizacji do 7 tarczek, nie wymienione oprogramowanie. W Sserwise była naprawiana od strony mechanicznej raz, oraz drugi raz - sterownik i ten temat będzie zakończony na wiosnę. Do tej pory w aucie zostało wymienione i zmodyfikowane oprogramowanie silnika i wszystkiego co z tym się wiąże. Nie chodzi o tuning. Główny problem polega na tym, że mieszkam w UK, a więc nie jestem tak dyspozycyjny dla Sserwisu jak inni klienci, którzy mogą pozostawić auta, aż do całkowitego wyleczenia. W Sserwis bardzo wierzę bo przekonałem się na własne oczy i uszy co są warci. Zresztą dowodem na to są wszyscy inni zadowoleni klienci - wystarczy poszukac w sieci i na forach, oraz na stronie Sserwisu opinii - to najlepsze świadectwo.
ps. kiedyś powiedziałem, że nie poddam się i doprowadzę tą skrzynię do porządku i tak będzie. Pan Sopa dzwonił do mnie i potwierdził, że sterownik będzie do wiosny zmodyfikowany. Skrzynia nie powinna więcej sprawić problemów. Tak jak obiecałem będę o postępach informował.
pozdrawiam
paweł ;)
No to mnie troche pocieszyłeś ,bo zamierzam tam się udać z tymi szarpaniami podczas wyhamowania auta ,jestem tylko ciekaw jakie koszty naprawy bedą?

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 09:06:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Paw1972 napisał(a):
OK aby upewnic sie na 100 %, ze to nie skrzynia zrob tak: w momencie kiedy ma nastapic to szrpniecie, czyli kiedy samochod ledwo sie toczy (dobrze rozumiem, ze auto prawie juz sie zatrzymuje ?) - predkosc nie wieksza jak 10 km/h i dystans max. 5 m - wyrzuc na N. Jezeli tego szarpniecia nie bedzie to skrzynia. Po prostu zrob to - najprostrzy z mozliwych testow.
ps. Tak mozesz wyrzucic na N kiedy auto sie jeszcze toczy i nie przekroczyc tych 5 metrow (dot. tylko multitronika - nie wiem, jak z innymi ASB). Prędkość max. 10 km/h. Jest to bezpieczne.

Nie ma tego szrpnięcia przy wrzuceniu na N

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 15:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Daan Panu Sopie ufam bardziej niż sobie. Będziesz zadowolony po wszystkim, zobaczysz :peace:
Qba byłem na 99 % pewnien, że tak będzie. Wg. mnie musisz się przyzwyczaić i poobserwować pracę i zachowania tej skrzyni. Przy niskich temp., a szczególnie teraz - zimnym multitronikiem zaraz po odpaleniu nie da się jechać, tak się ślizga :peace: . Wg. mnie to o czym pisałeś, to właśnie to, co jest dla tej skrzyni normalne. Ale jeśli możesz podłączyć skrzynię i sprawdzić czy nie masz błędów oraz sprawdź, czy masz zapisaną adaptację (zdaje się, że w grupach 11, 12).
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 18:45:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
masz moze screen z VAGa gdzie jest zapisana ta adaptacja?

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 20:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Paw1972 napisał(a):
Główny problem polega na tym, że mieszkam w UK, a więc nie jestem tak dyspozycyjny dla Sserwisu jak inni klienci, którzy mogą pozostawić auta, aż do całkowitego wyleczenia. W Sserwis bardzo wierzę bo przekonałem się na własne oczy i uszy co są warci. Zresztą dowodem na to są wszyscy inni zadowoleni klienci - wystarczy poszukac w sieci i na forach, oraz na stronie Sserwisu opinii - to najlepsze świadectwo.

Ja do Sserwis mam ok 25km, byłem tam ostatnio na wymianie oleju w multi i muszę przyznać że konkretna obsługa :D widać że znają się na rzeczy!
www.sserwis.pl
Pozdro

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 22:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Qba1971 napisał(a):
masz moze screen z VAGa gdzie jest zapisana ta adaptacja?

Mam chyba wszystko co potrzeba. Ale potrzebuję chwilkę czasu, aby zreanimować materiały, które brały udział w padzie :| systemu mojego komputera. Jestem na etapie odzyskiwania danych i zabiorę się za to jak mi tylko czas pozwoli (może jutro) ;) . Na razie ELSA mi nie działa wraz z połową archiwum, które nota bene dotyczy materiałów na przygotowywany Tutoriał o tej skrzyni. Wkleję jak tylko będę miał ;)
pozdr.
ps. Pamiętam, że grupy chyba od 10 do 15 podają charakterystyki i parametry adaptacji.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 09:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2009 09:20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Obrazek
Obrazek

Mozesz Paweł powiedziec cos o tym???

_________________
Qba


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: