.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:28:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 AFB]sporadyczne braki mocy w AFB
PostNapisane: 14.sty.2009 09:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam.Czy ktoś może mi powiedzieć co jest w mojej audi? a-6 v6 2,5tdi szczególnie rano kiedy wyjade i silnik jest zimny moje auto nie ma takiej mocy jak powinno. Coś jak by było przytkane,ale po jakimś czasie dostaje mocy i rwie jak szalona... na postoju jak ją przygazuje na około 2 do 3 tys.obrotów to z tłumika dmucha jak ze sprężarki wysokim ciśnieniem.Dymu absolutnie żadnego nie widać. Kolega mój ma podobny problem w vw t4 karawela 2,5tdi.On z kolei po zapaleniu silnika zimnego czy ciepłego nie ma mocy.Auto praktycznie nie jedzie.Wie natomiast co robić.Wciska gaz do dechy i trzyma ze 3,4 sek. silnik wchodzi anemicznie na max.obroty i po chwili czuć jak coś się przetyka i już chodzi normalnie z pełną mocą. Mechanik powiedział mu że to jakiś zawór przy turbinie się wiesza. Myśle że u mnie jest problem podobny. Tylko że u mnie jeszcze nieraz słychać przy przygazówkach taki świst i bulgotanie powietrza z pod maski jak by był np. przewód z intercolera zdjęty i dmuchało by na zewnątrz. nie zawsze to natomiast jest. Czy ktoś może powiedzieć które to ew. zawory czy zawór jest odpowiedzialny za to ciśnienie z turbiny? Mi się wydaje że ona nieraz zamiast w silnik z turbiny to dmucha w układ wydechowy.Stąd brak mocy. Może się myle. Jak by ktoś mógł mi coś podpowiedzieć który to ten zawór od turbinki albo podesłał jakieś foto,był bym bardzo wdzięczny. Dodam jeszcze że mam bardzo wysokie spalanie.W mieście średnio 14,8 / 15.4 ltr na komputerze.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 09:53:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Najlepiej bedzie jak zaczniesz od tego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

i zmien nazwe tematu na zgodną z regulaminem...

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 11:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Przeprowadź diagnostyke koniecznie, ale stawiam na wieszający się N75. Na VAG-u możesz wykonać jego test.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 12:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak tu to jest zdecydowanie nie, diagnostasię kłania, świsty, takie spalanie? :spac: może powietrze, albo filtr paliwa przytyka na zimnym, a dymi jak po odpaleniu i na rozgrzanym? Przy przygazowkach te Twoje obiazy mogą być przeLadowaniem T.

Zresztą bardzo nie ladnie niunie doprowadzic do takich humorów ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 13:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
uzyj szukajki bylo jakis czas temu o tym na forum i ktos dawal zdjecia gdzie to sie znajduja te zawory opisze to troche jak stoisz przodem do podniesionej maski to po lewej stronie nad filtrem powietrza sa te zaworki dwa w takiej gumie ida do nich wezyki podcisnieniowe szary kolor to jest od sterowania turbina mozna poczyscic je i takie trojniki tez bo syf sie tam zbiera

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Podłącz się pod VAG-a. Też miałem problem z okresowymi zanikami mocy. U mnie to była wina podłączenia G71.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76941

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 22:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
G-71 , N-75 ;) sorki ale ja tego nie łapie za bardzo. Może ktoś puścić linka z opisem tych oznaczeń części??
A co do treści tematu,to o co chodzi że nie regulaminowo? Jestem nowym użytkownikiem i nie wiem za bardzo o co chodzi... Sorki...

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 08:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Tu masz N75 :
Obrazek
A tu bardzo ładnie opisany G71
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=58026&highlight=g71

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 09:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Superowo. Dzięki wielkie kolego

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 09:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
wymieniłem N75 i N 71 i dalej są te same objawy... :(:

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 10:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sztachan napisał(a):
wymieniłem N75 i N 71 i dalej są te same objawy... :(:


nic dziwnego. koledzy napisali Ci co masz zrobić:


przemik napisał(a):
Najlepiej bedzie jak zaczniesz od tego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

i zmien nazwe tematu na zgodną z regulaminem...

Pozdrawiam i powodzenia



Norbi napisał(a):
Przeprowadź diagnostyke koniecznie, ale stawiam na wieszający się N75. Na VAG-u możesz wykonać jego test.




bez diagnostyki wymienisz 3/4 silnika i problem pozostanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 10:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
bez diagnostyki wymienisz 3/4 silnika i problem pozostanie.
Dlatego też napisałem "koniecznie" :)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 12:06:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Tak wiem.Musze zrobić test. Umówie się z mechanikiem. A czy ktoś wie gdzie się znajduje komputer ABS ? Bo od jakiegoś czasu zapalała mi się kontrolka raz gasła,nieraz w czasie jazdy się zapaliła,potem znów zgasła,a od 2 dni już świeci cały czas...Nawet nie moge sprawdzić temperatury zewnętrznej bo na komputerze na środku pali się cały czas czerwona kontrolka od hamulcy... :|

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 12:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Sterownik od ABS-u masz na pompie,przykręcony sześcioma śrubami(jak padł jest do naprawy) ale przed zdiagnozowaniem niczego nie dotykaj. Wszystko VAG powinien wyjaśnić. o ile się nie myle to przy kłopotach ze skrzynią też taki komunikat może się pojawiać na fisie, jeżeli nie to zaraz koledzy mnie poprawią.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: