.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:41:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI , AKN 180km]- błąd 542
PostNapisane: 15.sty.2009 13:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze raz o tym błędzie bo wczoraj nie podałem pełnego opisu z Vaga , a wygląda on następująco: 542 Czujnik położenia(wzniosu)iglicy-G80, przerwa lub zwarcie do plusa-Błąd sporadyczny, lub wersja po angielsku: 00542-Needle lift sensor G80, 30-10-Open or short to B+ - Intermitten. Próbowałem go skasować ale niestety jest to niemożliwe. Proszę o radę fachowców co z tym zrobić.Jeśli ktoś jest z okolic Krakowa a zna się na tym i na całym 2,5 V6 TDI to bardzo proszę o kontakt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 13:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uszkodzony wtryskiwacz sterujący.
należy go wymienić - koszt ok. 1000PLN.
przed wymianią należy jednak sprawdzić stan połączeń na kostce [choć to 0.1% przypadków tego błędu].


[+]
AKN ma 150PS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 20:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
sorry oczywiście pomyłka AKE. Teraz jeszcze jedno pytanie czy jeżdżąc z tym uszkodzonym wtryskiwaczem może się jeszcze coś uszkodzić, pytam bo nie wiem jak dawno mam już ten błąd a w osiągach i zachowaniu silnika nie ma jakichkolwiek problemów.Rozmawiałem z jednym mechanikiem który mówi że można tak jeżdzić jak się nic nie dzieje.Co wy o tym sądzicie. Nawiasem mówiąc w Krakowie w ASO wymiana kosztyje ok 1750 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 21:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
praktycznie nic nie popsujesz. teoretycznie - można się spierać.
generalnie wtryskiwacz ten odpowiada za przekazywanie info do ECU o stanie pracy pozostałych 5ciu wtryskiwaczy. w przypadku, gdy uszkodzi się G71, wówczas samochód porusza się na mapie awaryjnej. sumaryczne osiągi pozostają bez zmian najczęściej, nie mniej jednak obniża się kultura pracy i przewidywalność rozłożenia momentu obrotowego.

w ASO nie wymieniamy tego wtryskiwacza. wymieniamy w dobrych warsztatach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 11:09:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
merszum, a czy jeżdząc na 1 padniętym wtryskiwaczu, nie naraża się innych "np. juz oslabionych" ponieważ dla ruchu wału korbowego np. cyl. 1, 2,3 ma inne wartośći +, - dawki paliwa "większę zdecydowanie wartosci +, aby nadrobić mniejsze czyli -", aby utrzymac ewent, "rowna prace"... czy to jest ta tzw mapa awaryjna ? I czy vp44 sie automatycznie dostosowywuje czy to poprotu leje na ten wtryskiwacz deat ?

pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: