.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:40:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 25TDI AEL] problem z odpalaniem na cieplo
PostNapisane: 30.gru.2008 15:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
Witam klubowiczów, mam problem z odpalaniem mojej Niuni:( mianowicie rano kiedy samochod postoi odpalam go idealnie bez problemu tylko skacza mu troszke obroty i jakby dodawal sobie gazu zeby nie zgasnac ale to nie jest zbyt duzy problem, gorsze jest to ze jak np pojade do szkoly i samochod postoi 2h to musze go baaaaaardzo dlugo krecic az zdaza sie ze akumulator tego nie wytrzymuje i pada. w lecie mialem podobnie tez ciezko palil ale aku wytrzymywal to ze wzgledu na temperature. szukalem bardzo wiele tematow dotyczacych odpalania na cieplo i jest mozliwych tyle przyczyn ze nie wiem za co sie zabrac;( juz sam nie wiem co moze byc nie tak dodam ze ostatnio ku mojemu zdziwieniu okazalo sie ze rano jak zwykle odpalilem samochod przejechalem mniej wiecej 2km i zgasnilem silnik, postal 3h i znowu problem z odpalaniemsie zaczal blagam pomuzcie mi bo juz rece opadaja dodam ze jestem laikiem w sprawach mechanicznych jak i elektrycznych chociaz lubie sie tego uczyc:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 17:23:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odepnij czujnik temperatury... nie pamietam jaki w AEL jest kolor... i zobacz co sie bedzie dzialo...

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 18:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
czy chodzi Ci o ten o oznaczeniu nr 20?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ael


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 18:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
aha zapomnialem dodac ze strasznie mocno mi dymi az czasami nie ma czym oddychac za mna:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 18:58:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dymienie a ciezkie odpalanie to chyba dwie rozne sprawy...
Odlacz ten czujnik (20) ... zobaczysz czy cos sie zmieni...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
odlaczylem ten czujnik i na zimno silnik odpalil jak zawsze tak samo czyli dobrze roznica byla tylko taka ze obroty mniej skakaly i byly troszke wyzsze jak zawsze, czyli praktycznie problem mojego odpalania jest ciagle nieznany co mnie strasznie wkurza...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Dymienie może być spowodowane dziurą w dolocie i najprawdopodobniej masz ten klopot a jeżeli nie dziura w dolocie wtryski moga lać

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:47:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
dziura w dolocie? niestety nie znam sie na tym dobrze wiec mozesz mi to powiedziec dokladnie gdzie to moze byc i jak to naprawic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:37:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
a powiedzcie mi jeszcze czy jak jest wlaczony silnik to moge odpiac w tym momencie czujnik temperatury czy musze wylaczyc go zeby nie zrobic zwarcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:43:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
border_claw napisał(a):
a powiedzcie mi jeszcze czy jak jest wlaczony silnik to moge odpiac w tym momencie czujnik temperatury czy musze wylaczyc go zeby nie zrobic zwarcia?

"zwarciem" to jest wlasnie czujnik; po sciagnieciu wtyczki zwiekszysz rezystancje do nieskonczonosci ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:50:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
hm... a powiedz mi tak jak chlop krowie na miedzy czy mozna odlaczac i przylacza czujnik na wlaczonych silniku? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 17:03:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
border_claw napisał(a):
hm... a powiedz mi tak jak chlop krowie na miedzy czy mozna odlaczac i przylacza czujnik na wlaczonych silniku? :D

tak

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 17:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
ok dzieki to teraz zobacze czy jak odlacze ten czujinik na cieplym silniku to mi zapali;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 16:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A mnie się wydaje, że twój problem bierze się stąd, że powietrze wchodzi Ci do pompy wtryskowej. I gdy mielisz rozrusznikiem, to tłoczek tłoczy powietrze, a nie ON. Najpierw usuń nieszczelność, o której piszesz w innym temacie, a problem sam zniknie.
Zdejmij osłonę z silnika i zaraz po wyłączeniu go obserwuj, czy cofa Ci się paliwo w stronę filtra. Obstawiam, że tak.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 20:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Miałem identyczny problem z odpalaniem na ciepłym silniku i mechanior przesuną mi pompe tylko już nie pamiętam czy przybliżył do silnika czy odsuną, i po problemie. Z kopceniem miałem i mam problem mechanior podejrzewa wtryski (wtrysk) powyżej 3tys. obr. kopci że nic nie widać i na wolnych obrotach tak telepie się silnik i przenosi drgania na karoserie

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 08:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
no koledzy chyba narescie pozbylem sie mojego najwiekszego problemu w mojej Audiczce :d pojechalem do bardzo dobrego mechanika i przestawil mi zaplon i wszystkie problemy znikly jak za dotkniecia rozczki :diabel: odpala za pierwszym przekreceniem i o wiele mniej dymi.. wkoncu jestem szczesliwy :D

_________________
2.5 TDi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 09:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
border_claw napisał(a):
no koledzy chyba narescie pozbylem sie mojego najwiekszego problemu w mojej Audiczce :d pojechalem do bardzo dobrego mechanika i przestawil mi zaplon i wszystkie problemy znikly jak za dotkniecia rozczki :diabel: odpala za pierwszym przekreceniem i o wiele mniej dymi.. wkoncu jestem szczesliwy :D


No to super że Ci się udało rozwiązać problem, powiem tylko tyle że jeżeli znów Ci się przestawi zapłon i będziesz miał takie same obiawy to radzę zobaczyć na rozrząd a dokladnie na koło rozrządu na wale, zdarza się tak (mi się zdarzyło) że robi się luz na klinie i dlatego przstawia się zapłon, po jakimś czasie jest coraz ciężej odpalić auto, do tego strasznie dymi, póżniej scina klin i masz spotkanie na szczycie tzn tłoki przytulają się do zaworów :peace: Ale nie stresuj się to dosyć długo postępujący problem i piszę to jako przestrogę jak by ktoś miał podobne obiawy ;)
Tak na marginesie rozwiązanie problemu to podszlifowanie wału na większy klin i założenia nowego koła z dużym prostokatnym klinem (od nowszego modelu) który bez problemu jest dostępny w ASO.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: