kabanix napisał(a):
W związku z zamieszczonym zdjęciem, nasunęło mi się pytanie. Co to jest oznaczone żółta strzałka i pytajnikiem? Za co odpowiada? U mnie ten element tragicznie wygląda, dosłownie jak nieżyjący amortyzator. Cały w oleju
Chciałbym dziada wymienic, ale nie mogę znaleźc dziada w etce
W nomenklaturze ETKI ów element nazywa się
tłumikiem i dla silników AFB, AKN i AKE cechuje się numerem: 059145284B. Sam fakt, że u Ciebie ta część jest zaolejona nie determinuje potrzeby jej wymiany, gdyż osiadły syf może pochodzić np. od mieszaniny pyłu z paska wielorowkowego i oleju silnikowego.
Ewentualna obecność oleju silnikowego może pochodzić np. od zużytego uszczelniacza wału korbowego lub innych wycieków - przykladowo spod dekli zaworowych.
Naturalnie - "tłumik" z upływem czasu również ulega zużyciu ale w takim przypadku ewentualną wymianę bezwzględnie należałoby połączyć z oceną stanu wszystkich innych elementów napinacza paska wielorowkowego (szczególnie plastikowych oraz gumowych tulejek "na ośce").
Generalnie - oceny stanu napnacza paska wielorowkowego dokonuje się zazwyczaj "przy jednej okazji" z "serwisem napędu rozrządu".
Cena "tłumika" oscyluje w granicach 90EUR
, łączna cena tulejek ośki napinacza nie przekracza nawet połowy tej kwoty
.
kabanix napisał(a):
P.S. Mam nadzieje ze autor zdjęcia nie ma nic przeciwko temu,ze posłużyłem sie jego dziełem
Pretensji oczywiście nie mam ale jesteś mi krewny flaszeczkę Coca-Coli (0,25 l) i do tego świeżutką, chrupiącą bułeczkę
.