Takii sam klekot na zimnym nawet na wiosne miałem przed wymiana popychaczy slychac bylo jak u Ciebie identycznie na zimnym walenie o główke szklanki, zerwanie dekielkow nie uniknione, tylko tak, Piotrus kiedy mie uświadomil kiedys robilem wymianę planowaną jak Ty to
Piotrusia dobrym tokiem myślenia, którym sie utwierdzałem czy aby napewno wszystko zrobilem za jednym kosztem i jedną robotą... mianowicie nie pisze, ze u Ciebie jest do remontu rozrzad:
- rolki, ramie
- pompa wody
- dekle + uszczelki
- wałki dzwigienki pastyle, popychacze
(wymiana wałków kwalifikuję się jesli wżery sa większe od 0.5mm)
(a co do zaworów zwrotnych to byś miał raczej problem z odpalaniem silnika w ogole)
Bo, względnie pisze to ze swojego doświadczenia ocenic wałki na stan średni, wymiana popychaczy ok, ale ułożą sie pod stare wałki, ktore moze trzeba wymienic nie wiem, jak to jest w Twoim przypadku ile masz do wymiany rozrzadu, ale przy nastepnej wymianie rozrzadu rolek ect po
1. nie wyjezdzisz popychaczy w ktore zainwestujesz, ktore i tak bedziesz musial zmienic zmieniajac walki rozrzad ect, pompe wody taki czas przyjdzie, wiec dogłębnie bym sie zastanowil na Twoim miejscu co bylo wymieniane zeby rozpinać za jednym razem przod wyjechac silnikiem i zrobic wszystko, bo zmienic popychacze same i rozrzad. A za 40tkm np bedziesz chcial wymienic pompe wody i jest dylemat... sa rozne kompilacje dylematow, które mogą wyniknąć z 2-3 podejść i rozbierania tego samego koszty zdecydowanie wieksze.
Ja bym proponowal zrobic remont rozrzadu, za 1 razem.
Te stukanie moze byc takze przyczyna wymiany dekli zaworowych moze po prawej stronie opadł nie trzyma lub hydraulika.
Widzialem Vke z urwana główka szklanki ktora wpadla az do miski olejowej rozbiorka 3/4 silnika, planowanie glowicy + pekinęty walek duzy. Mnóstwo roboty aby ją znalezć ( gdyby jej nie znaleźć po wymianie moze sie oderawc od ukladu olejowego i na nowo powybijac zęby ) prawdopodobna przyczyna bylo b.duze opuszczenie sie od zuzycia dekla pokrywy zaworów + hydrauliki (tak stukało wlasciciel to zbagatelizowal) drugia analiza tego calego zamieszania bylo prawdopodobnie czeste zdejmowanie dekli zaworow bez wymiany uszczelek + ewent lekkie uksxdzenie dekla "krzywy" przy 200tkm zaleca sie ich wymiane, lewa i prawą.
Tak sie rozpisalem nie bój się nie znam historii wymian u Ciebie, ale słychac wyrazne rabanie w prawej glowicy na zimno póki cisnienie i temperatura go lekko nie uniosa i maja lzej pracowac.
Nisstety nie znam w Podlaskim regionie mechanika kompetentnego do V TDi nie wykluczam, ze sa, ale nie wiem którego Ci polecić nie moje rejony.
Ja bym proponował wycieczkę wiesz gdzie
pozdrawiam