.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:46:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 B5 1.9TDI afn] rolka napinacza
PostNapisane: 03.wrz.2007 19:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 17:20:09
Posty: 20
Lokalizacja: radomsko
witam wszystkich.mam maly problem.przy wymianie rozrzadu wymienilem pasek napedu akcesoriow i dolna gladka rolke prowadzaca.nowy pasek tak na ciaga napinacz[u gory plastikowe koleczko z rowkami] ze przekrzywia go mocno na dol i wczoraj posypal sie nowy pasek.chcialem dowiedziec sie cos o tym napinaczu.jak cena.jak wymienic?dzieki wielkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 20:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
250 zł za nowynapinacz

Do wymiany trzeba rozbebeszyć przód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 16:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Witam

Mam to samo , pytanie :

W sklepach są dostępne same rolki z łożyskiem , a więc czy opłaca sie wymieniać samą rolkę i czy też trzeba rozbierać cały przód ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 16:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
piwkooo napisał(a):
Witam

Mam to samo , pytanie :

W sklepach są dostępne same rolki z łożyskiem , a więc czy opłaca sie wymieniać samą rolkę i czy też trzeba rozbierać cały przód ?

Pozdrawiam


Można samą rolkę kupić pod warunkiem że napinacz jest w dobrym stanie.
A tego czy pochodzi jeszcze 1 km czy 10tyś km tego nikt nie stwierdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 18:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
To akurat wiem , ale moje pytanie bardziej precyzyjnie brzmi , czy napinacz może sie wykrzywić , dając właśnie efekt przekrzywienia rolki , czy to te łożysko sie zużywa i rolka sie przekrzywia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 10:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
piwkooo napisał(a):
To akurat wiem , ale moje pytanie bardziej precyzyjnie brzmi , czy napinacz może sie wykrzywić , dając właśnie efekt przekrzywienia rolki , czy to te łożysko sie zużywa i rolka sie przekrzywia ?

tak napinacz się wykrzywia cały, nie jest temu winna rolka - niedawno wymieniałem cały

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 18:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
A może jest możliwość odkręcenia łapy od alternatora , żeby nie rozbierać przodu auta przy wymianie całego napinacza ?

Co wy na to szanowni forumowicze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 19:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Może się i da - odkręcić alternator i wyjąć, z tyłu jest nakrętka do napinacza którą da się wyczuć ręką - tylko nie wiem czy tenże napinacz wyjdzie do przodu (blisko chłodnica).

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 19:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2007 13:27:25
Posty: 3
Lokalizacja: Trójmiasto
piwkooo, sprawdź sobie przy okazji czy łożysko na alternatorze nie ma już dość. Mi właśnie przez rozwalone łożysko po 20000km padł świeżo wymieniony napinacz (opory na alternatorze powodowały, że napinacz skakał jak dziki i szybko się wyrobił) i do tego rozwaliło się łożysko na kole pasowym alternatora. Gdybym spojrzał wcześniej oszczędziłbym sobie niemałych w sumie wydatków.

_________________
100 2,0TD '85
100 2,5TDI Avant '93
A4 1,9TDI Avant quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2008 20:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Prz3Mek napisał(a):
piwkooo, sprawdź sobie przy okazji czy łożysko na alternatorze nie ma już dość. Mi właśnie przez rozwalone łożysko po 20000km padł świeżo wymieniony napinacz (opory na alternatorze powodowały, że napinacz skakał jak dziki i szybko się wyrobił) i do tego rozwaliło się łożysko na kole pasowym alternatora. Gdybym spojrzał wcześniej oszczędziłbym sobie niemałych w sumie wydatków.


No właśnie sie stało , napinacz ponownie do wymiany , ale nie przez łożysko tylko koło pasowe alternatora !

Kółko ma sprzęgło jednokierunkowe i u mnie było zablokowane :(

Cholera mnie wezmie z tymi mechanikami , pojechałem do tego samego co wtedy wymieniał mi tego napinacza i stwierdził , że oni zawsze sprawdzają to koło pasowe ( jakoś chyba wtedy nie sprawdzili , skoro znowu padło ) !

Piszę dla tych , co mają wymiane napinacza przed sobą , sprawdzajcie koło pasowe na alternatorze !!!

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2008 23:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piwkooo napisał(a):
Prz3Mek napisał(a):
piwkooo, sprawdź sobie przy okazji czy łożysko na alternatorze nie ma już dość. Mi właśnie przez rozwalone łożysko po 20000km padł świeżo wymieniony napinacz (opory na alternatorze powodowały, że napinacz skakał jak dziki i szybko się wyrobił) i do tego rozwaliło się łożysko na kole pasowym alternatora. Gdybym spojrzał wcześniej oszczędziłbym sobie niemałych w sumie wydatków.


No właśnie sie stało , napinacz ponownie do wymiany , ale nie przez łożysko tylko koło pasowe alternatora !

Kółko ma sprzęgło jednokierunkowe i u mnie było zablokowane :(

Cholera mnie wezmie z tymi mechanikami , pojechałem do tego samego co wtedy wymieniał mi tego napinacza i stwierdził , że oni zawsze sprawdzają to koło pasowe ( jakoś chyba wtedy nie sprawdzili , skoro znowu padło ) !

Piszę dla tych , co mają wymiane napinacza przed sobą , sprawdzajcie koło pasowe na alternatorze !!!

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

Standard. U mnie sprzęgło alternatora też rozwaliło napinacz ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 12:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
u mnie to samo, nowy napinacz padł po 20 tyś km, teraz kupiłem nowy i czekam z wymianą, widzę że u mnie też koło pasowe alternatora obraca się w obydwie strony - czyli tym się objawia niesprawność tego koła - powinno tylko w jedną stronę ? Oczywiście mechanik wcześniej nie zwrócił na to uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 23:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To jest sprzęgło, musi pozwalac obracac alternator w stronę jego naturalnego ruchu a po gwałtownym zatrzymaniu pozwolić mu się chwilę obracać bez obciążenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 15:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Proszę powiedzieć jakim kluczem odkręcacie wentylator ? Klucz imbusowy przedłużany z nasadką na grzechotkę 8mm niestety prawie że mi się okręca więc nie próbuje żeby nie zerwać śruby. Czy gwint jest normalny czy odwrotny? Nie mam 9mm więc nie wiem czy pasuje. 10 mm nie wchodzi. Na śrubie jest jakby wybite 8,9 mm i mógłbym dać do tokarza aby przerobił mi 10 mm na 8,9 ale nie wiem czy warto i czy dokładnie wiem czy to akurat ten rozmiar. Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły na odkręcenie wentylatora proszę o pomoc. Silnik AFN

Tak to wygląda od wnętrza silnika:

Obrazek[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 22:16:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Albo źle widzę, albo powinien być torx.
Moim zdaniem tam jest torx, tylko ktoś zepsuł tą śrubę, odkręcając ją właśnie imbusem.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 22:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
8,9 to jest twardość śruby

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 10:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Według tej strony próbowałem zrobić:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=23157

Podają chłopaki imbus 8mm ale w moim przypadku nie zdaje to rezultatu.
Mi to wygląda na jakiś nietypowy imbus, czy ktoś odkręcał ?

Śruba ta ma oznaczenie w ETCE : Allen key head bolts AM10X1X65 jak to rozumieć ? Znaczy raczej klucz sześciokątny imbusowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: