.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:38:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AEL Pompa Płynu-jaki sposób na diagnozę?
PostNapisane: 24.sty.2009 21:20:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Witam Grono.Dolewałem płynu do szyb i tknęło mnie na macanie przewodów... Temat był, również poruszany przeze mnie. Posty przewałkowałem. Mam wciąż wątpliwości co do pompy a w zasadzie do temperatur na wężach i pytanie jak to można do ch...ry ostatecznie zdiagnozować. Może komuś na przyszłość przyda się ten wywód.
Temperatura na zewnątrz +4C. Płynu chłodzącego nie ubywa.

Termostat dobry, nowy,sprawdzany - działa właściwie - wykluczam wadę.
- po 30 minutach (grzeje się szybciej - jeździłem 30 min aby dobrze dogrzać)jazdy miejskiej temperatura na desce 90 na klimatroniku 90-91, oleju pałka na pierwszej kresce.
Pod maską;
- przewody "nienapuchnięte"- można bez problemu ścisnąć, odkręciłem nakrętkę wyrównawczego bez żadnego syku ciśnienia - przewody bez zmian - nie "schudły"bo nie miały z czego
- chłodnica zimna
- silnik gorący - nie da się dotknąć
- płyn w wyrównawczym ok20C?
Zacząłem "macać" przewody na wyłączonym i później uruchomionym silniku;

- na uruchomionym ściskałem górny starając się zablokować przepływ między chłodnicą a silnikiem , a później dolny pod termostatem odprowadzający do dołu chłodnicy- żadnego oporu, czy siły jaka powinna walczyć z moim uściskiem...
- przewód górny przy chłodnicy zimny, a przy silniku nie da się dotknąć bo parzy
- dolny przy termostacie gorący a już niżej gdzie zaczyna się rura prowadząca do dolnej części chłodnicy zimna...
- przy nastawieniu grzania w kabinie na HI można na nawiewie jajca gotować...
Na wskaźnikach żadnych objawów przegrzania...
Panowie czy to wszystko jest normalne? Czy możliwe że pompa wodna nie wydaje ? Czy TEN TYP TAK MA po prostu???
Nawet nagrzany po jeździe chodził na jałowych 10 minut i nie zagrzał chłodnicy?!
Czy opisane zjawiska mogą świadczyć o czymś co grozi przegrzaniem silnika czy też tak ma być....? Pomocy bo nie chcę zrobić silnikowi kuku...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: