.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:33:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8] Chłodnica - demontaż
PostNapisane: 23.lut.2009 16:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ile trzeba sie narobić zeby wymienić chłodnicę i czy mozna
to zrobić bez rozszczelniania klimy?

jakieś wskazówki od osób które to już przerabiały?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 17:48:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Można to zrobić bez rozszczelniania klimy.

1. Polecam zdjąć zderzak. Zresztą, bez tego może to być niemożliwe.
2. Potem od strony silnika odkręcasz dwa przewody olejowe z ASB ( po stronie kierowcy - jeden na szczycie, drugi na dole chłodnicy).
3. Od przodu odkręcasz od chłodnicy 4 śruby trzymające skraplacz klimy i opuszczasz go na dół (opierasz o ziemię).
4. Od strony silnika odkręcasz dwie śruby trzymające chłodnicę do ramy.
5. Od dołu chłodnicy odkręcasz dwie śruby trzymające ją na bokach.
6. Gdzieś między pkt. 3 i 4 odkręcasz przewody wodne i odpinasz czujnik wiatraka.
7. Wyciągasz chłodnice do przodu.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 19:05:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ad 1 będę zdejmował bo zmieniam też lampy
ad 2 ?? przecież ASB ma swoją osobną chłodniczkę oleju

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 20:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
ad2 v8 3.6 ma jedna w chlodnice ojeju skrzyni razem z chlodnica wody a 4.2 ma dwie jedna tak jak w 3.6 i druga z boku przy nadkolu ja sie bym zaopatrzyl w w dwa oringi na przewody do wezy olejowych bo tam lubipotem pocieknac w aso niesa drogie a dopasowywanie lpod wymiar kiedys sie zemscilo

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 21:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a no to teraz qmam, oringi obowiązkowo dzięki za przypomnienie
rozumiem że mam się zaopatrzyć w płyn hydro żeby dolać
czy jednak starać się zlać ze starej chłodnicy?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 21:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
ja to robie w ten sposub ze weze odpinam klade pas na ziemi wtedy olej nie leci z chlodnicy weze albo zaslepiam szmata i zaginam do gury albo zamykam obwud wezykiem i zaciskam opaski a w chlodnicy nie ma dyzo tego oleju ubytki niewielkie i tak beda i trzeba bedzie dolac atf 220 powodzonka podczas pracy

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: