.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:46:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2 V8 '97] Olej w skrzyni tiptronik - czy wymieniać....
PostNapisane: 10.mar.2009 23:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam, szukałem tego tematu ale coś nie mogę znaleźdź. Proszę o konkretne rady co do wymiany oleju w skrzyni tiptronik Audi A8 4.2 V8 D2 rocznik 1997 skrzynia model DTD. Auto było do końca serwisowane w Szwajcarii, ostatnia duża inspekcja w sierpniu 2008 przy przebiegu 240 tys km, teraz auto ma 253 tys. Dzwoniłem do serwisu, po numerze VIN jest skrzynia DTD i powiedzieli że w tej skrzyni sprawdza się tylko stan oleju i uzupełnia. Mechanicy mówią też każdy inaczej. Zwariować można od tej różnicy zdań. Co robić? :(

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 4.2 V8 '97] Olej w skrzyni tiptronik - czy wymieniać
PostNapisane: 11.mar.2009 00:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
ts66 napisał(a):
Witam, szukałem tego tematu ale coś nie mogę znaleźdź. Proszę o konkretne rady co do wymiany oleju w skrzyni tiptronik Audi A8 4.2 V8 D2 rocznik 1997 skrzynia model DTD. Auto było do końca serwisowane w Szwajcarii, ostatnia duża inspekcja w sierpniu 2008 przy przebiegu 240 tys km, teraz auto ma 253 tys. Dzwoniłem do serwisu, po numerze VIN jest skrzynia DTD i powiedzieli że w tej skrzyni sprawdza się tylko stan oleju i uzupełnia. Mechanicy mówią też każdy inaczej. Zwariować można od tej różnicy zdań. Co robić? :(

nic nie jest wieczne - nawet olej w skrzyni audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 00:32:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości. W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 01:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
O, zobacz.... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853

Wymienia się oliwkę w skrzyni, razem z filtrm i uszczelką... koszt około 1100zł... Tylko wymieniaj u kogoś z głową...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 15:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów

dodajmy, ze jednym z tych serwisow samochodowych jest ASO audi/vw/skoda (nie neguje sensu wymiany* ale widze, ze ktos biblie sobie na internecie wynalazl i cytatami jak z rekawa sypie)

SJake napisał(a):
Wymienia się oliwkę w skrzyni, razem z filtrm i uszczelką... koszt około 1100zł... Tylko wymieniaj u kogoś z głową...


zeby kasowac 1100 klienta za wymiane oleju i filtru w tiptronicu trzeba miec naprawde glowe ...do marketingu:)

EDIT (dodane):
dice111 napisał(a):
http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/autotranservicing.html


audipages napisał(a):
Audi states the automatic transmission fluid (ATF) is a lifetime fluid. This is not true.

nie podwazam sensu wymiany ale jezeli juz na stronach audipages pisza, ze audi klamie:)



Pozdrawiam,
Przemek
*) mam 2 automaty i w obu olej wymienialem (to znaczy ok. polowe oleju bo chyba user ma wieksza potrzebe wymiany niz producent, ktory konstrukcyjnie pelniej wymiany oleju nie przewidzial)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 11.mar.2009 16:39:56 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 15:51:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 21:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
przemekk74 napisał(a):
SJake napisał(a):
Wymienia się oliwkę w skrzyni, razem z filtrm i uszczelką... koszt około 1100zł... Tylko wymieniaj u kogoś z głową...


zeby kasowac 1100 klienta za wymiane oleju i filtru w tiptronicu trzeba miec naprawde glowe ...do marketingu:)


No coż... trwało to 6h, olej oryginał (wymiana dynamiczna), filtr oryginał, nowe korki z uszczelkami, uszczelka oryginal + zVAGowanie i pełna diagnostyka.
1100 poszło, ale na kolejne 100tys.km spokoj...
Robiłem w automat.pl i dostałem pisemną gwarancje, ze jak coś bedzie nie tak - to juz nie moj problem.... więc... :?:
Lepsze to niz wymienić u Pana "Mietka", który wleje na "gorąco" jakąś czerwonkę texaco, zostawiajac przy tym filterek mowiac, ze czysty.
O uszczelce juz nie wspomnę, bo jeszcze elegancka...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 21:55:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
No to ktoś nieźle wszystkich w błąd wprowadził z tą informacją że się oleju nie wymienia.. Czyżby celowy marketing aby serwisy zarabiały na naprawach skrzyń tiptronik :?:

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 22:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
ts66 napisał(a):
No to ktoś nieźle wszystkich w błąd wprowadził z tą informacją że się oleju nie wymienia.. Czyżby celowy marketing aby serwisy zarabiały na naprawach skrzyń tiptronik :?:


Audi nie przewidziało, ze ktoś chce przejezdzić wiecej jak 300 000 jednym autem - na jednej skrzyni.... ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 22:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
SJake napisał(a):
No coż... trwało to 6h, olej oryginał (wymiana dynamiczna), filtr oryginał, nowe korki z uszczelkami, uszczelka oryginal + zVAGowanie i pełna diagnostyka.
1100 poszło, ale na kolejne 100tys.km spokoj...
Robiłem w automat.pl i dostałem pisemną gwarancje, ze jak coś bedzie nie tak - to juz nie moj problem.... więc... :?:
Lepsze to niz wymienić u Pana "Mietka", który wleje na "gorąco" jakąś czerwonkę texaco, zostawiajac przy tym filterek mowiac, ze czysty.
O uszczelce juz nie wspomnę, bo jeszcze elegancka...


Jeżeli możesz to napisz czy odczuwasz różnicę po wymianie oleju w skrzyni? Czy skrzynia przełącza biegi bardziej płynnie, itp, co zauważyłeś?

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Ts66 - u mnie skrzynia chodzi tak jak chodziła przed wymianą oleju - czyli wszystko jest prawidłowo. Nie miałem wczesniej zadnych problemów oprocz delikatnego pocenia sie spod uszczelki miski.
Wymieniłem zapobiegawczo i "juz czas", nie czekając az coś zacznie być nie tak....

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Zgadza się, u mnie napewno czas, mimo że auto serwisowane do końca w Szwajcarii to nie wiem czy tam tylko sprawdzano stan i dolewano, mam książkę serwisową, z tym że z niemieckiego jestem blady, są tam wyszczególnienia co było robione, wszystko od nowości co 15 tys km, ale nie wiem czy wymieniali olej w skrzyni. Jutro dzwonię do Nadarzyna umówić się na serwis skrzyni.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
U mnie, ASO sprawdziło stan wyłącznie na moje żądanie, więc... hmmm...
Jak pojedziesz do Nadarzyna to zarezerwuj sobie troche czasu i nie zapomnij o cierpliwości. Robią wolno, ale dokładnie diagnozując od A do Z, oceniają stan skrzyni, zużycie podzespolow etc.
Możesz przyjechać troche wczesniej niż na umówioną godzinę, bo Oni i tak czekają az ostygnie olej itp.

Co prawda nie jest tanio, aleeee... ja polecam. Przynajmniej widać, ze koleś wie co robi...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Myślę e warto, nie będę tam stał i patrzył na ręce tylko zostawię auto na cały dzień. No chyba że lepiej nie rozstawać się z samochodem i siedzieć tam:?: Jeżeli ten serwis ma przedłużyć życie tej skrzyni to chyba nie ma co oszczędzać, nie w takim aucie :|

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 00:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
No czy przedłuzy...? - tego akurat nikt nie wie... Zalezy w jakim stanie jest Twoj TIP. Przynajmniej bedziesz miał pewność, ze zrobiłeś wszystko co było w Twojej mocy, aby go ratować.
Jak masz blisko to chyba nie ma problemu...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 00:08:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
przemekk74 napisał(a):
(nie neguje sensu wymiany* ale widze, ze ktos biblie sobie na internecie wynalazl i cytatami jak z rekawa sypie)


nie bardzo rozumiem do czego pijesz ? jaka biblie ?

kilka aut z automatem, i tysiace kilometrow na nich przejechanych... ot biblia

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 06:26:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
SJake napisał(a):
No czy przedłuzy...? - tego akurat nikt nie wie... Zalezy w jakim stanie jest Twoj TIP. Przynajmniej bedziesz miał pewność, ze zrobiłeś wszystko co było w Twojej mocy, aby go ratować.
Jak masz blisko to chyba nie ma problemu...


W tym problem że mam do Nadarzyna 350 km. Myślę że skoro auto jeździ do tej pory to i pewnie te 350 km też się dotoczy, z tym że jeżeli rzeczywiście olej długo nie wymieniany to szkoda jazdy na starym oleju przez każdy kilomentr. Bliżej mam do Wrocławia, ale nie wiem czy jest tu warsztat na podobnym poziomie profesjonalizmu? Nie chciałbym oddać auta do partaczy. Podczas jazdy na D na tiptroniku wszystko ok, ale to nie zmienia faktu że olej do wymiany dla "świętego" spokoju :)

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Ostatnio edytowano 22.cze.2009 10:33:18 przez ts66, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
osobiscie wlasnymi raczkami "za czasow na dorobku" wymienialem kiedys olej w automacie hondy civic. W skrzyni jest okolo 6L, wymianie podlega okolo 3, litro oleju dextronII(do tipa jest inny!) shelowskiego okolo 25/l, filtr byl niewymienny. W operacji wymiany najdluzej zajelo mi znalezienie klucza do sruby od oleju - koszt okolo 100pln. Honda w automacie bez filtra przewiduje wymiane (polowy) oleju co 120tys lub 5lat (to tak jako punkt odniesienia - w tipie olej oficjalnie tylko sie dolewa)
W tipie sprawa sie o tyle komplikuje, ze trzeba odkrecic troche srubeczek od miski by wymienic filtr. Reszta przebiega dokldanie tak samo z ta roznica jeszcze, ze skrzynia ma okolo 2xtyle oleju wiec wymienia sie go okolo 6l. Zamiennikiem oleju asowego jest miedzy innymi ktorys febi po chyba 22zyle/l i esso (cena podobna tyle, ze opakowania duze)
Filtr + uszczelka miski w zamienniku to jakies 50zyla. Czyli materialy to koszt okolo 200pln - za robocizne okolo 100pln placilem

Sam filtr ori ma oznaczenie prawdziwego producenta (nie jest nim audi/vw ani zf) - wiec mozna szukac tez poza aso ori

Vagocoma uzywa sie po to by odczytac temp oleju podczas ustalania poziomu

Wymiana dynamiczna: Olej, ktory nie ulega wymianie normalnej to olej "uwieziony" w konwertrze wiec jednoczesnie dolewajac olej i upuszczajac (chyba przez wyjscie na chlodniczke) na wlaczonym silniku przeprowadza sie wymiane dynamiczna - problem w tym, ze dolewany nowy olej miesza sie ze starym-) (uznalem, ze szkoda kasy na to)


Chcialbym zobaczyc gwarancje na cala skrzynie biegow o nieznanym przebiegu i stanie dana przez goscia, ktory jedyne co w niej zoribl to wymienil olej i skasowal za to 1100
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:52:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mi w nadarzynie nic nie gwarantwali. Jak zobaczyli (ja też) olej (340000km bez wymiany) to dziwili się że to normalnie jeździ. Zmienili, przejechali się kilka razy i drugi raz zdziwili się że pracuje (skrzynia) w miarę normalnie. Stwierdzili że tak "na oko" to 100 kkm powinna jeszcze spokojnie przejechać. po prawie 2 latach od tej operacji NIGDY żaden problem ze skrzynią nie wystąpił
Filtr: 280 PLN
Uszczelna: 112 PLN
Olej: 11 litrów x (chyba) 70 PLN/litr = 770 PLN (wymiana dynamiczna)
Robocizna: (chyba) 300 PLN

razem coś około 1400...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 23:42:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Jestem umówiony w serwisie automat w Nadarzynie na wymianę oleju i sprawdzenie skrzynki. Podobno jeden z lepszych fachowców od ASB. Zakupiłem już oryginalny filtr Audi(160 zł) + oringi(15 zł) + śruba spustowa(12 zł) + uszczelka miski(100 zł) + 7 litrów oleju fabrycznego Audi Vw G052162A2 po 70 zł za litr, nie chciałem ryzykować z ESSO. Po wizycie dam znać co i jak ;)

Ps: olej wymieniony, wymiana statyczna, wszystko ok, polecam ten serwis http://www.automat.pl :)

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: