.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:59:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 3,7 '97 QUATTRO] problem z ASB
PostNapisane: 16.mar.2009 14:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2008 19:26:31
Posty: 18
witam, problem u mnie wystąpił taki:
Podczas jazdy usłyszałem świst, gdy stanąłem słychać było delikatne stukanie, drapanie, coś w tym stylu. Po podjechaniu jeszcze paru kilometrow na kanał okazało sie, ze wyciekł olej ze skrzyni, dokładnie z miejsca pomiedzy skrzynia a silnikiem. Skrzynia chodziła normalnie i pytanie takie czy wystarczy wymienic jakis uszczelniacz i zalać olejem??
Mechanik na telefon stwierdzil, ze to bedzie wymiana pompy, konwertera. Z czego konwerter przerabia gdzies w niemczech i zamiast panewek sa łożyska, dzieki temu jest ponoć bardziej wytrzymalsza. Ktoś poradzi czy wymiana tego wszystkiego jest konieczna??
z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 15:10:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Sprzęgło hydrokinetyczne i pompa oleju + zestaw uszczelek + olej + mycie całej skrzyni wraz z ze sterowaniem.

Na pewno nie wprowadził Cię w błąd bo taka jest kolej rzeczy przy atoamyycznych skrzyniach. Sprzęgło jest obliczone na jakiś tam przebieg zwykle jest to około 200 000 km. Gdyby je wymienić w odpowiedniej chwili w kieszeni byłby koszt pompy.

Jak tylko wytłumaczyć wam że sprzęgło ma obliczony czas pracy :) i mimo że auto jeździ lada chwila się rozpadnie.

Olej wycieka dlatego że sprzęgło ma zużyty Lock Up i bije uszkadzając panewkę pompy olejowej. Uszczelniacz się wysuwa z obudowy stąd wyciek.

W misce olejowej znajdziesz żółte smugi metalu po uszkodzonej panewce. Normalna kolej rzeczy i gdy takie smugi są jest to znak że wymiana oleju nie ma sensu bo jest blisko końca sprzegła i pompy.

A to już info na przyszłość dla miłośników zmiany oleju którzy wieszają psy na ASO za brak wymiany oleju w ASB :)


Koszt naprawy Twojej skrzyni to około 4000 do 4500 zł pod warUnkiem że ma to być dobrze zrobione bez silikonu zamiast uszczelek z dobrym sprzęgłem i dobrze wykonanymi pomiarami luzu koszy sprzęgłowym . Chociaż to ostatnie to naprawdę rzadkość w warsztatach ASB :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 17:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2008 19:26:31
Posty: 18
dosyć wiarygodnie to brzmi :) ale co z tym sprzęgłem, ktore facet przerabia tak jak pisałem w niemczech i zamienia panewki na łożyska?? wiadomo ci cos na ten temat, czy moze kupic normalnie po ludzku w serwisie wszystkie czesci, bo raczej tam kupuje czesci. Dodam jeszcze, ze facet robi to za 2500 zł. wyciągniecie skrzyni, wymiana pompy, sprzegla, oleju i pewnie uszczelniaczy.
dzzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 17:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie chcę poddawać pod wątpliwość czyjegoś podejścia.

Powiem tylko że zamiana panewki na łożyska to coś czego nie rozumiem a z choinki się nie urwałem. Być może chodzi o to że ta osoba chce zregenerować pompę wstawiając nową panewkę. To miało by sens.

Co do sprzęgła hydrokinetycznego. Nie sądzę by chodziło o regeneracje w niemczech bo robi to Samko w oklicach Wawy lub TeoMotors pod poznaniem ..
Nie trzeba więc szukać daleko..

Ja osobiście raz się sparzyłem na sprzęgle regenerowanym i od tamtej pory podjąłem decyzje że montujemy tylko regenerowane przez Sachsa. Co nie oznacza oczywiście że polskie firmy robią to źle. Przypadek Passata który należał do mojego klienta kosztował mnie holowanie spod Białoruskiej granicy ,olej , pompę i ponowną naprawę. Tylko dlatego że dostaliśmy wadliwie zregenerowane sprzęgło.

Od tamtej pory montujemy tylko Sachsa i koniec :)

Takie sprzęgło zrobione przez Sachs kosztuje około 1200 zł i jest święty spokój.


Reasumujac jako klijent jesteś zainteresowany efektami czyli skutecznościa naprawy. Jeśli Twój usługodawca daje gwarancje na to co wykona i materiały
nie powinieneś się przejmować.

Powiedz tylko że nie chcesz mieć po 10 000 km ulenaj skrzyni z każdej strony olejem bo tak bywa że zrobią naprawę a potem z każdej strony wycieki .

Ogólnie wszystko dogadaj bo dziś masa ludzi naprawia skrzynie automatczne mimo że nie powinna tego robić. :)

Cena 2500 zł nie jest naprawdę wysoka

1200zł sprzegło + 600 zł uszczelki + 550 pompa + 400 olej powiedzmy = 2750 zł

Sam oceń :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 20:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2008 19:26:31
Posty: 18
hmm, czyli coś za tanio chce. A nie lepiej sprzeglo oryginalne kupic, w tej samej cenie jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 20:50:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Możesz kupić oryginalne nowe kosztuje między 550 a 700 Euro Czyli od 2500 zł do 3150 zł

Jak chcesz znać dokładną cenę musisz podać numer nadwozia. Tyle że nie ma to sensu bo Sachs ma pewne sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: