.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:48:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.5TDI AEL] wymiana paska rozrządu-coś źle zrobiłem
PostNapisane: 01.mar.2007 12:16:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
witam. jestem nowy i nie mogę nigdzie znaleść informacji na temat zmiany paska rozrządu przy moim audi 2.5tdi AEL.Otóż wymieniłem wczoraj pasek rozrządu- tzn poprostu zdjąłem stary i założyłem nowy,zdjąłem również koło z wałka rozrządu aby zmienić uszcelmniacz, po tym wszystkim uruchomiłem silnik i strasznie ciężko zapalił nieładnie pracuje.boje się że źle spiołem i mogły mi się zaworki skrzywić, wydaje mi się że wał ani wałek nie ruszyły się jak miałem zdjęty pasek ale nie jestem pewny, jak to wszystko się ustawia, przecież tam nie ma żadnych znaków, czy jeżeli się trochę ruszył wałek to skrzywiły mi się zaworki czy ta praca to poprostu złe spalanie,RATUNKU :( Z gory dziękuje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 15:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
No chyba nie trudno zgadnąć, że źle jest ustawiony rozrząd. Jakieś znaki powinny być, a nawet jeśli nie było to mogłeś je sobie zrobić śrubokrętem.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
no dobra mogłem zaznaczyć,wiem popełniłem błąd ale jak to teraz ustawić i czego się moge spodziewć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 20:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
jeśli małe przesunięcie to może zawory dobre, a to nie kręciłeś go kluczem przed odpaleniem? co do znaków chwilowo nie pomoge bo mam w drugim kompie, ale o znaki i napewno blokady zawsze pytaj przed demontażem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 21:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 21:13:37
Posty: 45
Lokalizacja: Londyn
Odwazny jestes, wymiana paska, bez zaznaczania polozenia kol zebatych, i to jeszcze TDi. Nie wiem czy sie na tym znasz, z postu wnioskuje ze fachowcem nie jestes (przepraszam jesli sie myle) ale na twoim miejscu to laweta i do jakiegos dobrego warsztatu, chyba ze masz jakiegos szpeca ktory do Ciebie podjedzie. Nie rob doswiadczen typu, a moze jeden zabek do przodu, bo moze sie okazac, ze wlasnie ten jeden zabek narobi ci duzo nieprzyjemnosci. Powodzenia zycze, i trzymam kciuki za twoje zaworki, oby nie mialy bliskiego spotkania z tlokami. Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 AVANT 1.8T 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 18:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
hej!!!za dużo to mi nie podpowiedzieliście :| chyba tyle co ja już wiem.chodzi mi o to jak teraz ustawić wał rozrządu do wału korbowego tak jak to powinno być, dodam że nie rozczepiałem pompy może pompe do wału korbowego się jakoś znaczy to już bym miał jakiś punkt zaczepienia. a i jak macie pisać jakieś pierdoły to dzieki za takie podpowiedzi(myśle że są tu osoby które się troszkę znają a nie udają że się znają i wymieniają się tylko adresami mechaników) przyznaje że zjebałem tą robote ale chce się nauczyć na pszyszłość,człowiek się uczy całe życie, jak ktoś z was umie wszystko to zazdroszcze. POZDRO! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 21:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
wał korbowy OT zdaje się na kole pasowym i onośnik od dołu silnika, wałek rozrządu jak chyba we wszystkich VW dieslach, przecięcie na płaskownik ma być równo z płaszczyzną głowicy, pompa ma jakies kreseczki na korpusie i punkcik na piascie,jak bedziesz potrzebował rysunek to będę coś tworzył bo dane mam na drugim kompie i nie wiem jak je przeniesć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 00:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zakładam że rozrząd masz ustawiony dobrze :peace:

ustaw tylko kąt wtrysku na pompie, pokręć pompą w lewo potem w prawo i ustal pracę silnika tak by nie pracował za twardo, najpiej ustaw pracę twardszą, głośniejszą i przekręć troche by się troche uciszył, podokręcaj wszystko i smigaj do kogoś na zegar lub vag'a by dopieścił kąt oraz sprawdził znaki.
Pamiętaj o prawidłowym naciągu paska ;)

To tak po chłopsku troche - podobnie jak Ty zmieniałeś ten rozrząd :peace:

powodzonka

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 18:51:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
już zrobione!!! szkoda że wczoraj z wieczora nie przeczytałem podpowiedzi wojtkakkkkk bo tylko On mi napisał to co chciałem wiedzieć,ale dowiedziałem się od kogoś innego ale bardzo dziękuje-już wiem że na wale kor.. ze znakiem OT wycięcie na blaszanej osłonie paska a wałek rozrządy od strony paska zębatego pompy wtryskowej jest wycięcie w wałku które ustawiamy równolegle do poziomu głowicy,trzeba zdjąć pokrywe głowicy(najprościej)a ja wcześniej tego nie zrobiłem.miałemustawione złe o ok.1,5 ząbka,nic się chyba z zaworami nie stało bo silnik pracuje dobrze, troszkę coś pukało podobnie do hydropopychaczy ale ucichło, słyszałem od mechanika że może to waqpompa i że ten typ tak nieraz ma
dziękuje wszystkim za pomoc,Pozdrawiam dzięki wojtekkkkk chociaż Ty potrafisz przeczytać o co człowiekowi chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 20:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lut.2007 23:34:16
Posty: 229
Lokalizacja: Gorzow Wlkp./Bracknell
Uwielbiam slyszec od mechanika haslo: "ten typ tak ma.." :peace:
Mam nadzieje,ze autko bedzie Ci smigac,mimo,ze zrobione "po chlopsku" :diabel:

_________________
Audi A6 (C5) 1,8T

http://img48.imageshack.us/img48/9207/auto5xp7.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 08:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
witam, odświeżam bo mimo przewertowania szukajką nie znalazłem jakiegoś konretnego opisu wymiany rozrządu (ten post jest chyba najbliższy temu ale i tak dość ogólny) - czy są tutaj forumowicze (nie mówie o zawodowych mechanikach bo wiadom że Ci nigdy konkretnie nie pomogą z wiadomych powodów) którzy pomogliby stworzyć albo poprostu opisali w miare DOKŁADNIE opis wymiany rozrządu? Z tego co ja do tej pory znalazłem to:
koła i rolki w tym silniku nie mają znaków więc trzeba robić swoje lub patrzeć na już istniejące ale to TYLKO do ogólnej orientacji bo aby dobrze i dokładnie ustawić wał względem wałka rozrządu ustawiamy na znaki :
1.Wał rozrządu - ma to być znak na kole pasowym i odnośnik na metalowej osłonie paska - punkty te widoczne od dołu silnika (tu mam wątpliwość czy jeszcze na kole zamachowym i "okienku" też są znaki w tym siniku?)
2.Wałek rozrządu - w tylnej częci silnika od strony paska pompy wycięcie na płaskownik ma być równoległe do płaszczyzny głowicy (czy to wycięcie jest widoczne tylko po zdjęciu porywy zaworów jak ktoś tu napisał czy nie trzeba specjalnych zabiegów?)
3. Czy po takim ustawieniu rozrządu nie musimy robić ani sugerować się zadnymi malowanymi flamastrem znakami?
4. Czy po takim ustawieniu 1 tłok jest w GMP (górnym martwym punkcie) cyklu?
5. Odkręcamy i zdejmujemy koło pasowe - czy śruba koła pasoewgo ma normalny "prawy" gwint?
6. Zdejmujemy rolke i pompe wody zakładamy nowe - w jaki sposób naciągamy rolke napinającą paska, czy tam są jakieś języczki lub jakiś wskażnik za pomocą którego ustawiamy naciąg?
7. Jeśli trzeba wymienić simeringi na wale i wałku trzeba robić jakieś specjalne zabiegi czy poprostu ściągamy koła i czy da to się zrobić bez specjalnego ściągacza?
8. Dokręcamy koło pasowe - czy na "siła x ramie" czy musi być dokładny moment dynamometrem? Jeśli tak to ile i czy sruba powinna być nowa żeby nie było obawy że się odkręci?
9. Po złozeniu przed odpaleniem KONIECZNIE sprawdzamy kręcąc kluczem silnik czy nic nie chaczy
10. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwage i ew. jakie pułapki i niespodzianki mogą czekać podczas wymiany?

to przód teraz napęd pompy który jak wiadomo jest osobnym paskiem z tyłu silnika
11. Więc wałek jak poprzednio (nacięcie równolegle do głowicy)
12. Na pompie punkt na kole napędzającym i odnośnik na korpusie pompy
13. Sciągamy stare i zakładamy nową rolke i napinacz - czy napinaczy ustawiamy tak aby znaczniki "ząbki" ustawić naprzeciw siebie?
14. Po wymianie trzeba ustawić kąt statyczny i dynamiczny czy wystarczy tylko kąt dynamiczny w serwisie?
15. Czy jeśli pierwotne ustawienie względem znaków czy to z przodu czy z tyłu silnika nie zgadza się to korygujemy do tych znaków jak w opisie czy pozostawiamy na flamaster?

Jeśli ktoś doświadzvczony mógłby skorygować i opisać co i jak to z góry THX a temat można by wtedy gdzieś "przypiąć" co by napewno przydało się i służyło potomnym
pozdrawiam 4all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 10:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Bardziiej nie pokoi mnie fakt że w krótkim czasie może Ci się ten cały rorząd rozsypać w drobny mak niż to że masz problemy z uruchomieniem. Więcej uwagi wymaga dokręcenie śruby głównej koła z tłumikiem drgań czy śrub wałków rozrządów niż samo ustawienie.

Co do wymiany , zapewniam wszystkich zainteresoanych że wymiana rozrządu 2.5 TDi niczym absolutnie nie różnic się od wymiany paska w 1.9 TDI

Różnica natuaralnie zaczyna się po drugiej stronie głowicy czyli przy pompie , ale póki co mowa o rozrządzie. Koło zamachowe ma widoczny przez otwór skrzyni biegów punkt który musi pokryć się z jej obudową. Odrobinę inaczej dla aumatyznych skrzyń i inaczej dla manulanych. Tak więc identycznie jak przy 1.9 TDI.

Wałek rozrządu ustawiany jest listwą której odniesieniem jest obudowa głowicy jej płaszczyzna. Amatorzy używają do tego wierteł płaskowników. Profesjonalnie wykonuje się to specjalnym równym liniałem przy użyciu dwóch szczelinomierzy. Też identycznie jak pzy 1.9 TDI

Naprężenie paska rozrżadu odbywa się także identycznie jak w 1.9 TDI ponieważ też jest napinacz automatyczny i tez napina się go przy wolnym kole rozrzadu ( wolnym znaczy wąłek stoi koło rozrządu obraca się lbo jest poluzowane i zbite ze stożka wałka )

Tak więc moi drodzy nie ma tu żadnej innej filozofi niż przy małym silniku , jedyne co to momenty z jakimi dokręca się śruby. Główna śruba msi być dociągnięta momentem 200 Nm i 270 stopni. Jest to ogromny moment ale on gwarantuje że nic sie nie rokręci , tyle że ruba powinna być wymieniona.
Do blokowania koła jest specialna duża blokada którą wkładasię w srodek koła.

Nie radze blokować tego od strony więńca skrzyni bo można wyłamać ząb , nie jest to łatwo zrobić przy manualu , ale przy automcie trwa tomoment i po kole. Blokowanie zaś od strony rozrzadu może spowodować że pęknie koło z tłumikiem drgań.

Większość awarii z jakimi pojawiają się nasi klijenci to właśnie żle poskręcane śruby lub powyrywane zęby w kole zamachowym. Potem regułą są złe ustawienia bo silniki kopcą , słabo zapalają , pracują jak młockarnie itdd...

I teraz ostatnim słowe. Gdybym nawet opisał ( a rozważam taką możliwość) procedurę wymiany rozrządu mogło by się okazać że to znów udowadnianie że ziemia jest okrągłą. I kto wie czy nie skończyło by się to następnym otrzężeniem dla mnie . Jak ktoś ma wątpliwości to odsyłam do mojego opracowania które jest w przyklejonych. Pojawił się już pierwszy komentarz :) Tak więc nie wiem czy warto poświecać czas na tłumaczenie dokumentacji serwisowej , udostępniać dane za free po to żeby jakiś młokos przychodził i sikał na to ..

Póki co dla AAT i AEL przygotowałem wam przyklejony opis dynamicznych ustawień rozpoczęcia wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 10:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
Lotus napisał
<Pojawił się już pierwszy komentarz Tak więc nie wiem czy warto poświecać czas na tłumaczenie dokumentacji serwisowej , udostępniać dane za free po to żeby jakiś młokos przychodził i sikał na to ..

czemu mamy cierpieć za kogoś? Wszak odpowiedzialność zbiorowa jest fe :), a kto skorzysta z porad i nauki doceni to jak najbradziej, dzięki za już i jeśli można to faq z wymiany rozrządu prosimy, lub chociaż napisz szerzej o dokręceniu tego napinacza i wałka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 11:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Obiecałem założycielowi tego forum że będę zamieszczał informacje wspierające ten dział i taki mam zamiar.. Póki co jestem trochę zmęczony ostatnimi zdarzeniami , co nie znaczy że nie będę kontynuował. Chcę tylko powiedzieć że przygotowanie takiego materiały to sporo pracy bo trzeba go przetłumaczyć. Wszystkie dane są w języku niemieckim. Trzeba to poukładać rozmieścić obrobić i tak dalej. ;) siedzisz więc trzy godziny nad czymś a potem inny sika na to bo u niego się robi od lat inooocej ...

Ale damy rade mam nadzieje zanim dostane trzecie ostrzeżenie może zdążę doprawić jeszcze pasek rozrządu. .heheh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 12:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
czekamy z niecierpliwością i z góry WIELKIE THX :peace: :peace: :peace:
jak coś się wykluje nie omieszkaj powiadomić - najlepiej w tym poście
pozdro 4all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 01:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
JGX przygotowałem ten cholerny rozrząd dla was... Macie pasek rozrządu i czas wtrysku , brak jeszcze paska pompy... Ale to w następnym etapie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 08:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
Lotus dobra robota BRAWO!!! Oby na forum było jak najwięcej takich userów jak Ty!
Na pwno ten faq przyda się wielu osobom teraz i w przyszłości.
Czekamy na tył :D
pozdro 4all

ps. byłoby super gdybyś uzupełnił ten faq srticto użytkowymi poradami doświadzconego szpeca którym jesteś o porady np. jak poradzić sobie bez oryginalnych blokad - wiem że np. aby odkręcić koło pasowe można wrzucić 4 bieg i hamulec, wałek rozrządu to zwykły płaskownik chyba da rade ale co z resztą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 09:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Obawiam się że może nie być mi łatwo z podpowiedzią dotyczącą alternatywnych rozwiązań ponieważ nie wyobrażam sobie żeby moi pracownicy mieli wykonać tę pracę bez narzędzi specjalistycznych.

Wszystkie prace przy rozrządach są wykonywane u nas przy użyciu opracowanych przez producenta narzędzi. Jeżeli pojawia się nowy silnik , narzędzia są zamawiane i dopiero wtedy wykonujemy usługę.

Zmierzam do tego że robiąc taką usługę zawodowe nie dopuściłbym do tego żeby pracować bez tego sprzętu. Chcąc wymienić pasek rozrządu we własnym aucie szukałbym kogoś kto zrobi to neleżycie. W ostateczności oddał bym auto do ASO ponieważ nie było by to aż tak drogie żeby się nie opłacało. A biorąc pod uwagę to jak złe jeżdzą te auta i jak często dochodzi do uszkdzenia rozrżadu różnica nawet 500 zł zapłaconych w ASO jest niczym podług usterki tego mechanizmu.

Moją rada więc będzie tylko zaopatrzenie się w niezbędny sprzęt i zainwestowanie w narzedzia , gdyż nie ma możliwości odkręcać śruby 4 biegim i hamulcem :)

Można powinąć małe szczegóły typu klucz napinacza chociaż to nie jest najdroższe , nie można jednak szukać płaskowników zamiast liniału. Te rzeczy są powszechnie dostępne i można je kupić.

Po za tym JBX naprawdę nie wydaje mi się żeby Volvo można było zastosować w pełni opis który przedsawiłem gdyż w TWim samochodzie jest inny silnik. Podobny ale wiele rzeczy jest innych...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 09:18:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zapomniales dopisac, ze ceny u Ciebie sa atrakcyjniejsze niz w ASO. ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 09:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale Ty już napisałeś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: