Bardziiej nie pokoi mnie fakt że w krótkim czasie może Ci się ten cały rorząd rozsypać w drobny mak niż to że masz problemy z uruchomieniem. Więcej uwagi wymaga dokręcenie śruby głównej koła z tłumikiem drgań czy śrub wałków rozrządów niż samo ustawienie.
Co do wymiany , zapewniam wszystkich zainteresoanych że wymiana rozrządu 2.5 TDi niczym absolutnie nie różnic się od wymiany paska w 1.9 TDI
Różnica natuaralnie zaczyna się po drugiej stronie głowicy czyli przy pompie , ale póki co mowa o rozrządzie. Koło zamachowe ma widoczny przez otwór skrzyni biegów punkt który musi pokryć się z jej obudową. Odrobinę inaczej dla aumatyznych skrzyń i inaczej dla manulanych. Tak więc identycznie jak przy 1.9 TDI.
Wałek rozrządu ustawiany jest listwą której odniesieniem jest obudowa głowicy jej płaszczyzna. Amatorzy używają do tego wierteł płaskowników. Profesjonalnie wykonuje się to specjalnym równym liniałem przy użyciu dwóch szczelinomierzy. Też identycznie jak pzy 1.9 TDI
Naprężenie paska rozrżadu odbywa się także identycznie jak w 1.9 TDI ponieważ też jest napinacz automatyczny i tez napina się go przy wolnym kole rozrzadu ( wolnym znaczy wąłek stoi koło rozrządu obraca się lbo jest poluzowane i zbite ze stożka wałka )
Tak więc moi drodzy nie ma tu żadnej innej filozofi niż przy małym silniku , jedyne co to momenty z jakimi dokręca się śruby. Główna śruba msi być dociągnięta momentem 200 Nm i 270 stopni. Jest to ogromny moment ale on gwarantuje że nic sie nie rokręci , tyle że ruba powinna być wymieniona.
Do blokowania koła jest specialna duża blokada którą wkładasię w srodek koła.
Nie radze blokować tego od strony więńca skrzyni bo można wyłamać ząb , nie jest to łatwo zrobić przy manualu , ale przy automcie trwa tomoment i po kole. Blokowanie zaś od strony rozrzadu może spowodować że pęknie koło z tłumikiem drgań.
Większość awarii z jakimi pojawiają się nasi klijenci to właśnie żle poskręcane śruby lub powyrywane zęby w kole zamachowym. Potem regułą są złe ustawienia bo silniki kopcą , słabo zapalają , pracują jak młockarnie itdd...
I teraz ostatnim słowe. Gdybym nawet opisał ( a rozważam taką możliwość) procedurę wymiany rozrządu mogło by się okazać że to znów udowadnianie że ziemia jest okrągłą. I kto wie czy nie skończyło by się to następnym otrzężeniem dla mnie . Jak ktoś ma wątpliwości to odsyłam do mojego opracowania które jest w przyklejonych. Pojawił się już pierwszy komentarz
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Tak więc nie wiem czy warto poświecać czas na tłumaczenie dokumentacji serwisowej , udostępniać dane za free po to żeby jakiś młokos przychodził i sikał na to ..
Póki co dla AAT i AEL przygotowałem wam przyklejony opis dynamicznych ustawień rozpoczęcia wtrysku.