.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:03:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 TDI BFC 2003] Prosze o analizę logów
PostNapisane: 01.maja.2009 08:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
Witam wszystkich.
Od razu napiszę, że generalnie z autem problemów nie ma, ale ostatnio zaczęły strasznie śmierdzieć spaliny, a dziś rano zwróciłem uwagę, że przy odpaleniu puszcza minimalnego dymka.

Logi Statyczne:
000
[img width=60 height=150]http://images46.fotosik.pl/111/ba610d8faddfaf31m.jpg[/img]
001
[img width=52 height=150]http://images39.fotosik.pl/108/4572366509d03ceam.jpg[/img]
003
[img width=73 height=150]http://images48.fotosik.pl/111/c7a7c4844bfd5dbam.jpg[/img]
004
[img width=69 height=150]http://images49.fotosik.pl/111/f24a2828e4a0fd1fm.jpg[/img]
007
[img width=72 height=150]http://images47.fotosik.pl/111/39cbd15d7dcabb9am.jpg[/img]
013
[img width=62 height=150]http://images38.fotosik.pl/107/ca9fb5e4a72fe240m.jpg[/img]
014
[img width=75 height=150]http://images50.fotosik.pl/111/5391ae4975f68ad6m.jpg[/img]
018
[img width=63 height=150]http://images46.fotosik.pl/111/775c4282437c6bffm.jpg[/img]

Basic Settings

000
[img width=125 height=150]http://images40.fotosik.pl/107/47b798d7375d8868m.jpg[/img]
003
[img width=78 height=150]http://images38.fotosik.pl/107/33928f25995f73dbm.jpg[/img]
004
[img width=69 height=150]http://images40.fotosik.pl/107/590c851ca4b36841m.jpg[/img]
011
[img width=67 height=150]http://images47.fotosik.pl/111/c56b220edbd4d2e2m.jpg[/img]

Logi Dynamiczne

000
[img width=150 height=100]http://images41.fotosik.pl/108/1e4afa657622ff7am.jpg[/img]
001
[img width=150 height=100]http://images50.fotosik.pl/112/52a95a4ea143e5a5m.jpg[/img]
003
[img width=150 height=100]http://images38.fotosik.pl/108/5428849ea75bb919m.jpg[/img]
004
[img width=150 height=100]http://images50.fotosik.pl/112/77daa8e0e14c0ecfm.jpg[/img]
008
[img width=150 height=100]http://images37.fotosik.pl/107/39433e516dd1092em.jpg[/img]
010
[img width=150 height=100]http://images49.fotosik.pl/112/b5820b5dce71ee53m.jpg[/img]
011
[img width=150 height=100]http://images48.fotosik.pl/112/73a6440634c33ea8m.jpg[/img]

Zgóry Dzięki za zainteresowanie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 16:06:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powtorze sie :)
Ustaw kąt wtrysku - reszta jest dobrze. :)

Pomocne linki:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
oraz
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 17:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...tylko, że wg 000.2BS wydaje się, że kąt jest po stronie ATDC.
choć, dla 100% pewności, musiałbym zobaczyć skrinszot 004BS z chwili Late.

ponadto, to już drugi, w ostatnich dniach, samochód z dziwacznym wysterowaniem N18 przy pełnym obciążeniu - 88.4%. być może stąd zbyt mała masa powietrza w 003BS w chwili włączenia EGR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 17:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
Dzięki Panowie.
Z tym screenem w momencie Late mam problem.
Jak widzisz, mam tam u góry Codes not loaded i zamiast mieć Late , Early, to mam tylko TXT 133, TXT 134.
Dlatego zrobiłem tak "na pałe".
Co do N18, to możesz troszke mi rozjaśnić??
Czy to może być powodem tych śmierdzących spalin??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 18:23:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
truckmaniac napisał(a):
Z tym screenem w momencie Late mam problem.


1. Screen nie jest potrzebny - z logów nie wynika absolutnie nic złego.
2. Początek kąta wtrysku ustawiony jest mega-idealnie i nie należy niczego zmieniać. Zaznacza się lekkie przytarcie przestawiacza kąta lecz tak może być kolejne np. 150 tyś.km. i nic z tego nie wynika ;) .
3. Dynamiczne wysterowanie N18 na poziomie 88,4% jest zupełnie typowe, prawidlowe i powtarzalne - również w większości logowań umieszczanych na AKP ... .
4. Zbyt wysoki poziom spalin biegu jałowego może wynikać z :
- zanieczyszczonego zawora EGR (nie mylić z N18).
- mocno zasyfiaego układu dolotowego na odcinku rury łaczącej jak i samych kolektorów ssących
- brudnego filtra powietrza.

Truckmaniak'u, moja sugestia jest następująca:
- jeżeli dawno tego nie robiłeś - wymień filtr powietrza, nie zapominając o wymyciu siateczki "przeciwśnieżnej" widocznej po zdjęciu rury dolotowej.
- wykręć rurę łaczącą kolektory i wyczyść wszystkie trzy kanały.
- gdyby powyższe czynności nie poskutkowały - będziesz zmuszony do czyszczenia zaworu EGRa ale to też żadna sztuka

Ogólnie z logów wydaje się, że powozisz bardzo zdrowym BFC a minimalne niedomagania "na odcinku" filtr powietrza - EGR wspólnie usuniemy (jeżeli oczywiście zechcesz).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:20:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
95.5% - tak wygląda w lwiej większości wysterowanie N18 w 003.4dN. 88.8% jest tylko kilka [3?].
nigdy nie spotkałem się z takim wysterowaniem w rzeczywistości.


co do kąta wtrysku, to jak wynika z 000.2BS mieści się on w zakresie, nie mniej jednak sam rozrząd ustawiony jest już źle, co widać doskonale w 004.2 i 004.3sN - żądany kąt to 2.4*ATDC, a rzeczywisty 1.6*ATDC przy maksymalnym wysterowaniu nastawnika - 100% [dlatego nie można osiągnąć 2.4*ATDC].
wygląda na rozrząd ustawiany na kreskę.
skoro jednak ELSA zakłada kein sollwert, to...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:40:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ku#1193757

Truckamaniak'u - nie zmieniaj żadnych nastaw, regulacji, etc. ... .
Kąt wtrysku na poziomie - 1,2* przy temperaturze sięgającej 95*C - to marzenie dla pompy wtryskowej, zaś próba zbytecznego opóźnienia może powiększyć zakres wciąż tylko minimalnie przytartego przestawiacza ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 20:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
No wielkie dzieki Koledzy.
Faktycznie filtr powietrza świerzy nie jest, choć do zasyfiałego, to mu jeszcze brakuje. Oczywiście jutro profilaktycznie lecę po nowy.
Napełniłeś mnie Piotruś dużym optymizmem, choć podejrzewam, że i EGR trza wypucować, choćby dla zasady ;)
O ile śmierdzące spaliny mogą według Twojej sugestii być skutkiem przypchanego filtra, to juz lekki dymek przy odpalaniu (tylko) raczej bym podpiął pod EGR. Dlatego prosiłem wcześniej meszruma o rozwinięce mysli dotyczacej N18.
Bardzo interesująca też jest wypowiedź o źle ustawionym rozrządzie. Wymieniał go komis, gdzie kupowałem auto, a co do fachowości ich mechanika już od początku miałem złe przeczucia. Skoro jednak auto hulało, to nawet mi to nie przyszło do głowy.
Czy sprawdzenie rozrządu i ewentualna korekcja wymaga wizyty w ASO?
Sam jestem z zawodu mechanikiem, ale wyuczonym na PF 125, 126 i Polonezach, a po szkole w zawodzie nigdy nie pracowałem, także raczej słabym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 21:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1193757&highlight=rozrz%B1d+k%B1ta+wtrysku#1193757

Truckamaniak'u - nie zmieniaj żadnych nastaw, regulacji, etc. ... .
Kąt wtrysku na poziomie - 1,2* przy temperaturze sięgającej 95*C - to marzenie dla pompy wtryskowej, zaś próba zbytecznego opóźnienia może powiększyć zakres wciąż tylko minimalnie przytartego przestawiacza ... .



przestawiacz [matko, co za nomenklatura] nie jest przytarty, gdyż byłoby to widoczne w 004sN [a widać coś zupełnie innego]. opiera się o krańcowe wychylenie z uwagi na źle ustawiony rozrząd [w skład którego wchodzi pompa].
dziwnie zmieniasz opinię na ten temat. były czasy, gdy bardzo uparcie twierdziłeś, że brak blokady pompy [pośród całego rozrządu] prowadzi do takiej sytuacji, która to jest szkodliwa dla VP44 z uwagi na zwiększenie temperatury.
każdy chętny może znaleźć to w wielu miejscach tego forum.

nie mniej jednak, tutaj nastawnik opiera się o maksimum pomimo, że nie powinien. poprawnie wymieniony rozrząd nigdy nie pozwoli na pojawienie się takiej systuacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 21:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Meszrum ma naprawdę racje :) !!!

Ty nie masz źle ustawionego rozrządu bo masz ustawiony tragicznie. A przy tych ustawieniach rozrządu wartości rozpoczęcia wtrysku wtrysku nie mają zbyt wielkiego znaczenia bo wszytko i tak jest źle i tak jest źle ..

Co z tego że wycelujesz wtryskiwaczem w tłok jak i tak wtrysk nastąpi na przykład w chwili gdy zawór ssący dopiero się domyka.. No i dymek i grechotanie albo praca jak w benzynowym silniku..


Apropos jeszcze !!

"Kein sollwert" ma sens przy połączeniu całego zakresu obsługi silnika.. Wszelkie prace zanim zacznie się interpretować nieprawidłowości i tak należy rozpocząć od NASTAW PODSTAWOWYCH w tym wypadku rozrządu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 21:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
Koledzy. Może zamiast sie spierać, jakaś sugestia??
Może wykonać jakieś dodatkowe czynności "kontrolne".
Jeżeli sa jakieś wątpliwośc, to trza to po prostu zweryfikować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 22:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale nikt się nie spiera ;) Twój silnik wymaga tylko ustawienia faz rozrządu , odpowiedniego naprężenia pasków i wszystko.. A gdy będziesz miał to już zrobione dobrze jak się należy możesz być pewien że sprawdzenie 004 będzie formalnością :) i na 99 % nie będziesz nawet musiał poprawiać rozpoczęcia wtrysku bo audi jest na tylko precyzyjne że dobrze ustawione fazy rozrządu i naprężone paski nie wymagają dodatkowych czynności. W niektórych przypadkach bywa że rozpoczęcie wtrysku wynosi książkowe 2.0 :)

I moim zdaniem gdy będziesz miał za sobą sugestie Meszruma i przy okazji moją będziesz mógł myśleć o pozostałych odczytach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 23:19:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
truckmaniac napisał(a):
Koledzy. Może zamiast sie spierać, jakaś sugestia??


Na nic takiego nie licz, ponieważ nie istnieją żadne technicznie racjonalne argumenty podpierające tezę o wadliwych fazach rozrządu w Twoim BFC (to po prostu kosmiczna bzdura, jak wyraźnie widać powyżej - zupełnie niczym nie uzasadniona).
Są za to "aż" dwa takie kanały z których jasno wynika, że różnica w nastawach rozrządu lewej i prawej głowicy wynosi zero (względem wału korbowego też, czyli tak jak być powinno) i właśnie dlatego nie należy niczego zmieniać .

Silnik jest w 100% sprawny - a to co budzi minimalne wątpliwości (układ EGRa) - zostało omówione - zarówno w zakresie możliwych powodów jak też sposbów "naprawy".

Naciąg paska rozrządu odbywa się za pośrednictwem napinacza hydraulicznego, którego w żaden sposób nie da się regulować ... .

O tym jak temperatura wpływa na pracę przestawiacza kąta wtrysku najlepiej przekonasz się osobiście obserwując wskazania 004 np. przy 80*C, potem przy ok. 87*C, a potem np. przy 90 *C.

Ponieważ jesteś samochodziarzem - prawidłowe technicznie wnioski wyciągniesz z takiego "doświadczenia" osobiście ;) .

EOT .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 19:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Piotruś napisał(a):
Naciąg paska rozrządu odbywa się za pośrednictwem napinacza hydraulicznego, którego w żaden sposób nie da się regulować ... .


Mhmmmmmmm ........ Jakby to powiedzieć mocno nie zgadzam się z opinią kolegi :)

Obrazek

Spannen Sie den Zahnriemen durch Drehen mit einem Drehmomentschlüssel in -Pfeilrichtung- mit 15 Nm vor.

Co oznacza w tłumaczeniu:

Napiąć pasek rozrządu przez obracanie kluczem dynamometrycznym w kierunku wskazanym strzałką z siłą 15 Nm....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 20:59:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mialem chyba oczy w ..... ze nie widzialem tego co dzieje sie w 004 stat :/
EOT

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 21:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Nie wchodzac w drobiazgi techniczne...
w logu 004 mamy kolumne "ECU chce" i "udaje sie ustawiC"- Te wartosci od siebie odbiegaja i ta niemoznosc wynika z "mechanicznego ustawienia" dokonanego przez mechanika.
Jezeli przyjmniemy zalozenie, ze dla tego auta taki kat jaki jest uzyskiwany jest lepszy od tego, ktory ECU sobie zyczy to w audi pracuja gamonie i wiedza mniej (w tym temacie) niz ten co to swiadomie to tak "zlozyl". Jezeli jednak w audi gamonie tego zle nie wymyslili to ten, ktory to ustawil zrobil to zle
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 16:09:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Naciąg paska rozrządu odbywa się za pośrednictwem napinacza hydraulicznego, którego w żaden sposób nie da się regulować ... .


Mhmmmmmmm ........ Jakby to powiedzieć mocno nie zgadzam się z opinią kolegi :)

Obrazek

Spannen Sie den Zahnriemen durch Drehen mit einem Drehmomentschlüssel in -Pfeilrichtung- mit 15 Nm vor.

Co oznacza w tłumaczeniu:

Napiąć pasek rozrządu przez obracanie kluczem dynamometrycznym w kierunku wskazanym strzałką z siłą 15 Nm....


Wyrywając zdanie (a dokładniej obrazek) z kontekstu można dorobić niemal każdą aktualnie najbardziej dla siebie potrzebną teorię. Niestety (oczywiście dla Lotusa) takie kłamstewka (o przekroczeniu granic absurdu nawet nie będę wspominał) niezwykle łatwo obnażyć ;) i dlatego przedstawiam AKPowej społecznoości "nieco" większy fragment ELSY - jak najbardziej - dotyczący montażu paska zębatego napędu rozrządu.

Obrazek
źródło: ELSA

Jak widzimy - wstępne naprężanie paska zębatego ma na celu "jedynie" dokładniejsze osadzenie go na wszystkich trybach układu i jest to logiczna czynność po zwolnieniu blokady napinacza hydraulicznego (czynność opisana na środkowym rysunku).

Aby uniknąć kolejnej malwersacji faktów wklejam :

1. Spis wszystkich elementów napędu rozrządu:
Obrazek Obrazek
Żródło: ELSA

2. Ogólny widok wwym. elementów "w naturze":
Obrazek

a co ważniejsze - przybliżony widok elementów napinających (amortyzatorek, ramię i rolkę):
Obrazek

oraz widok tegoż trudnego do pojęcia mechanizmu "z drugiej strony":
Obrazek

tudzież uzupełniony o elementy śruby centralnej (jako następny dowód, że moment dokręcania nie ma niczego wspólnego z ewentualną regulacją naprężenia paska zębatego:
Obrazek

Jak widzimy - nie istnieje żadna możliwość manualnej regulacji naprężenia paska rozrządu, wszystko odbdywa się samoczynnie i "automatycznie" za sprawą napinacza hydraulicznego, ramienia i rolki napinającej.

Zostawiam bez komentarza, gdyż okazany "materiał dowodowy" bez żadnych słów najlepiej obrazuje ... no właśnie - co obrazuje wg. Was ?? - zwykłe lamerstwo Lotusa czy jednak manipulację sprowadzającą poziom AKP poniżej dotychczas nienotowanego dna :/ :/ ??

EDIT: Oczywiście mam świadomość, że wszyscy mamy ELSĘ (i to po polsku :): ) - ja tylko ułatwiam sprawę gdyby komuś nie chciało się poszukać osobiście :-) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 16:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
To ma to auto dobrze ustawiony rozrząd czy nie? Można udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy nie można?

Interpretacja odczytów grupy 004 mówiąca, że rozrząd został źle ustawiony jest słuszna czy nie jest?

:|

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 16:59:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
To ma to auto dobrze ustawiony rozrząd czy nie? Można udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy nie można?


Rozrząd, czyli wałki w odniesieniu do wału korbowego - według logów jest ustawiony "do zera" - czyli idealnie (wałki względem siebie również). Najprawdopodobniej - gdyby zweryfikować ów stan blokadami - byłoby tak samo dobrze jak w logach. Co oczywiste - synchronizacji "góry" silnika z wałem korbowym - nie sprawdzamy w logach 004 !!!


AndyN napisał(a):
Interpretacja odczytów grupy 004 mówiąca, że rozrząd został źle ustawiony jest słuszna czy nie jest?


Nastawy pompy wtryskowej nie należą do nastaw układu rozrządu, więc odpowiedź na Twoje pytanie ... nie istnieje (bo 004 nie dotyczy rozrządu silnika).
Kilka postów powyżej umieściłem link do tematu, w którym to wszystko dokładnie zostało omówione.

Andy - jeżeli jednak pytasz czy kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo - to ja odpowiadam, ze jest ... ;) .
Sentencja koncowa: ponieważ czegokolwiek bym nie napisał to na tym forum i tak będzie to sforsowane - więc szkoda mojego tłumaczenia dlaczego akurat wartości rzędu 1,2 do 1,6 ATDC są lepsze od 2,4 ATDC ... . Niech będzie że jestem jednym z gamoni niezdolnych ustawić prawidłowego kąta wtrysku w 2,5 TDi ;) .

Kończę - tym razem finalnie. Szkoda mi czasu na prostowanie kolejnych bzdur zmanipulowanych przez Lotusa (i jemu podobnych) jedynie po to, żeby dyskredytacją mojej osoby zasłonić własne niedostatki ... :/ .
A to, że potencjał absurdu na AKP jeszcze się nie wyczerpał - to jakoś dziwnie czuję po kościach ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 22:18:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
miałem nie zabierać już głosu, lecz w świetle powyższej eksplozji absurdu dodam, iż przy prawidłowo wymienionym rozrządzie z prawidłowym użyciem wszystkich blokad, a następnie sprawdzeniu kąta początku wtrysku [004BS] i upewnieniu się, że ten leży w granicach pomiędzy 0* a 4*ATDC, w grupie 004 zobaczymy coś takiego:
Obrazek
nie ma innej możliwości [poza wartościami oczekiwaną 004.2 i 004.3, które zależą od temp. oraz typu ECU lub VP44] - tak kąt kształtuje się w samochodzie nowym, używanym oraz takim, w którym poprawnie zastosowano blokady.
dla osób nierozumiejących do końca mogę jutro zlogować 2 sztuki 2.5TDI.

jeżeli w 004 wartości 004.2 oraz 004.3 nie pokrywają się ze sobą - wartość 004.3 jest mniejsza niż 004.2 [goni ją], a wysterowanie nastawnika wynosi 100% [004.4], to oznacza, iż nastawnik wysterował się już do maksymalnej pozycji, a kąta jednakże nie osiągnął. wynika to ze złego zastosowania blokad rozrządu [w tym i VP44] bądź braku ich zastosowania [można to uczynić na wiele barwnych sposobów].

przycinanie się nastawnika - rzecz niezwykle rzadka w VP44 - objawia się zupełnie inaczej - możemy to zjawisko zaobserwować w 004sN oraz 004dN. nie ma zapewne sensu opisywanie, gdyż każdy doskonale o tym wie...

ciekawi mnie ponadto kto zajmował się serwisem przedmiotowego pojazdu, gdyż być może tutaj leży odpowiedź na wiele pytań...

z kolei na pytanie odnośnie 1*ATDC jako kąta wzorcowego [czyli są osoby, które wiedzą więcej niż konstruktorzy tego silnika] nie ma odpowiedzi - jakiś czas temu prosiłem wiernego ucznia przedmówcy o wyjawienie sekretu. niestety, nie podołał zasłaniając się względami osobistymi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: