.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:59:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A2 1.4 TDI AMF] Szarpie,brak mocy - LOGI DO OCENY + PYTANIA
PostNapisane: 27.maja.2009 01:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Przede wszystkim w dalszym ciagu nie mogę sobie poradzić z szarpaniem=brakiem mocy w moim A2.
Przeczyściłem przepływomierz i N75. Sztanga w T15 chodzi.
Wirnik się obraca jak należy. Wykluczam raczej turbinę.
Zmieniłem wężyki od N75; co jeszcze mogę zrobić...

Ostatnio wpadłem na to, że objawy są takie same jak np przy braku paliwa.
Tzn. Gdy przy powiedzmy 3500 obr silnik nie wyrabia się, puszczam gaz
i auto zachowuje sie identycznie, czyli przerywa w taki sam sposób, jakbym
zdjął nogę z gazu.

Czy to może być kwestia pompy paliwa?
Czy owa pompa znajduje się w baku? Czy ona jedynie podaje paliwo, a ta przy silniku "ciśnie" je dalej do pompowtrysków?
Na tym to polega? Jak sprawdzić czy paliwo dobrze jest pompowane?

Na wszelki wypadek zamieszczam nowe logi dynamiczne.
Specjalnie trzymałem dłużej auto na obrotach bliskich 4000, bo tam najwyraźniej widać przerwy "w gazie".

Błagam, zerknijcie. Wierzę w Was!


000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f1 ... a529b.html

Kolumna 2: Z czego wynika zmiana kąta wtrysku podczas przyspieszania?
Kolumna 3: Czy info nt położenia pedału przyspieszenia jest zczytywane z samego podału czy na podstawie innych danych? Pedał gazu był do końca logowania wciśnięty na 100%, a jednak widać "dziury"...
Kolumna 5: Czy ciśnienie w kolektorze ssącym nie jest zbyt wysokie?


001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/152 ... b6a9b.html

003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44d ... c40dd.html
Czy rozbieżności pomiędzy masą powietrza zasysaną a wymaganą są zbyt duże?

004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a11 ... d0be0.html
Czy z kątami wtrysku jest wszystko w porządku?

008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb4 ... d987f.html
Tu sytaucja wygląda w ten sposób, że na biegu jałowym pierwszy pompotwrysk podaje 0mg paliwa; gdy dodaję gazy, wartość rośnie jak na załączonym screenie. Najpierw nic, a potem 60mg przy 30-40mg na pozostałych pompowtryskach. Czy to normalne? Co to oznacza?
Nowy jest trzeci pompowtryskiwacz.

010 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f59 ... 4c95d.html

011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f06 ... 1f589.html


VAG Scope - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/edd ... 95ecc.html
W tym przypadku pedał przyspieszenia wciśnięty był na 100%;
Auto rozpędzało się od +/- 1300 obrotów. Tak jak przy próbie dynamicznej.
Co mozna odczytac z tych wykresów?

Oto błąd, który notorycznie się pojawia: (żadnych innych)

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -


Przepływomierz przeczyściłem zgodnie z opisem na forum.
Czy moga byc gdziesz uszkodzone połączenia elektryczne G70?
Czy raczej uszkodzony sam przepływomierz?

Rozważam włożenie starego pompowtryskiwacza.
Przypomnę: 3-ci powpowtryskiwacz jest nowy, uzywany od 3-4 miesięcy.
Pozostałe 2 są stare: 5 lat i 130 tys km przejechane.
Mechanik wymienił pompowtrysk, ale nie wpadł na pomysł sprawdzenia
połączena elektrycznego przy kostkach... A to było właśnie to.
Chciałbym przywrócić "równowagę" silniczkowi tym jednym starym pompowtryskiem. dobrze?
Gdzie mógłbym wszystkie 3 zregenerować? (południe Polski)
Co polecacie?


Dziękuję za zainteresowanie.
Czekam na info, wielce ważne dla mnie.

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 08:51:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mam pewne podejrzenia.
- potencjometr pedalu gazu(szarpanie) - sprawdz go VAG iem - Włącz zapłon(nie uruchamiaj silnika), podłącz VAGa, wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w bloki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając time stamp) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

- przeplywomierz - zachowuje sie w logach dziwnie - aczkolwiek odczyty w 008dN sa OK ale 003dN juz nie - latwo powiedziec trudniej zrobic - podmien przeplywomierz z innego auta.

- pompowtryski - zaloguj 018sN i 023sN

Tyle ode mnie

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 10:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Po co następny temat :!: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92031


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: