.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 07:42:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4, 2.8, AAH] zerwany gwint w bloku Co zrobić?
PostNapisane: 30.maja.2009 20:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam. Po remoncie głowic 80tyś km temu nagle spod jednej zaczął delikatnie ciec olej i minimalnie kompresja szła w układ chłodzenia. Przy odkręcaniu głowicy jedna i tylko jedna ze śrub była luźna-dokładnie ta którą dokręca się jako ostatnią( tak przykręcałem).Patrze a na tej śrubie są kawałki gwintu bloku no i oczywiście śruba wchodzi gładko bo gwintu niema i nie można jej wkręcić. Przy wymianie wszystkie śruby głowicy były nowe. Niewiem czemu tak sie stało ale mniejsza z tym. Co zrobić z takim fantem? Śruba -- M11x1.5 długość 137mm . Gwintować otwór na M12 i szukać innej podobnej śruby czy rozwiercać i założyć nowy gwint?Może sa jeszcze jakies inne sposoby?Będę wdzięczny za odpowiedzi.Pozdrawiam forumowiczów

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 00:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie jest powiedziane czy nie pękł blok w miejscu gdzie śruba jesty lużna. Błąd montażu polegac mógłe na tym że nie oczyszczopno otworu z oleju który mógł zlaegac w bloku. Sprawdź czy nie jest to właśnie ta usterka. Jeśli było by to o czym pisze pozostanie tylko wymiana bloku ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 01:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
najprościej bedzie nagwintowac na wieksza i bedzie spokoj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 09:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 10:06:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
zastosuj ten zestaw naprawczy co jest podany w linku super sprawa ja juz robilem w glowicach dwa razy robilem na rolce napinajacej w v6 2.5tdi bo ktos wczesniej zerwal i zostawil lekko przykrecona po naprawie jest git wszystko smiga koszt w zaleznoaci od wielkosci gwintu ja dawalem typowi za co sie tym zajmuje 50-80 zl szt

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 10:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam i dziękuje za odpowiedzi.Zestaw naprawczy trzeba odrazu kupić cały i kosztuje 290zł ale wiem że też na sztuki można kupić samą sprężynkę itd ale operacja jest ciężka bo gwint znajduje się jakby poniżej otworu bloku. Zastanawiam się nad nagwintowaniem otworu z gwintem M12x1,5 i dokupieniem śruby hartowanej do tego. Tylko niewiem czy będzie to miało sens jeżeli chodzi o właściwości podczas pracy w wysokich temperaturach.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: