.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 23:25:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI ASZ] Skrzynia TIP-TRONIC --> Szarpanie i błąd
PostNapisane: 09.kwi.2009 22:45:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
Witam panowie.

Mam taki mały problem. Otóż autko szarpie przy każdej zmianie biegów do przodu tj. Wsteczny, Neutral i Parking wrzuca bez problemów, natomiast przy wrzuceniu na Drive lub cokolwiek i innego związanego z biegiem do przodu autko szarpie tak jakby w manualu puściło się za szybko sprzęgło. Odczuwane jest to bardzo przy redukcji na niższe biegi, ale odwrotnie także czuć silne szarpnięcia.

Dodam, że olej był wymieniany w skrzyni 1000km temu w serwisie i nic to nie pomogło.

Takie coś mi wysypuje przy diagnostyce skrzyni. Spotkał się ktoś kiedyś z tym? Czy może to być odpowiedzialne za szarpanie na przy każdej zmianie biegów?

Kod:
00349 - Solenoid Valve 10 (N283)
        29-00 - Short to Ground


Oznaczenia ze skrzyni:
Kod:
JP
JC7
09A 321 105

FYP 30 08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
zawor magnetyczny w plycie sterujacej o w serwisie nie wiedzieli ze wymiana oleju przy wyzuconym bledzie zaworu nic nie pomoze trzeba zawor wymienic i bedzie dobrze ewidentne uszkodzenie elektryczne koszt naprawy okolo 700 zl jak dobrze pamietam cene czesci

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Ostatnio edytowano 10.kwi.2009 09:17:43 przez juzek v8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
Ale to może być tak, że przez jeden elektrozawór szarpie na wszystkich biegach do przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
tak co to za zamochod nie jest to przypadkiem a3 albo golf 4

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
Akurat w tym wypadku Golf IV, ale poczytałem tu sporo w temacie o Tip-Troniku, a że miałem wcześniej audi to postanowiłem tu zapytać :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
robilem takie cos gosciowi wlasnie w golfie 4 tez 130 koni tez wywalalo ten blad moze byc jeszcze tak ze kabelek sie przetar i zwiera do plyty ale to malo prawdopodobne o ile sie nie myle to ten zawor jest od modulacji cisnienia i dlatego tak szarpie na kazdym biegu

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Ostatnio edytowano 10.kwi.2009 09:29:30 przez juzek v8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
700zł ze wszystkim czy to sama robocizna czy cena tego elektrozaworu? :-)
Auto mam dokładnie TDI 130ps [ASZ].

A możesz mnie naprowadzić gdzie ta cała płyta jest? Dam radę to przejrzeć lub wyjąć bez wyciągania skrzyni? :-)


Ostatnio edytowano 10.kwi.2009 09:32:42 przez Rafit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 09:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
z robota skrzyni nie trzeba wyciagac / moze na gg bedzie nam latwiej podjac rozmowe ?/

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 12:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
http://images41.fotosik.pl/98/9036f9d204c59335med.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 22:11:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
Czy N283 jest taki sam we wszystkich skrzyniach automatycznych tip-tronic ? Czy taki rodzaj jest tylko w FYP.

Nr Kat. 09A 927 331 F (biały)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 08:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Skrzynka Jatco JF506E, która jest zamontowana w Twoim samochodzie, u Volkswagena ma oznacznie 09A. Inni producenci samochodów, / np. Mazda, Ford, Rover czy też Jaguar / mają swoje oznaczenia. Elektrozawór o numerze katalogowym 09A927331F jest taki sam we wszystkich skrzynkach, ale u innych producentów samochodów będzie posiadał inny numer katalogowy. Proszę kupić w serwisie Vw, cena około 350-400 zł. / w Olsztynie płaciłem 370 zł./.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 08:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
To, że można kupić w ASO to wiem, tylko chciałem na początku podmienić na jakiś używany, aby sprawdzić czy tylko to jest padnięte, bo znajomy ma dużo skrzyń na części i ma m.in z Golfa IV. Tylko on ma z pozioma ta miska, a u mnie jest z pionowa i nie wiedziałem czy tam te elektrozawory będą takie same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 09:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Nie, nie będą takie same. Twój znajomy ma skrzynkę AG4, / niemiecką /. Twoja jest japońska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 17:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
No to mamy grubszy problem.

Kupiłem nowy zawór w ASO, wymieniłem, a błąd nie zniknął i nadal ten sam objaw. Co ciekawe dobrałem się do komputera i jest nówka sztuka z lipca 2008.

Gdzie szukać dalej przyczyny wywalania tego błędu?

NR KOMPUTERA SKRZYNI: 09A 927 750 AG

Ma ktoś może schemat pinów dochodzących do tego komputera, bo chciałbym sprawdzić przejście od komputera do zaworu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Może uda Ci się rozczytać, jeżeli nie, to proszę o adres e-mail. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cad ... 1523d.html

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 13:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 13:58:25
Posty: 32
Lokalizacja: Trójmiasto
Brak mi już pomysłów...

Co do schematu. U mnie wtyczka wygląda trochę inaczej.

Tzn. Pin 18 i 19 jest u mnie pusty, a prawdopodobnie wg opisu 15 odpowiedzialny jest za zawór, ale nie wiem jak je policzyć skoro tamten schemat jest zły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: