.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:27:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Zamiana, SWAP silnika 2.5 TDI na 1.9 TDI
PostNapisane: 09.cze.2009 17:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 08:05:55
Posty: 2
Lokalizacja: Szczecin/Toruń
Panowie - padło i na mnie w końcu...

Bez generalnego remontu się nie obędzie..

Szukałem, ale nie mogę uzyskać konkretnej informacji..

Chciałbym zamienić silnik na 1.9 TDI - nie chodzi mi o moc - ma być po prostu 1.9 :)

Która opcja silnika będzie najlepsza? Czy są jakieś typy 1.9 TDi, które wymagają mniej zabawy niż inne?

Do wymiany byłby silnik z osprzętem + komputer + wiązka elektryczna (może być z anglika?).

Mam skrzynkę manualną - czy ona też będzie wymagała wymiany?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 18:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chcesz świetego spokoju- szukaj AFN / AVG ...
Z tego co się orientowałem - skrzynia będzie pasowała (sam mam ochotę kupić skrzynię od 2,5 TDI V6) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 08:37:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92668

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 09:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Baskecior napisał(a):
Chcesz świetego spokoju- szukaj AFN / AVG ...
Z tego co się orientowałem - skrzynia będzie pasowała (sam mam ochotę kupić skrzynię od 2,5 TDI V6) ;)


Mam tak skrzynie. Odstapie w dobrej cenie. Moge porobic fotki mocowan jak chcesz.

Dla kolegi co chce robic Swapa niech sie odezwie na PW. Ja juz takiego zrobilem. Wiec podziele sie doswiadczeniem.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 09:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
pamietaj, ze sa 2 generacje 1.9
a) na pompie VP37 (do okolo 1999/2000) - auta przedliftingowe (niecanowe moduly najczesciej brak ESP, starszej generacji immo)
b) na pompowtryskach (od okolo 2000/2001) - auta poliftingowe (canowe moduly, raczej ESP, nowsze immo, chyba ESP )
- jakos tak to w passatach sie uklada, pewnie podobnie w audi (sprawdz)


Po wymianie silnika, ECU, turbiny (no.. a moze T z 2,5 zostawisz na jakis extremalny tuning:) ), wymiany poduszek silnika, spasowania podlaczenia chlodnicy, klimatyzacji, wspomagania itp itd
do kompletu potencjalnych trosk i problemow dorzuc wiec:
- czy Twoje liczniki dogadaja sie z ECU jezeli chodzi o immo=> jezeli nie to czy nie bedzie wymiany immo w kluczykach
- czy elektronika ABS bedzie wspolpracowala z innym ECU
- czy np Twoj "niecanowy" (zakladam, ze masz auto do 2000r) modul komfortu bedzie dzialal ok jezeli np wstawisz liczniki i ecu od auta gdzie normalnie modul jest canowy... jezeli nie to dojdzie wymiania pilotow (np. jezeli miales na 433mhz a nowy bedzie na 434) i moze "modulow" w drzwiach (ale te i tak komunikuja sie po canie z modulem komfortu nawet jak ten jest niby niecanowy)
- wydech (moze bedzie glosno inaczej?)
- zalegalizowanie zmiany silnika
- prostowanie przez dlugi czas roznych malych problemikow, ktore beda wychodzily po takiej operacji
- odsprzedajac masz auto "kombinowane" wiec tansze

Moze lepiej sprzadac nawet 10kola taniej auto i kupic wysnione 1.9?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 10:23:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
igendek napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Chcesz świetego spokoju- szukaj AFN / AVG ...
Z tego co się orientowałem - skrzynia będzie pasowała (sam mam ochotę kupić skrzynię od 2,5 TDI V6) ;)


Mam tak skrzynie. Odstapie w dobrej cenie. Moge porobic fotki mocowan jak chcesz.

Dla kolegi co chce robic Swapa niech sie odezwie na PW. Ja juz takiego zrobilem. Wiec podziele sie doswiadczeniem.


a możesz podzielić się z wszystkimi doświadczeniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 16:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Jezeli auto do 2000 to nie jest to zbyt skomplikowany zabieg.
- Licznik to tylko zmiana kodowania
- ABS chodzi bez zadnych zabiegów
- wydech musialem wydluzyc bo mialem od sedana a mam kombi
- immo tylko dopasowanie nowego kompa silnika
- legalizacja zmiany silnika to przegląd techniczny za 80 zl i zgloszenie zmiany w wwydziale komunikacji
- auto zyskuje na wartosci bo 1.9 sa drozsze i latwiej je sprzedac niz 2.5 tdi

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 16:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
igendek napisał(a):
(...) auto zyskuje na wartosci bo 1.9 sa drozsze i latwiej je sprzedac niz 2.5 tdi



auto po swapie raczej na pewno nie zyska na wartości.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 21:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
"Raczej" i " na pewno" jakos do siebie nie pasuja wiec w sumie tez nie jestes pewien. Poki co na razie sie nie przekonamy bo nie zamierzam na razie sprzedac :-)

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: