kolego, temat jest obszerny
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
generalnie nie ma różnicy wymiana uszczelki pod głowicą w tej Vce a silniku rzędowym... musisz pamiętać o dokładnym dokręcaniu szpilek, o momencie i kolejności dokręcania ale myślę że zrobisz to bez większych problemów.
Jeśli chodzi o śrubę na wale to musisz zablokować wał żeby się nie obracał, najlepiej zrobić to wykręcając czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu który znajduje się z lewej strony bloku silnika, wykręcasz go i wkręcasz albo oryginalną blokadę albo coś podobnego co unieruchomi wał korbowy, następnie odkręcasz ale musisz wiedzieć że istnieje ryzyko że śruba jest zapieczona z podkładką i z kółkiem pasowym co może (nie musi) skutkować zerwaniem trzpienia ustalającego położenie koła pasowego rozrządu.
przed odkręcaniem popsikaj dobrze tą śrubę jakimś preparatem typu WD40 żeby zminimalizować ryzyko ścięcia trzpienia w kółku pasowym.
na 3 silniki raz miałem taki przypadek.
później i tak musisz zdjąć pompę oleju żeby wywalić nieszczelny simering i wbić nowy... pompa jest przykręcona z czoła silnika śrubami 10tkami a także od wewnątrz miski oleju chyba 5 śrub 10tek + dwie trzymajace smoka , jak ją zdejmiesz to od wewnątrz delikatnie pobijasz śrubowkrętem wybijając simering i wbijasz nowy, to też nie jest trudne
przy skręcaniu ponownym uważaj z momentami dokręcania pompy żeby nie pozrywać gwintów albo śrub... rób wszystko z czuciem a powinno być ok.
jak będziesz miał jakieś pytania to pisz...