.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:05:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 AVB]Regulacja pompowtryskiwaczy
PostNapisane: 14.cze.2009 18:27:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 18:23:55
Posty: 4
Lokalizacja: Płock
Witam. Mam problem. Po wymianie pompowtryskiwaczy wzrosło zużycie paliwa i samochód stracił troszkę na dynamice. Czy po wymianie pompowtrysków należy przeprowadzić regulacje "Kąta wtrysku". Jak to zrobić. Z góry dziękuję za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 19:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 11:07:33
Posty: 148
Lokalizacja: Lubin
jezeli zalozyles takie same pompowtryski o tych samych oznaczeniach powinno byc dobrze. Regulacje kata wyprzedzenia wtrysku zawsze mozna przeprowadzic dla swietego spokoju. Musisz podjechac na VAG-a i sprawdzic jaki masz kąt wtrysku,jesli bedzie w granicach -1.6; + 1.6 lub nawet -2.7; +2.7 to jest ok. Jesli bedzie wiecej to latwo mozna przestawic.Bez VAGa sie nie obejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 19:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 18:23:55
Posty: 4
Lokalizacja: Płock
A czy "Kąt wtrysku" ma wpływ na zwiększone zużycie paliwa? I czy możliwe jest aby komputer pokazywał podczas spokojnego ruszania spalanie 40l /100km?


Ostatnio edytowano 14.cze.2009 19:35:00 przez bluemen123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 19:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
paulo79 napisał(a):
jezeli zalozyles takie same pompowtryski o tych samych oznaczeniach powinno byc dobrze. Regulacje kata wyprzedzenia wtrysku zawsze mozna przeprowadzic dla swietego spokoju. Musisz podjechac na VAG-a i sprawdzic jaki masz kąt wtrysku,jesli bedzie w granicach -1.6; + 1.6 lub nawet -2.7; +2.7 to jest ok. Jesli bedzie wiecej to latwo mozna przestawic.Bez VAGa sie nie obejdzie.


Ok to jest jak w grupie 4 blok 4 masz 0.0.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 20:52:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W tym silniku "kąt wtrysku" jest calkowicie kontrolowany przez ECU i nie ma mozliwosci jako takiej jego regulacji.
Jedyne co mozemy regulowac to tzw kąt synchronizacji i faktycznie odczytujemy go w 004 podczas proby statycznej i dynamicznej i blizej zera tym lepiej. Ale odchylka w granicach 0,6 - 1 nie stanowi tragedi.
Kąt synchronizacji ma wpływ na zapłon.
Zaloguj VAG iem - 004 stat i dyn oraz 013, 018 i 023 stat.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 18:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 11:07:33
Posty: 148
Lokalizacja: Lubin
dokladnie tak jak przemik pisze. Natomiast co do regulacju kąta to mozna wyregulowac pomimo tego ze jest on monitorowany przez ECU.Sciagajac obudowe rozrzadu robie to w kilka sekund :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 09:14:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jest jeszcze jedna kwestia.
Regulacji PD samych w sobie. :-)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 19:19:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 18:23:55
Posty: 4
Lokalizacja: Płock
Sprawdziłem Vagiem. I w grupie 4 blok 4 jest zero. Ale niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie odczytałem blok 8 i 9 i jest tam ( prawdopodobnie, nie jestem pewien) podana ilość paliwa "pompowana" przez poszczególne pompowtryskiwacze. W dwóch przypadkach ilość jest taka sama a w dwóch innych całkowicie rożna. Załączam zdjęcie i jest tam zaznaczone kółkiem to o co mi chodzi. Co o tym sądzicie?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29b ... ff5c6.html[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 19:49:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Dla jasności ;)

Obrazek

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 11:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 18:23:55
Posty: 4
Lokalizacja: Płock
Dzięki Gustav :)..Jestem nowym użytkownikiem Vaga i z pewnością przyda się ta tabela. A może ktoś wie gdzie mógłbym znaleźć dobrze opisane wszystkie funkcje Vaga. Chodzi mi właśnie o bloki itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: