.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 04:18:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 v6 TDI] - dziwnie dymi
PostNapisane: 10.cze.2009 06:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam wszystkich serdecznie.

Panowie chciałem się spytać co dolega mojemu nowemu nabytkowi. Mam audi z 99 r z silnikiem 2.5 TDI. Ale do sedna. Rano lub przeważnie po dłuższym postoju z tłumika wydobywa się dość dziwny szaro - przeźroczysty dym. Ma on zapach typowy chyba dla diesla. Jest to taki gryzący zapach spalanej ropy. Rrano po odpaleniu pochodziła na postoju około 1.5 minuty i dym przestał się wydobywać. Po krótkiej jeździe około 5 km dym zaczął znow się pokazywać ale po 30 sekundach ustał. Po 2 godzinach (po wymianie filterka powietrza auto został odpalone. ) Dym się pokazał. Jest prawie przeźroczysty taki szarawy. Po przejechaniu dosłownie 1 km dym zniknął. Nieraz nic nic przez 10 km, po czym po przejeżdżaniu przez próg zwalniający buchnie z komina tak na siwo i dalej spokój. Najbardziej widoczny i najdłużej trwający jest ten dym rano lub gdy autko jest zimne. Dodam jeszcze że jestem świeżo po wymianie pompy i rozrządu i oleju. Mechanik stwierdził że było 6 błędów. Po ich wykasowaniu jest czysto. Ale stwierdził że luz pionowy na turbo jest za duży. Dochodzi do 2 mm. Czy takie turbo może do tego się przyczyniać.
Panowie macie jakieś pomysły. Bo już nie wiem co robić.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 08:10:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odkręć korek oleju na pracującym silniku [rozgrzanym] i napisz, czy występuje nadciśnienie/podciśnienie w chwili jego zdejmowania.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=93219


co do T,

z uwagi na swój interes, poproś mechanika by zdjął przy Tobie obejmę od rury do T i pokazał Ci ten luz [2mm będzie bardzo wyczuwalne].
luz nie będzie raczej odpowiadać za dymienie na wolnych obrotach [chyba, że wirnik jest w stanie agonalnym - ale to słyszałbyś podczas przyspiesania i schodzenia z obrotów].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 09:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Dzięki za odzew. Luz widziałem na własne oczy i naprawdę jest :(
Turbo do wymiany. Mówił że łopoatki wprawdzie nie ocierają o obudowe ale już w najbliższej przyszłości napweno będą. Odnośnie odgłosów- słychać świst turbiny przeważnie przy przyśpieszaniu. Ale słysze ją także przy puszczaniu gazu na biegu podczas jazdy. Niedawno odme miałem wymianianą - także przedmuchów i podciśnień brak. To dymienie jest dość specyficzne. Tylko po dłuższym postoju i mam wrażenie że roba jest nie do końca spalana. Czy może to byc wina tej turbosprężarki. Olej gdzieś ucieka z niej i jest później spalany czy jak. Czy może tak sobie myśle drogą dedukcji że może to świece. Dodam że autko zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku pali raczej tak samo. Trzeba zakręcić 2-3 obroty.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 18:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem, jeżeli występuje luz, to T nadaje się do wymiany/regeneracji.


co do dymienia, to powinieneś zrobić pełną statyczną diagnostykę oraz, z uwagi na nieco gorszy stan T, dwie grupy dynamicznie - jednocześnie 010 oraz 004.
[podejrzewam przepływomierz - poza zmniejszeniem mocy powoduje poddymianie na jałowym]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 18:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Czy taki przepływomierz może powodować dymienie też w czasie jazdy?
U mnie brak jakichkolwiek awarii w/w a czasem tez potrafi zakopcic bezwzgledu czy stoi czy jedzie..i to bardzo mocno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 23:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2009 10:39:31
Posty: 2
Lokalizacja: 3miasto
pabloniss napisał(a):
Czy taki przepływomierz może powodować dymienie też w czasie jazdy?
U mnie brak jakichkolwiek awarii w/w a czasem tez potrafi zakopcic bezwzgledu czy stoi czy jedzie..i to bardzo mocno

u mnie dymiło i wymieniłem filtr odmy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: