.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:23:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] Błąd 553
PostNapisane: 10.lip.2009 20:43:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
A_L_E_S_S_I_O napisał(a):
witam mi po czyszczeniu wyskakuje błąd 00553 przepływomierz przerwa lub zwarcie do masy jest na to jakas rada


brak styku we wtyczce - sprawdź wtyczkę [względnie ją przeczyść].


u mnie ostatnio to samo sie dzieje.. bład 553 implausible signal i zadne czyszczenie kostki nic nie daje. A na przygazówce na jałowym przepływka blokuje sie na 549.5. po ponownym przekreceniu kluczyka jest ok az do ponownego przygazowania..
Dziwne bo przed czyszczeniem tego nie było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 11:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Super foto porada szacunek dla kolegi a co z innymi przepływkami TDI i czy przepływki silników benzynowych można tak zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 13:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Można.. ja praktykowałem tez na BMW-benzynka..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 13:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
meszrum napisał(a):
A_L_E_S_S_I_O napisał(a):
witam mi po czyszczeniu wyskakuje błąd 00553 przepływomierz przerwa lub zwarcie do masy jest na to jakas rada


brak styku we wtyczce - sprawdź wtyczkę [względnie ją przeczyść].


u mnie ostatnio to samo sie dzieje.. bład 553 implausible signal i zadne czyszczenie kostki nic nie daje. A na przygazówce na jałowym przepływka blokuje sie na 549.5. po ponownym przekreceniu kluczyka jest ok az do ponownego przygazowania..
Dziwne bo przed czyszczeniem tego nie było



sprawdź dokładnie ten element: http://img152.imageshack.us/img152/2509/img4449qi3.png .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 14:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
sprawdź dokładnie ten element: http://img152.imageshack.us/img152/2509/img4449qi3.png .

Co dokładnie masz na mysli? Ten element jest OK.. tak mi sie wydaje. czyszczony ze trzy razy po rozpoznaniu usterki.. prosze naprowadz mnie bo juz nie mam sily i jutro chyba pojde po nowe Lmm..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 17:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Po długich bojach i zszarpanych nerwach zakupiłem nowa przepływke Bosch.
Na starej przepływce która sie zawieszala w logach dynamicznych blok 8 rybryka 4 miala na maxa 36.5mg/str mozna przyjac taka wartosc biarac pod uwage ze Meszruma Lmm przed czyszczeniem miala podobne wartosci...I teraz gwozdz programu.. zalozylem nowa oryginalna przeplywke i ku mojemu zdziwieniu logi takie same a nawet jeszcze gorsze niz na starej przeplywce..
Fakt nie zawieszala sie i w bloku 3 miala prawidlowe wartosci ale w 8-mym bloku na maksa bylo 34.5mg/str-36mg/str... i co teraz? 530pln wyrzucone w bloto a auto dalej taka samo chodzi. Prosze pomożcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 17:40:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
może dziura w dolocie ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 17:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Gustav napisał(a):
może dziura w dolocie ?

masz na mysli odcinek filtr-turbina? a jezeli jej tam nie ma?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 19:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
Po długich bojach i zszarpanych nerwach zakupiłem nowa przepływke Bosch.
Na starej przepływce która sie zawieszala w logach dynamicznych blok 8 rybryka 4 miala na maxa 36.5mg/str mozna przyjac taka wartosc biarac pod uwage ze Meszruma Lmm przed czyszczeniem miala podobne wartosci...I teraz gwozdz programu.. zalozylem nowa oryginalna przeplywke i ku mojemu zdziwieniu logi takie same a nawet jeszcze gorsze niz na starej przeplywce..
Fakt nie zawieszala sie i w bloku 3 miala prawidlowe wartosci ale w 8-mym bloku na maksa bylo 34.5mg/str-36mg/str... i co teraz? 530pln wyrzucone w bloto a auto dalej taka samo chodzi. Prosze pomożcie



jakie lmm [dokładny symbol]?
zrób logi dynamiczne 010, 011 oraz 003 [oddzielnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 20:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
pabloniss napisał(a):
Po długich bojach i zszarpanych nerwach zakupiłem nowa przepływke Bosch.
Na starej przepływce która sie zawieszala w logach dynamicznych blok 8 rybryka 4 miala na maxa 36.5mg/str mozna przyjac taka wartosc biarac pod uwage ze Meszruma Lmm przed czyszczeniem miala podobne wartosci...I teraz gwozdz programu.. zalozylem nowa oryginalna przeplywke i ku mojemu zdziwieniu logi takie same a nawet jeszcze gorsze niz na starej przeplywce..
Fakt nie zawieszala sie i w bloku 3 miala prawidlowe wartosci ale w 8-mym bloku na maksa bylo 34.5mg/str-36mg/str... i co teraz? 530pln wyrzucone w bloto a auto dalej taka samo chodzi. Prosze pomożcie



jakie lmm [dokładny symbol]?
zrób logi dynamiczne 010, 011 oraz 003 [oddzielnie].


Kupiłem o symbolu Bosch 0 281 002 429, taki jak mialem..
W tym problem ze juz oddalem nowa przeplywke..mialem mozliwosc..moze inaczej dobrze sciemnilem ;-).. nie wiedzialem o co chodzi, dlatego...czy na starej po zrobieniu logów o ktore prosisz, tez cos bedziesz wstanie wywnioskowac, czy koniecznie musi byc nowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 20:39:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
może być stara.
ważne by była jakakolwiek, która nie zrodzi notlaufu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 20:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
OK..zaraz zrobie logi.. a wyniki beda wiarygodne robione na drugim biegu? w tej chwili nie mam warunków zrobic logow na trzecim biegu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 22:45:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
narazie tylko takie..moze wystarcza..

03
http://images40.fotosik.pl/162/a1afd2f1dd78ab6cmed.jpg
- tu ewidetnie widac jak Lmm zawislo

10
http://images38.fotosik.pl/162/1de25231d77f868cmed.jpg
11
http://images49.fotosik.pl/166/a5fe594438d2175dmed.jpg

moze sie myle,ale wyglada to czujnik cisnienia doladowania

i teraz chodzi mi po glowie pytanie... czy wadliwa praca czujnika lub samej turbiny ma wpływ na zle mierzaca dawke paliwa mimo nowego Lmm w bloku 8-mym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 15:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym samochodzie nie ma doładowania.

zrób jeszcze 003BS oraz 011BS.
szkoda, że nie masz 011dN na nowym lmm [które oddałeś].


to nie jest wina ani czujnika, ani turbiny.
w praktyce wygląda to tak, że lmm mierzy masę powietrza [003.3 / 010.1], która jest następnie wykorzystana do wyliczenia odpowiedniej dawki paliwa [008.4].
pozycja 008.4 to wypadkowa położenia pedału gazu [010.4] i masy powietrza jaką zasysa silnik [010.1 / 003.3], a zatem zleży głównie od pomiaru lmm.

możesz mieć nieszczelność w dolocie przed czujnikiem ciśnienia doładowania [znajduje się za IC, po jego prawej stronie patrząc z przodu] na odcinku od T do IC [a właściwie do czujnika za/na IC] - sprawdź wąż, który dochodzi do IC [od T].
gdyby nieszczelność była za czujnikiem, to ciśnienie byłoby właściwe, a samochód by niemiłosiernie dymił.

równie dobrze możesz mieć nieszczelność na przewodach podciśnienia, bądź niesprawność w całym podciśnieniu.

równie dobrze może to być uszkodzenie zaworu N75 lub N18...



najpierw logi - najlepiej pełne statyczne [zwykłe i BS - zgodnie z wątkiem]. w przeciwnym razie utopimy się w dywagacjach nt możliwych przyczyn, których może być kilka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 18:28:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
w tym samochodzie nie ma doładowania.

zrób jeszcze 003BS oraz 011BS.
szkoda, że nie masz 011dN na nowym lmm [które oddałeś].


Prosze
03 zwykle
http://images41.fotosik.pl/162/b22831b38a082364med.jpg
03BS
http://images43.fotosik.pl/166/256e1d309da4feebmed.jpg
11 zwykle
http://images48.fotosik.pl/167/13031df0612dccaamed.jpg
11BS
http://images46.fotosik.pl/166/aec74a31b1f27795med.jpg

chyba dobrze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:52:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oj chyba nie jest dobrze... jakim VAG iem robisz te logi..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 19:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
to znaczy co nie jest dobrze? robie 208.1 pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 19:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
to znaczy co nie jest dobrze? robie 208.1 pl


zrób 311.2.

nie mniej jednak już widać, że podciśnienie leży.
powinieneś:
- sprawdzić połączenia całego podciśnienia [schemat na forum];
- jeżeli są ok, to zdemontować każdy wąż i przedmuchać wszystko kompresorem;
- jeżeli nadal nic to nie da, to sprawdzasz zbiornik podciśnienia, a następnie pompę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 21:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
- sprawdzić połączenia całego podciśnienia [schemat na forum];


Moge prosic o linka..nie moge znalezc..
Jutro lub pojutrze biore sie za to oglosze wyniki mojej pracy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 22:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
meszrum napisał(a):
- sprawdzić połączenia całego podciśnienia [schemat na forum];


Moge prosic o linka..nie moge znalezc..
Jutro lub pojutrze biore sie za to oglosze wyniki mojej pracy



Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: