.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:15:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.6] Popękany kolektor ssący w środku
PostNapisane: 30.lip.2009 08:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
Witam!!! Sprawa jest tego typu że padł mi kolektor ssący, a właściwie jego środek tj. takie plastikowe pudełko. Co z tym teraz zrobić?? Pojeździłem już po różnych szrotach i ciężko w ogóle dostać taki cały kolektor, o środku już nie mówię. Widziałem na allegro podobny, ale jak zadzwoniłem koleś powiedział że jest to już wersja poprawiona, tj że sam kolektor jest taki sam, ale nie ma już tego plastiku w środku. Jak to więc jest?? Będzie to działać bez plastikowej rynienki czy nie?? O co w tym chodzi??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 11:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Sam mam ten sam problem, ta środkowa część podobno nie była montowana w kolektorze od roku 94 bodajże.
Też się naszukałem jak głupi tego, ale w końcu sobie odpuściłem.
Oglądałem kilka kolektorów, w tym od takiego samego silnika 2.6 tylko z AUDI A4 z 98r i nie miał tej puszki w środku.
Wielu ludzi twierdzi, że bez tego auto jeździ tak samo, ale u mnie zbiera się o 40% wolniej niż do chwili kiedy ta puszka siedziała w środku.

Generalnie czarna magia z tym szajsem i paranoja.
Że też helmuty nie mogły wymyślić czegoś porządniejszego do tego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:18:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Wymyślili, w AAH :peace:
Żarty na bok, naprawdę później wycofali te kształtki z kolektora ABC? Przecież to ustawia jednakowe ciśnienie ssania dla wszystkich cylindrów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Na prawdę wycofali ten pierduł bo wg helmutów powodował uszkodzenia silnika właśnie jak rozlatywał się na kawałki, i pewnie mieli w tym trochę racji.
Mogli zrobić jakiś zamiennik z alu ale po co ! :|
Jest niby do dostania jakiś inny kolektor w DDR ze zmiennymi klapkami, ale koszt 1700 juro zabija.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
No w sumie mogli to wycofać.Mogli, zapisując inne parametry pracy silnika w ecu-gdzieś o tym czytałem-o zamianie kolektora ABC na ten z AAH,ale nie pamiętam szczegółów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:41:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
temat kolektora dręcze już bardzo długo, niedługo mojemu problemowi roczek stuknie, znikąd jednoznacznego rozwiązania, zmiana na kolektor od 2.8 jest mocno kolizyjna-inna pojemność podobno, przepływomierz itp itd.
Strzelić w łeb se idzie, a miało być tak pięknie i szybko, a wyszło jak zwykle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:42:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dziwna sprawa. W BMW X30d też są takie klapki i z silnika oraz turbiny robią mielone w razie gdy wpadną do silnika, ale nowy kolektor w ASO to koszt ~1500zyli, a to nowsze auta, niby drogie BMW i diesle.
>>>tu temat<<<

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Ostatnio edytowano 30.lip.2009 14:16:29 przez emge, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 13:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Gdyby tylko to było tak proste w audi to bym się ucieszył i odżałował kasy, a prawda jest taka, że jest kaszana z obsługą tych silników.

Rzadko jaki znachor potrafi je dobrze zdiagnozować, a jeszcze mniej chce je w ogóle próbować naprawiać.

Stukam kasę na inne auto, bo na to już straciłem chęci żeby w nie inwestować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 21:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
ok, szukam i będę nadal szukał... Ale może ktoś z Was powie mi jak w ogóle ta skrzyneczka plastikowa znajdująca się wewnątrz kolektora się nazywa?? Bo nawet nie wiem jak o to zapytać... :/ Ktoś wie??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 14:04:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Witam,Problem nie jest taki straszny do rozwiązania jakby się wydawało.
Jeździłem kiedyś audi 100 c4 z siilnikiem abc 2.6 i i tam były owe klapki w części środkowej kolektora ssącego,wiem bo rozbierałem go .Z biegiem czasu te klapki (przegrody)potrafią się obluzować (zwłaszcza po strzałach z lpg) i wpaść do silnika.Teraz pomykam a6 c4 95r z silnikiem 2,6 abc i po rozebraniu tego kolektora widzę różnice w budowie.Zamiast tych felernych "klapek"są solidne przegrody które potrafią znieść bardzo dużo (testowane,kilkanaście konkretnych strzałów).
Niestety kolektor po tych testach zakończył żywot i przyszedł czas wymiany.Kupiłem kolektor od audi cabrio 95r i jest taki sam jak w moim a6.
Podsumowując audi 100 c4 była z93r i miał ten dupiaty kolektor,a6 z 95r kolektor poprawiony,audi cabrio chyba z 95r poprawiony.
Kup sobie kolektor po 94r i po temacie(najważniejsze żeby był z silnika zaasilanego PB większe prawdopodobieństwo że będzie szczelny)koszt ok 350 pln.
Pozdrawiam

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 18:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
a możesz kolego wskazać na przykładzie jakiejś fotki różnicę w budowie kolektora z silników z lat 93-94 i tych późniejszych ?
Widziałem w sumie 3 kolektory od silnika 2.6 ABC, w tym taki od Audi A4 z 1998 roku i w sumie nie doszukałem się różnicy.
Cechą wspólną był albo brak tej puszki w środku kolektora, a jeżeli ona była to już była w kawałkach, mimo iż auto nie było jeżdżone na LPG.

_________________
bez komentarza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 17:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
dokładnie, bo ja też jeżdzę i szukam ciągle dobrego kolektora i jak mój przedmówca pisał też już ich kilka rozkręciłem i nie widziałem różnic między nimi. Jedne miały tą skrzyneczkę, ale zawsze popękaną inne nie miały, ale ja i tak nie widziałem różnic między nimi :/ Jak to znaleźć żeby było dobrze??

a dodam że byłem z tym problemem w serwisie audi w Warszawie i niestety nic!!! Koleś rozłożył ręce i nie wiedział co zrobić. Szukał w swoim komputerku, przeglądał rysunki, schematy i nic... Pytał gdzie to w ogóle jest umieszczone, bo na rysunkach nawet takiej części nie miał... Numeru części też nie ma więc nie ma skąd tego wziąć

Post pod postem opcja edytuj sie kłania.
Szwagier

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 18:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Otóż to, też jeździłem od serwisu do serwisu jak baran i nic..
Udawałem się do różnych mechaników polecanych na forach i wszyscy rozkładali ręce.
Pakowałem tylko kasę w kolejne diagnozy, ale rozwiązanie nawet na moment się nie pojawiło :(
Czysta paranoja..ech

_________________
bez komentarza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 23:16:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Witam.
Teraz,załapałem o co wam chodzi z tym środkiem kolektora i faktycznie w poprzedniej audi100 93r miałem te klapki,czy przegrody w środkowej części kolektora,a w a6 ich nie ma (może poprzedni właściciel zdemontował )w kupionym kolektorze też ich nie ma,a auto jeździ,ma wolne obroty,przyspiesza jak poprzednia audi100 z sekwencją.
Popytam tu I tam I dam wam znać czy ta środkowa część musi być wyposażona w te felerne przegrody.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 17:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
waskivw dzięki za poświęcenie, czekam na Twoje rozeznanie... ja szukam w dalszym ciągu. Nurtuje mnie cały czas ta przekładka z audi po 95 roku.... czy to ma szanse normalnego pracowania jak przedtem??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 22:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Witam .
Po zasięgnięci jezyka tu i tam dowiedziałem się że 90% silników ABC jeżdzi bez tego środkowego elementu w kolektorze.Niestety znajomy który zajmuje się sprzedażą części do VW I Audi od kilkunastu lat jest teraz na urlopie i nie mam jak z nim tego skonsultować.Pod koniec miesiąca wraca,ja zresztą też to będziemy drążyć temat dalej.
Jeśli moge wam coś doradzić,a lubicie grzebać przy waszych autach to zróbcie to co ja zrobiłem przed wyjazdem na wczasy,a powinienem zrobić to odrazu po zakupie używanego kolektora.
1.zdemontować kolektor z auta,rozkręcić górną i dolną pokrywę kolektora,bardzo dobrze umyć i odtłuścić (zwłaszcza w miejscach przylegania do części aluminiowej kolektora)
2.Sprawdzić plastikowe pokrywy pod kontem pęknięć(niepewne miejsca można sprawdzić zalewając je naftą ,ropą,WD40 itp.jakimkolwiek środkiem o dobrych właściwościach penetrujących),w moim poprzednim kolektorze znalazłem dwa miejsca z mikropęknięciami w dolnej pokrywie.tam podsysał sobie lewe powietrze i uwierzcie mi że sprykiwanie np.WD40 po kolektorze na pracującym silniku(szybka i prosta metoda spr. nieszczelności układu zasilania) nie wskazywało tych nieszczelności.
3.Jeżeli nie stwierdzicie pęknięć można przystąpić do zmontowania kolektora .
PROPONUJE użyć do tego celu pasty uszczelniajoąco klejącej, albo kleju do szyb.(pasta do kupienia w aso,stosowana do klejenia mis aluminiowych,koszt około 30 pln) UWAGA!!! PRZY ZASTOSOWANIU OBU ŚRODKÓW KOLEKTORA NIE DA SIĘ ROZEBRAĆ,grozi połamaniem.Ja osobiście pogodziłem się z tym fakem i złożyłem go na kleju.Z własnego doświadczenia wiem że silikon nie zdaje egzaminu,stosowałem różne i prędzej czy póżniej kolektor się rozszczelniał,zbyt mała powierzchnia przylegania części plastikowej do aluminiowej.Próbowałem wymienić tą gumową uszczelkę ale szkoda na to nerwów(nowa raczej nie do kupienia).
tak więc w miejscu gdzie widać tączarną gumową uszczelkę nałożyłem cienko kleju ,skręciłem,poczekałem aż klej wyschnie i tak oto mam wreszcie szczelny kolektor.
4.Zakupić nowe uszczelki kolektora ssącego,zamontować i cieszyć się równo pracującym V6 ABC (pod warunkiem że kable WN,świece i cała reszta jest OK.)
Pozdrawiam waskivw

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 11:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2009 10:18:39
Posty: 1
Lokalizacja: Dębowiec
Witam

Nie wiem czy dobrze rozumiem waszą rozmowe na temat kolektora ssącego w silniku ABC ale... Z tego co wiem to nie piwinein mieć żadego pudełka w środku. Jak byłem na kupnie samochodu szukałem trosze informacji na temat silnika ABC i silnika AAH (sam nie wiedziałem co kupić, skończyło się na ABC) silnik AAH ma dodatykowe elementy wewnątzr kolektora ponieważ ma zmienną długość kolektora ssącego. Są to takie klapeczki które zmieniają długość po przekroczeniu 4100 obr/min. Bardzo dużo informacji na temat silnika v6 znajdziecie na stronie www.12v.org
Z tego co wyczytałem nawet chyba na tym forum nie wolno zakładać kolektora od ABC do AAH i na odwrót.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 17:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kotlet miesiąca.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 18:07:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Wiesz tu akurat się chwali, jeśli ktoś szuka to znajdzie.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 20:18:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
kupić aah na swapa sprzedać swój i po problemie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: