.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 13:55:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG Q] Ustawianie zapłonu
PostNapisane: 09.sie.2009 14:30:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Urlop... nadszedł czas na chwilkę dla auta. Wymiana wszystkich uszczelek w układzie dolotowym, kontrola szklanek, wymiana rozrządu i całego układu WN. Czyszczenie komory silnika...
Przy wymianie rozrządu ustawiłem go na "ząbek wyżej" tak jak opisywali koledzy w pewnym wątku, autko ma niby iść lepiej niż na fabrycznych znakach. Pokręciłem ptrzy czyszczeniu aparatem zapłonowym i mam problem z jego prawidłowym ustawieniem. W książce D. Korpa napisane jest, że w NG należy wpiąć bezpiecznik w przekaźnik lub zewrzeć linie diagnostyczne - wtedy dopiero sterownik pokaże prawidłowy punkt zapłonu. O co kaman? próbowałem jedno i drugie i nic... Gdzie i jak o odczytać, jakie warunki należy spełnić. Auto to 90 Q z 1989r.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG Q] Ustawianie zapłonu
PostNapisane: 09.sie.2009 17:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ArtHurO napisał(a):
Przy wymianie rozrządu ustawiłem go na "ząbek wyżej" tak jak opisywali koledzy w pewnym wątku, autko ma niby iść lepiej niż na fabrycznych znakach.


Daj linka - też sie chce pośmiać ;)

ustaw zero na okienku (ma przecinać znacznik) skrzyni, ustaw rozdzielacz wraz z palcem na kreske (palec na pierwszy cylinder), odpal auto, zagrzej silnik do temp. min 60st, odłącz sonde wypnij odme i zaślep od str. dolotu, wetknij bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa i ustaw zapłon lampą stroboskopową na kreske (na kole zamachowym).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 01:06:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ustawia sie tak , jak Ci Mauzer (i Corp) pisze, nie wiem, gdzie wyczytałies inaczej.
Ja swojego r5 (KV - z podciśnieniowym a nie elektronicznym regulatorem wyprzedzenia) ustawialem "na ucho" i "na wgniot w fotel" - i miał się nieźle ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG Q] Ustawianie zapłonu
PostNapisane: 10.sie.2009 08:56:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Mauzer napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
Przy wymianie rozrządu ustawiłem go na "ząbek wyżej" tak jak opisywali koledzy w pewnym wątku, autko ma niby iść lepiej niż na fabrycznych znakach.


Daj linka - też sie chce pośmiać ;)

ustaw zero na okienku (ma przecinać znacznik) skrzyni, ustaw rozdzielacz wraz z palcem na kreske (palec na pierwszy cylinder), odpal auto, zagrzej silnik do temp. min 60st, odłącz sonde wypnij odme i zaślep od str. dolotu, wetknij bezpiecznik w przekaźnik pompy paliwa i ustaw zapłon lampą stroboskopową na kreske (na kole zamachowym).


Znaczy się odmę wypiąć z czapki, czapkę zaślepić a tą część idącą do skrzyni korbowej zostawić z otworem? O jakie okienko chodzi? Muszę poszukać kogoś z lampą albo ustawiać na "fotel" :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG Q] Ustawianie zapłonu
PostNapisane: 10.sie.2009 18:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ArtHurO napisał(a):
albo ustawiać na "fotel" :peace:

robiłem kiedyś coupe b2 kv w ktorym fotel był na tyle wysiedziany że przy przyspieszaniu w dupe wbijały sie metalowo-fotelowe stringi - więc rzetelne ustawienie jak zapodaje fabryka... a nie dupa - prawde Ci nie powie ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: