.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:30:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2002 2.5 TDI 132kW AKE] prosba o ocene logow
PostNapisane: 16.wrz.2009 20:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Witam.

Mam taki problem. Podpialem vaga, bledow niema, w blokach pomiarowych o nr 13 i 14, gdzie wskazuje dawka paliwa do kazdego wstryskiwacza, sa cyfry powyzej 3,20 mg. U przyjaciela w tych blokach sa cyfry od -0,6 do 0,1.
Silnik odpala sie normalnie, jezdzi, ale jest brak mocy i jakies drgania w zakresie od 1300 do 3000 obr.

Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 17.wrz.2009 22:31:51 przez AudiTDI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 22:40:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Może czas obadać wałki ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 22:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego zapraszam do zapoznania się z tematem:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

zrób logi, umieść na forum a coś Ci się pomoże. Inaczej to można tylko wróżyć z fusów , zwiększona korekcja to może wtryskiwacze, może pompa a może wałki.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 17:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
poprawiam linki

grupy Basic Settings
000 http://img170.imageshack.us/img170/3145/bs00.jpg
003 http://img21.imageshack.us/img21/2354/bs03.jpg
004 http://img19.imageshack.us/img19/5236/bs04.jpg
011 http://img178.imageshack.us/img178/4963/bs11.jpg

próba dymaniczna
003 http://img178.imageshack.us/img178/9808/din03.jpg
004 http://img21.imageshack.us/img21/1810/din04.jpg
008 http://img406.imageshack.us/img406/6745/din08.jpg
011 http://img19.imageshack.us/img19/329/din11.jpg

próba statyczna
000 http://img19.imageshack.us/img19/7173/st00.jpg
001 http://img14.imageshack.us/img14/4111/st01u.jpg
003 http://img233.imageshack.us/img233/3410/st03.jpg
004 http://img230.imageshack.us/img230/3944/st04.jpg
007 http://img19.imageshack.us/img19/8571/st07.jpg
013 http://img233.imageshack.us/img233/1993/st13.jpg
014 http://img233.imageshack.us/img233/4645/st14.jpg
018 http://img233.imageshack.us/img233/9104/st18l.jpg

Prosze o analize logow


Ostatnio edytowano 17.wrz.2009 22:23:46 przez AudiTDI, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 18:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
nie poszły ci te logi bo nie moza ich ani zassac ani powiekszyc wstaw lepiej linki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 22:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
linki sa poprawione

silnik wiecej niz 78 stopni wg vaga niedogrzewa, winny termostat.
niepobodaja mi sie bloki pomiarowe nr 13 i 14.

jesli zabraknie jeszcze jakich logow to przykleje ;)

czekam waszej pomocy. pozdrowiam

[+]
przeszly wlasciciel twierdzi ze auto przejechalo 160 tys km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 09:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
logi robi sie z butem a nie jak baba na niedzielnej jezdzie na zakupy .. ale mniejsza o to

ten samochod serwisowali malowani mechanicy (widac to w 004BS)
obecnie to Zombi na kolkach
korekcje sa spore(*).. jezeli to walki i hydraulika to wraz z wymiana rozrzadu (grzech nie wymienic przy okazji) to jakies drobne 5-7kola (walki nowe - regenerowane)
parametr CF w logu 001 jest poza norma (15??-25 a u -ciebie 26 - niby drobnostka...) wiec pompa nowka nie smigana tez nie jest (nie mowie, ze "popsuta" ale "emeryt" **)
011D (T) zrobiles na tyle beznadziejnie ze ciezki cokolwiek wywnioskowac ale wydaje sie, ze T nie trzyma rowniotko zadanego cisnienia (***)
w 007 widac ze auto nie osiagnelo temp pracy ale chyba po prostu go nie rozgrzales (jak sadze po temp oleju)


*) byc moze nieprawidlowa (czeresniacko) przeprowadzona wymiana rozrzadu (prawd. podczas tej czynnosci zj...i robote) jest temu winna/czesciowo winna (ale watpie)
**) byc moze odchyl od normy powiazany jest z anomalia w 013/014S i pompa jest super
***) to auto teoretycznie nie nadaje sie do jazdy, butowanie go moze podniesc koszty naprawy.
Tym potencjalnym problemem bym sobie glowy nie zawracal (tym bardziej widzac co masz w 013/014) - moze po naprawie byloby super bez dotykania T

Moze to auto wymaga np 7 kola - (dekle w gore)
Jezeli masz manuala to w przypadku wersji pesymistycznej moze poszukalbym innego silnika (ale raczej nie AKE 2.5 bo ciezko oczekiwac, ze ze szrotu bedzie lepszy niz Twoj) a ten wystawil od 1PLN na allegro
Kiedys tutaj na forum, ktos pisal (Piotrus?) o mozliwych skladakach: osprzet ze "starego" 2.5v6tdi (AKE?) + "nowy" 2.5V6TDI (Bcos - przebudowana konstruckja hydrauliki wiec problem z walkami/hydraulia juz nie wystepuje)... moze takie cos (ale raczej musialbys trafic na naprawde doswiadczonego mechanika by takie cos zrobil)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 09:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
przemekk74 napisał(a):
Czesc,
logi robi sie z butem a nie jak baba na niedzielnej jezdzie na zakupy .. ale mniejsza o to

ten samochod serwisowali malowani mechanicy (widac to w 004BS)
obecnie to Zombi na kolkach
korekcje sa spore(*).. jezeli to walki i hydraulika to wraz z wymiana rozrzadu (grzech nie wymienic przy okazji) to jakies drobne 5-7kola (walki nowe - regenerowane)
parametr CF w logu 001 jest poza norma (15??-25 a u -ciebie 26 - niby drobnostka...) wiec pompa nowka nie smigana tez nie jest (nie mowie, ze "popsuta" ale "emeryt" **)
011D (T) zrobiles na tyle beznadziejnie ze ciezki cokolwiek wywnioskowac ale wydaje sie, ze T nie trzyma rowniotko zadanego cisnienia (***)
w 007 widac ze auto nie osiagnelo temp pracy ale chyba po prostu go nie rozgrzales (jak sadze po temp oleju)


*) byc moze nieprawidlowa (czeresniacko) przeprowadzona wymiana rozrzadu (prawd. podczas tej czynnosci zj...i robote) jest temu winna/czesciowo winna (ale watpie)
**) byc moze odchyl od normy powiazany jest z anomalia w 013/014S i pompa jest super
***) to auto teoretycznie nie nadaje sie do jazdy, butowanie go moze podniesc koszty naprawy.
Tym potencjalnym problemem bym sobie glowy nie zawracal (tym bardziej widzac co masz w 013/014) - moze po naprawie byloby super bez dotykania T

Moze to auto wymaga np 7 kola - (dekle w gore)
Jezeli masz manuala to w przypadku wersji pesymistycznej moze poszukalbym innego silnika (ale raczej nie AKE 2.5 bo ciezko oczekiwac, ze ze szrotu bedzie lepszy niz Twoj) a ten wystawil od 1PLN na allegro
Kiedys tutaj na forum, ktos pisal (Piotrus?) o mozliwych skladakach: osprzet ze "starego" 2.5v6tdi (AKE?) + "nowy" 2.5V6TDI (Bcos - przebudowana konstruckja hydrauliki wiec problem z walkami/hydraulia juz nie wystepuje)... moze takie cos (ale raczej musialbys trafic na naprawde doswiadczonego mechanika by takie cos zrobil)
Pozdrawiam,
Przemek


Polecam silnik BAU mam u siebie taki i tylko rozrzad robilem :D

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 10:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Hmm. Dzieki za taka szcegolna odpowiedz. Ze kat jest zle ustawiony ja tez zaowazylem. ale mi nudzi ta duza korekcja, sadzisz ze to sa winne zle ustawione walki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 13:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Tu nie chodzi o źle ustawione wałki , tylko o wycierające się krzywki wałków w silnikach 2.5 TDi V6. Poszukaj na forum jest o tym lektury na dobry tydzień.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ciekawe logi.

zwróćcie uwagę, że korekcje są niemal identyczne na każdym wtryskiwaczu. zacząłbym od podmiany [nie kupowania] WS [wtryskiwacz sterujący], gdyż odnoszę wrażenie, że te korekcje oraz dziwny 004sN [0* wtrysku rzeczywistego przy 50% wysterowaniu nastawnika względem 2* wymaganych?] mogą pochodzić odeń.
zatem, z logów 013 oraz 014 wynika, że wszystkie wtryskiwacze są zużyte w bardzo podobny sposób poza sterującym, który jest wyraźnie mocniejszy [albo zwyczajnie popsuty i stąd takie dane].

druga rzecz to pompa - niemniej ją zostawiłbym do sprawdzenia na samym końcu - po wymianie termostatu i podmianie WS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 19:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
ciekawe logi.
zwróćcie uwagę,...oraz dziwny 004sN [0* wtrysku rzeczywistego przy 50% wysterowaniu nastawnika względem 2* wymaganych?] mogą pochodzić odeń.

a no rzeczywiscie ciekawy przypadek... brak osiagniecia zadanego kata wtrysku przy wysterowaniu < 100
Tak czy siak dekiel trzeba sciagac (a wtedy sie juz cos moze wyjasnic...) - pytanie czy nie ma w sterowniku jakis bledow silnikowych zapisanych?
Ten wtrysk nie kosztuje 100pln wiec w ciemno kupowac to raczej slaby pomysl
EDIT:
meszrum napisał(a):
...toteż cichaczem zasugerowałem coby jeno podmienić miast nabywać

za bardzo sie krepowales:)

Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 18.wrz.2009 21:00:23 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 20:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...toteż cichaczem zasugerowałem coby jeno podmienić miast nabywać...

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 12:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
w sterowniku bledow niema. pojechalem w ASO na diagnotyke to powiedzieli ze przyplywka oraz turbo sa dobre. pasek rozrzadu ktos mienial i takze byly wymienione walki lecz mechanicy byly z rekoma ktore rosna nie tam gdzie trzeba :) poradzili sprawdzic jak ustawione walki i czy krzywki na swoich miejscach. we wtorek jedziemy do serwisu.
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 17:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Masz zbyt dużo pieniędzy czy jesteś samobójcą ??

Mam generalną zasadę : serwisy omijam jak najszerszym łukiem. Jeśli sądzisz że tam uzyskasz fachową pomoc to grubo się mylisz no chyba że masz spore zaufanie i znasz ludzi tam pracujących.
Generalnie nie polecam i szukał bym raczej pomocy wśród klubowiczów a nie w nieznanym serwisie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 09:49:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Buba napisał(a):
Mam generalną zasadę : serwisy omijam jak najszerszym łukiem. Jeśli sądzisz że tam uzyskasz fachową pomoc to grubo się mylisz no chyba że masz spore zaufanie i znasz ludzi tam pracujących.
Generalnie nie polecam i szukał bym raczej pomocy wśród klubowiczów a nie w nieznanym serwisie


Hehe ... . Pogratulować czujności Buba ale z tego co pamiętam - Kolega AudiTDI jest Litwińczykiem ;) i postawiłbym ostrożną hipotezę, że w jego rozumieniu słowo "serwis" znaczy tyle co warsztat a nie wskazuje na ASO ;) ... .
Ja przynajmniej tak wnioskuję z tego co jest napisane tutaj:
AudiTDI napisał(a):
wpojechalem w ASO na diagnotyke [...] lecz mechanicy byly z rekoma ktore rosna nie tam gdzie trzeba :) [...] we wtorek jedziemy do serwisu.
... ;) .

A ponadto - zachowując 100% obiektywności musimy przyznać, że mechanicy z ASO jednak bardzo celnie wskazali na potrzebę sprawdzenia układu rozrządu (wałki, hydrualika ... ) .

przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ciekawe logi.
zwróćcie uwagę,...oraz dziwny 004sN [0* wtrysku rzeczywistego przy 50% wysterowaniu nastawnika względem 2* wymaganych?] mogą pochodzić odeń.

a no rzeczywiscie ciekawy przypadek... brak osiagniecia zadanego kata wtrysku przy wysterowaniu < 100


Zerowy odczyt kąta wtrysku w statycznym logowaniu 004 jest czymś absolutnie oczywistym dopóki temperatura silnika nie przekroczy ok. 80*C.
Tak poprostu mają AKE (do około RM2003, trudno mi powiedzieć czy wszystkie) i jest to zagadnienie parokrotnie już podnoszone na AKP.
Oczywiscie nie jest to żadna awaria - poprostu ten typ tak ma ... .

przemekk74 napisał(a):
Tak czy siak dekiel trzeba sciagac (a wtedy sie juz cos moze wyjasnic...)


Osobiście podejrzewam nieczynne zawory ssące lub inną przyczynę braku kompresji drugiego cylindra ale to wyłącznie domniemanie wynikajace z faktu, że ECU stara się wyhamować ten cylider poprzez wzmocnienie pozostałych.
Fakt faktem - podniesienie dekla prawej głowicy najprawdopodobniej ujawni źródło problemów.

przemekk74 napisał(a):
Ten wtrysk nie kosztuje 100pln wiec w ciemno kupowac to raczej slaby pomysl


Jeżeli powyższa uwaga odnosi się do pomysłu "podmiany" WS (wtryskiwacza sterującego), to w mojej ocenie jest to propozycja, którą Kolega AudiTDI w żadnym przypadku nie powinien zawracać sobie głowy, ponieważ :
1. Funkcjonalność "elektryczna" wtryskiwacza (mylnie) nazywanego sterującym (czujnik wzniosu iglizy G80) JEST w 100% PRAWIDŁOWA:
Obrazek
(przypomnę jedynie, że za brakiem odczytów rzeczywistego kąta na biegu jałowym stoi wyłącznie zbyt niska temperatura silnika).
2. Wtryskiwacz sterujący z czujnikiem G80 jest zabudowany w trzecim cylindrze i charakteryzuje się 100% identyczną korekcją jak wtryskiwacz cylindra nr 1 :
Obrazek
3. Jeżeli problemem miałby być rzeczywiście wtryskiwacz, to co najwyżej taki "zwykły" - zabudowany na drugim cylindrze ... .
W razie gdyby - być może wystarczyłoby zmienić samą końcówkę DSLA (cena w PL ok. 250 zł.-) ... .

Reasumujc Kolego AudiTDI - chociaż w całej rozciągłości popieram stanowisko Buby ;) :
Buba napisał(a):
szukał bym raczej pomocy wśród klubowiczów a nie w nieznanym serwisie

... to mimo wszystko zalecałbym też ogromną ostrożność w podejmowaniu decyzji, gdyż jak narazie wynik meczu ASO kontra AKP wynosi 1:0 dla ASO ... :/ .

AudiTDI : Nie ruszaj WS - on nie jest niczemu winien ... :!: :!:

Funkcją wtryskiwacza zwanego sterującym NIE jest regulowanie czasu pracy cylindrów. Funkcją "wtryskiwacza sterującego" jest pomoc dla ECU w dynamicznym wyznaczaniu bieżącego kąta wtrysku - a więc parametru pozostającego BEZ ZWIĄZKU z WARTOŚCIĄ KOREKCJI odczytywanych w logach 013 i 014 ... .

PS: Różnicę pomiędzy "wzorcową" funkcją drugiego cylindra, a przeznaczniem WS/G80 starałem się niedawno omówić tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1316020
... i mam nadzieję, ze przynajmniej niektórzy wyciągną właściwe wnioski ... .
Warto - bo korekcje a funkcja WS/G80 - to dwa całkiem odrębne zagadnienia oraz elementarz i punkt wyjścia do jakichkolwiek innych rozważań ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 10:40:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Piotruś napisał(a):
Zerowy odczyt kąta wtrysku w statycznym logowaniu 004 jest czymś absolutnie oczywistym dopóki temperatura silnika nie przekroczy ok. 80*C.
Tak poprostu mają AKE (do około RM2003, trudno mi powiedzieć czy wszystkie) i jest to zagadnienie parokrotnie już podnoszone na AKP.
Oczywiscie nie jest to żadna awaria - poprostu ten typ tak ma ... .


Potwierdzam, tak jest również w moim AKE

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 11:38:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Johan napisał(a):
Potwierdzam, tak jest również w moim AKE

;) :peace:

AudiTDI - na poniższym zdjęciu widać kawałek prawej głowicy (od strony ściany grodziowej) z zabudowanym G80 i wybudowanym wtryskiwaczem 2-go cylindra :
Obrazek
Śmiem podejrzewać, że na pewnym etapie naprawy Twój silnik będzie rozkopany w bardzo podobny sposób :-) .
Cyferki oznaczają naturalnie numery cylindrów (na fotce "brakuje" tylko pierwszego - od przodu auta ale specjalnie wyszukałem fotkę na której wyraźnie widać z którego dokładnie cylindra odchodzi kabelek G80 ...)

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 21:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
male sprostowanie...
Piotrus napisał(a):
Pogratulować czujności Buba ale z tego co pamiętam - Kolega AudiTDI jest Litwińczykiem i postawiłbym ostrożną hipotezę, że w jego rozumieniu słowo "serwis" znaczy tyle co warsztat a nie wskazuje na ASO

w jezyku polskim jest dokladnie tak samo... nigdzie nie jest powiedziane, ze slowo "serwis" zawsze dotyczy naprawy samochodow (np gdy w rubryce towarzyskie zwrot "full serwis" wystepuje razem ze slowem "sponsoring" to prawie na bank nie chodzi o diagnostyke silnika :) )
Cytuj:
Zerowy odczyt kąta wtrysku w statycznym logowaniu 004 jest czymś absolutnie oczywistym dopóki temperatura silnika nie przekroczy ok. 80*C.

wierze na slowo:)
Z 004BS wynika, ze graniczny kat na LATE to 4.5BTDC (log zaczyna sie od LATE), kat uzyskiwany (przy jakiej temp to nie ma znaczenia) to 0BTDC/ATDC
Dziwne byloby uzyskanie kata bardziej na LATE niz z 004BS i to przy wysterowaniu < 100
Moge domniemywac, ze w 004BS wpisana do naglowka zostala strona z sekcja early (mimo, ze log zaczyna sie od LATE) i to by moglo tlumaczyc wszystko - odejscie od konwencji +- (w starym vagcomie) nie wiem czym bylo podyktowane bo prowadzi tylko do nieporozumien

Cytuj:
Jeżeli powyższa uwaga odnosi się do pomysłu "podmiany" WS (wtryskiwacza sterującego), to w mojej ocenie jest to propozycja, którą Kolega AudiTDI w żadnym przypadku nie powinien zawracać sobie głowy,

odnosilo sie do do potencjalnej zamiany, nie odnosilo sie do jej zasadnosci



Pad wtrysku sterujacego jak najbardziej moglby zmienic korekcje bo zmienilby sie rzeczywisty poczatek wtrysku. do tego pewnie doszlaby jakas zmiana dawki wiec to zmieniloby warunki pracy silnika.

Korekcje sa mierzone wzgleden jednego cylindra - matematycznie "popsucie sie" (krzywka/hydraulika/cylinder/tlok/wtrysk - nie wazne) nawet tego tylko cylindra (przy super stanie pozostalych cylindrow) wplyneloby na dokladnie wszystkie korekcje
Podniesienie dekla od strony pasazera (jezeli auto nie jest z Angli..) obawiam sie, ze wyjasni wszysko

Cytuj:
jak narazie wynik meczu ASO kontra AKP wynosi 1:0 dla ASO

nie wiem jak to sie ma do wyniku meczu AKP vs ASO ale jak w tym ASO nakreca wlasciciela na wymiane walkow i rozrzadu to bedzie to wrecz mistrzostwo swiata z ich strony
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 10:05:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Witam,

no coz, byly podniesione obydwie klapy glowic.
Hydraulika oraz walki - ok
wyjete wtryski i sprawdzone - ok
rozrzad ustawiony prawidlowo.

Zauwarzylem, ze walki maja nr 059 109 021 K
059 109 022 K
059 109 021 L
059 109 022 L

chociaz wg etki musza byc: 059 109 021 Q
059 109 022 BC
059 109 021 BQ
059 109 022 BD


Czy moze prodlema wynikac w tym, ze walki byly ustawione od V6 AFB silnika?

[+]
walki sprawdzone, sa takie same...

pompa wtryskowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: