Buba napisał(a):
Mam generalną zasadę : serwisy omijam jak najszerszym łukiem. Jeśli sądzisz że tam uzyskasz fachową pomoc to grubo się mylisz no chyba że masz spore zaufanie i znasz ludzi tam pracujących.
Generalnie nie polecam i szukał bym raczej pomocy wśród klubowiczów a nie w nieznanym serwisie
Hehe ... . Pogratulować czujności
Buba ale z tego co pamiętam - Kolega
AudiTDI jest Litwińczykiem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
i postawiłbym ostrożną hipotezę, że w jego rozumieniu słowo "serwis" znaczy tyle co warsztat a nie wskazuje na ASO
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
... .
Ja przynajmniej tak wnioskuję z tego co jest napisane tutaj:
AudiTDI napisał(a):
wpojechalem w ASO na diagnotyke [...] lecz mechanicy byly z rekoma ktore rosna nie tam gdzie trzeba
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
[...] we wtorek jedziemy do serwisu.
...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
A ponadto - zachowując 100% obiektywności musimy przyznać, że
mechanicy z ASO jednak bardzo celnie wskazali na potrzebę sprawdzenia układu rozrządu (wałki, hydrualika ... ) .
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ciekawe logi.
zwróćcie uwagę,...oraz dziwny 004sN [0* wtrysku rzeczywistego przy 50% wysterowaniu nastawnika względem 2* wymaganych?] mogą pochodzić odeń.
a no rzeczywiscie ciekawy przypadek... brak osiagniecia zadanego kata wtrysku przy wysterowaniu < 100
Zerowy odczyt kąta wtrysku w statycznym logowaniu 004 jest czymś absolutnie oczywistym dopóki temperatura silnika nie przekroczy ok. 80*C.
Tak poprostu mają AKE (do około RM2003, trudno mi powiedzieć czy wszystkie) i jest to zagadnienie parokrotnie już podnoszone na AKP.
Oczywiscie nie jest to żadna awaria - poprostu ten typ tak ma ... .
przemekk74 napisał(a):
Tak czy siak dekiel trzeba sciagac (a wtedy sie juz cos moze wyjasnic...)
Osobiście podejrzewam nieczynne zawory ssące lub inną przyczynę braku kompresji drugiego cylindra ale to wyłącznie domniemanie wynikajace z faktu, że ECU stara się wyhamować ten cylider poprzez wzmocnienie pozostałych.
Fakt faktem - podniesienie dekla prawej głowicy najprawdopodobniej ujawni źródło problemów.
przemekk74 napisał(a):
Ten wtrysk nie kosztuje 100pln wiec w ciemno kupowac to raczej slaby pomysl
Jeżeli powyższa uwaga odnosi się do pomysłu "podmiany" WS (wtryskiwacza sterującego), to w mojej ocenie jest to propozycja, którą Kolega AudiTDI w żadnym przypadku nie powinien zawracać sobie głowy, ponieważ :
1. Funkcjonalność "elektryczna" wtryskiwacza (mylnie) nazywanego sterującym (czujnik wzniosu iglizy G80) JEST w 100% PRAWIDŁOWA:
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/197/5678ae79726c34b5m.jpg)
(przypomnę jedynie, że za brakiem odczytów rzeczywistego kąta na biegu jałowym stoi wyłącznie zbyt niska temperatura silnika).
2.
Wtryskiwacz sterujący z czujnikiem G80
jest zabudowany w trzecim cylindrze i
charakteryzuje się 100% identyczną korekcją jak wtryskiwacz cylindra nr 1 :
3. Jeżeli problemem miałby być rzeczywiście wtryskiwacz, to co najwyżej taki "zwykły" - zabudowany na drugim cylindrze ... .
W razie gdyby - być może wystarczyłoby zmienić samą końcówkę DSLA (cena w PL ok. 250 zł.-) ... .
Reasumujc
Kolego AudiTDI - chociaż w całej rozciągłości popieram stanowisko
Buby ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
:
Buba napisał(a):
szukał bym raczej pomocy wśród klubowiczów a nie w nieznanym serwisie
... to mimo wszystko zalecałbym też ogromną ostrożność w podejmowaniu decyzji, gdyż jak narazie wynik meczu ASO kontra AKP wynosi 1:0 dla ASO ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
.
AudiTDI : Nie ruszaj WS - on nie jest niczemu winien ...
Funkcją wtryskiwacza zwanego sterującym NIE jest regulowanie czasu pracy cylindrów. Funkcją "wtryskiwacza sterującego" jest pomoc dla ECU w dynamicznym wyznaczaniu bieżącego kąta wtrysku - a więc parametru pozostającego BEZ ZWIĄZKU z WARTOŚCIĄ KOREKCJI odczytywanych w logach 013 i 014 ... .
PS: Różnicę pomiędzy "wzorcową" funkcją drugiego cylindra, a przeznaczniem WS/G80 starałem się niedawno omówić tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1316020
... i mam nadzieję, ze przynajmniej niektórzy wyciągną właściwe wnioski ... .
Warto -
bo korekcje a funkcja WS/G80 - to dwa całkiem odrębne zagadnienia oraz elementarz i punkt wyjścia do jakichkolwiek innych rozważań ... .
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)