.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:33:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,3 NG] Problemy na benzynie
PostNapisane: 27.wrz.2009 21:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Witam!

Pojawił mi się problem w mojej B4 (2,3 NG z gazem II generacji). Otóż samochód od pewnego czasu nie chce pracować na benzynie. Od razu powiem że dolot powietrza jest szczelny :) Otóż gdy odpalam samochód na benzynie bez gazu to zapala, trzyma bardzo niskie obroty i po kilku sekundach gasnie. Gdy odpalę go z pedałem w podłodze to da rade utrzymywac wyższe obroty przy wcisnietym pedale, ale jak tylko go puszcze, obroty lecą na 200-300 i samochód zaczyna przygasac, dodanie mocniej gazu w tym momencie całkiem go zadusza i gaśnie, delikatnie pompując gaz daje rade podniesc sie znowu obroty, ale jak puszcze gaz to jest to samo!
Natomiast na gazie samochod odpala bez problemu, jednak po odpaleniu ma obroty okolo 900-1000 natomiast jak się zagrzeje to obroty zamiast spadac podnosza sie na okolo 1400-1600 i tak się utrzymują.

Proszę pominąć teksty że NG nie nadaje się do gazu, znam te wszystkie opinie, ale kupiłem autko bardzo okazyjnie, a jak to mówią darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda ;) Z góry dziękuje za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2009 22:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Do sprawdzenia stan przepływomierza, prawdopodobnie był strzał gazu i pokrzywiła się klapka. Trzeba ją będzie wyprostować i ustawić jak również sprawdzić czy nie blokuje się o ścianki przepływomierza. Spróbuj również zdjąć klemę z akumulatora na 5 minut i zobacz co będzie po ponownym podpięciu.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 09:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Witam! Klemy juz sciagałem ale nie pomogło niestety.
A jak się ustawia tą klapkę przepływomierza?! Zaraz go rozbiore i pooglądam co i jak, w razie czego wyprostuje, tylko jak to pozniej ustawic? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 10:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Rysunek ustawienia klapki powinien być widoczny po zdjęciu gumy z przepływomierza.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 11:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No faktycznie, blaszka byla przegieta i sie blokowala, nie mogla wchodzic do gory. Wlasnie sie tym bawie i mam nadzieje ze to bedzie to ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 15:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No i nic z tego, wyprostowalem blaszke, ustawilem jak należy, poczyscilem krokowca i wydaje mi się że na gazie sie poprawiło jeszcze, ale na benzynce dalej nie pracuje :/ Jeszcze jakies sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 17:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Jeżeli była pokrzywiona klapa to trzeba by ustawić jeszcze skład mieszanki na biegu jałowym.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2,3 NG] Problemy na benzynie
PostNapisane: 28.wrz.2009 19:48:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
FAROW napisał(a):
Witam!

Pojawił mi się problem w mojej B4 (2,3 NG z gazem II generacji). Otóż samochód od pewnego czasu nie chce pracować na benzynie. Od razu powiem że dolot powietrza jest szczelny :) Otóż gdy odpalam samochód na benzynie bez gazu to zapala, trzyma bardzo niskie obroty i po kilku sekundach gasnie. Gdy odpalę go z pedałem w podłodze to da rade utrzymywac wyższe obroty przy wcisnietym pedale, ale jak tylko go puszcze, obroty lecą na 200-300 i samochód zaczyna przygasac, dodanie mocniej gazu w tym momencie całkiem go zadusza i gaśnie, delikatnie pompując gaz daje rade podniesc sie znowu obroty, ale jak puszcze gaz to jest to samo!
Natomiast na gazie samochod odpala bez problemu, jednak po odpaleniu ma obroty okolo 900-1000 natomiast jak się zagrzeje to obroty zamiast spadac podnosza sie na okolo 1400-1600 i tak się utrzymują.

Proszę pominąć teksty że NG nie nadaje się do gazu, znam te wszystkie opinie, ale kupiłem autko bardzo okazyjnie, a jak to mówią darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda ;) Z góry dziękuje za pomoc!

Czy ten problem wystepuje przy odpaleniu zimnego silnika czy rowniez przy rozgrzanym? Jak w trakcie jazdy przelaczasz z LPG na Pb to co sie dzieje?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 21:21:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Zarówno na zimnym jak i rozgrzanym, jak przelacze zagrzany silnik na PB to sie dusi i gasnie. Odpalić na PB to w ogole jest problem :/
Wczesniej chodzil zarowno na PB jak i na gazie... Aktualnie na PB nie da sie jechac.
Jakies jeszcze sugestie?! A jak ustawić sklad mieszanki?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 23:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Przy tych objawach to trza zaczynac od poczatku. Pompa paliwa - filtr - rozdzielacz i t.d. Caly uklad paliwowy.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 08:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Kurde, moge probowac od samej pompy, ale wydaje mi się, że problem pojawił się po 3 strzałach gazu ktore mi sie przydarzyły pewnego dnia. Zaraz potem do wymiany poszły swiece, kable, kopułka i palec, ale samochod na benzynie nie chce gadac, ale na gazie juz chodzi ok, bez strzałów itp... :/ To co?!
Bawić się w pompę i filtr i rozdzielacz czy jeszcze cos zasugerujecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 17:14:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Ja będę się upierał że masz skład mieszanki do ustawienia skoro wyprostowałeś klapę przepływomierza i ustawiłeś tak jak na rysunku oraz sprawdziłeś czy nigdzie się nie zapiera przy podnoszeniu do góry.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 19:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Kolego a czy przy tych strzałach nie zwaliło ci gdzieś podciśnienia?
sprawdź na chodzącym silniku czy nie ma jakiegoś syczenia w okolicy kolektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 19:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Witam! Dzieki za wszystkie odpowiedzi! Syczenie było przy zbiorniczku pod blotnikiem ale to juz zrobilem! A jak ustawić ten skład mieszanki? Klapka nigdzie nie obciera :) Wyprostowana idealnie na prasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 19:42:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Tu masz kolego opisane jak ustawić skład mieszanki:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... +mieszanki

kolega k44761 bardzo ładnie to opisał.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 19:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Po regulacji przepływomierza udało sie odpalić autko na benzynie, ale musze trzymac go na gazie, pompowac, bo inaczej obroty spadaja, telepie silnikiem i gasnie. Dolot caly szczelny, oprocz jakiegos malutkiego kropcca wychodzacego z przepustnicy w strone kolektora (na oko na wezyk szóstke), ktos wie gdzie ma byc podpiety? Po zatkaniu go, zero reakcji silnika. Czy ustawienie mieszanki powinno zalatwic sprawe? Dodam ze przy mocniejszym przegazowaniu autko sie jakby przydusza i pojawia sie cos w stylu strzałów gazu, takie dziwwne odgłosy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 12:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
przekręć imbusem 3ką regulacje Co zgodnie z ruchem wsk. zegara aż silnik zacznie poprawnie reagować na gaz.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 12:45:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zrób zdjęcie tej rurki i wskaż ją , być może to rurka idąca do krokowca.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 13:10:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Ok, porobie zdjęcia, ale wątpie żeby do krokowca, jest duzo cienszy ten króciec niż wężyki na krokowcu, średnica chyba mniejsza o połowe albo i więcej! :)
Dziś już nie dam rady bo wyjezdzam, ale wroce we wtorek i zrobie fotki! :)
A co do regulacji to musze taki długi imbus kupic bo moje sa za krotkie :/ Mowisz ze regulacja powinna pomoc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 17:44:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
z tą regulacją (jeśli zacznie pracować w miare poprawnie) to bedzie likwidowanie skutków a nie przyczyn problemu - a z tego co widzę to u ciebie jest coś nie halo z ukł. podciśnienia.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: