.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:04:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c5 2.5tdi AKE logi po chipie]
PostNapisane: 28.wrz.2009 09:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
witam prosze mi powiedzieć czy aby wszystko jest ok:

Historia zabiegu ;)
Przed chipem pan tuner uparł się na hamownie mimo ze to tiptronic , dyno (do koła)
wyszło dokładnie 182,3 Hp /3731Rpm i 386,3 Nm /3151Rpm
potem wgrał program i wyszło dokładnie 208,1Hp/3875Rpm i 434,9 Nm/2425Rpm
Gdy wracałem do domu wyszedł problem z biegami 5>4>5 wiadome,ale pojechałem do domu bo wyszło to w połowie drogi ,w domu zadzwoniłem umówiłem się na korektę i tu chyba tuner popłynął bo wg mnie auto ma 167ps i 340nm ,a nawet mniej,może się mylę ......Dlatego proszę o zerknięcie na logi dynamiczne i jeden log statyczny 004(jak trzeba będzie to dorobie te statyczne) z góry dziękuje za odp.

http://img12.imageshack.us/img12/5295/001ci.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/3496/003iv.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/1390/004fx.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/7615/004st.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/231/008gy.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/811/010hh.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/1914/011ha.jpg

tiptronic 009
http://img197.imageshack.us/img197/491/tiptronic009.jpg

Autora chipa nie chcę podawać ,bo jeżeli to poprawi to nie ma co mieszać :!!:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 09:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie można dokładnie policzyć mocy na podstawie logów, ale na pewno nie masz więcej PS, aniżeli miałeś w serii.

dawka paliwa na poziomie serii.
...a że na paliwie się jeździ, to...


być może tuner się pomylił - to co widać w 008dN wygląda tak bezsensownie, że nie sądzę, by zrobił to celowo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 10:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ok rozumiem ,ale np doładowanie zwiększył ,a paliwa nie ruszył ?? to chyba jakiś abstrakt :/ i wychodzi mi na to ze pali ok 1l więcej

odnośnie tej mocy z tiptronica ,to znalazłem przepis na forum
moc=max moment X obroty /7022

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 10:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
krzycho0110 napisał(a):
ok rozumiem ,ale np doładowanie zwiększył ,a paliwa nie ruszył ?? to chyba jakiś abstrakt :/ i wychodzi mi na to ze pali ok 1l więcej

odnośnie tej mocy z tiptronica ,to znalazłem przepis na forum
moc=max moment X obroty /7022



tak, dobrze rozumiesz.
zwiększył doładowanie [i ruszył kąt], a dawkę pozostawił - nie będzie od tego przyrostu.

co do wyliczenia mocy z tiptronica, to zazwyczaj wychodzą cuda_nie_widy.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 10:39:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mesz
IMO - paliwa jest dolane - zarowno na "pedale gazu" jak i na "dymieniu" - tak srednio 10-15 mg/R...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 11:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik,


tak, jest jedynie na życzeniu oraz dymieniu.
niemniej to nic nie daje, gdyż ograniczenie Nm pozostało na poziomie serii i zgodnie z zasadą 008 do silnika trafi tyle ON, ile wskazuje najniższa wartość w 008 [czyli tutaj akurat wartość z ogr. Nm => tyle ile w serii].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 13:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Panowie ale pan tuner przed chwilą odpisał mi na maila tak:
"Witam, wiem jaka jest dawka bo ją zmniejszałem ,ale tam są trzy dawki i tylko jedna jest seryjna i jest to ogranicznik momentu , a dawka główna jest zwiększona , każdy kto się zna na czytaniu logów powinien to zauważyć .
Jak robiłem korekte uprzedziłem ,że ogranicznik momentu jest zdjęty na serie i tak jest , kanał 8 subkanał 3 .
Można jeszcze popróbować coś zwiększyć ogranicznik momentu , ale do granicy wariacji z biegami "

Czyli rozumiem ze moje auto po chipie nie odbiega osiągami od seryjnego AKE??

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 13:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
krzycho0110 napisał(a):
Panowie ale pan tuner przed chwilą odpisał mi na maila tak:
"Witam, wiem jaka jest dawka bo ją zmniejszałem ,ale tam są trzy dawki i tylko jedna jest seryjna i jest to ogranicznik momentu , a dawka główna jest zwiększona , każdy kto się zna na czytaniu logów powinien to zauważyć .
Jak robiłem korekte uprzedziłem ,że ogranicznik momentu jest zdjęty na serie i tak jest , kanał 8 subkanał 3 .
Można jeszcze popróbować coś zwiększyć ogranicznik momentu , ale do granicy wariacji z biegami "

Czyli rozumiem ze moje auto po chipie nie odbiega osiągami od seryjnego AKE??



tak, dobrze rozumiesz.

nie ma czegoś takiego jak dawka główna - dawka faktyczna jest taka, jaka jest najmniejsza wartość spośród 3ch dawek w 008 [w manualach/tip zazwyczaj najmniejsza jest dawka ogr. Nm, z kolei w multi najniższa jest dawka życzenie kierowcy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 14:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
e tam... pare kucy moze byc wiecej bo wiecej powietrza jest (powiedzmy efektywniejsze spalanie) i na dodatek wczesniej moglo Ci ciac dawki a teraz nie tnie (ogr dymienia)
Cos kreci ten Twoj tuner bo raczej watpie by ktos kto robi to za kase nie wiedzial, ze dawka to minimum z 008. Moze zwyczajnie zapomnial ruszyc ogr momentu?
Popros kogos z AKE z tipem w serii by zrobil 009 (+ info jak robil: ile osob w aucie, czy droga plaska) - nie sadze bys mial cos specjalnie odbiegajacego...
Moc (wzor) to (moment * obroty) / 7022
Pzdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 16:36:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
e tam... pare kucy moze byc wiecej bo wiecej powietrza jest (powiedzmy efektywniejsze spalanie) i na dodatek wczesniej moglo Ci ciac dawki a teraz nie tnie (ogr dymienia)
Cos kreci ten Twoj tuner bo raczej watpie by ktos kto robi to za kase nie wiedzial, ze dawka to minimum z 008. Moze zwyczajnie zapomnial ruszyc ogr momentu?
Popros kogos z AKE z tipem w serii by zrobil 009 (+ info jak robil: ile osob w aucie, czy droga plaska) - nie sadze bys mial cos specjalnie odbiegajacego...
Moc (wzor) to (moment * obroty) / 7022
Pzdrawiam,
Przemek


hmm... silnik na powietrze... wyprzedzasz czasy, w których żyjesz...
wszyscy we Frankfurcie byli na etapie silników elektrycznych, a tu proszę...
;)

a na poważnie, to już poszły zakłady o to, kto robił ten program.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 08:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
chyba Twojego auta nie da sie tak latwo podkoksowac
Ponizej moj log 009 z tipa w serii jak i po chipie. Kolumna z drugim momentem ma wartosc prawie zawsze 508 zarowno przed jak i po czipie

Nm(1) Nm /min %

seria

288 508 2592 100
304 508 2944 100
304 508 3296 100
300 508 3616 100
284 508 3904 100
268 508 4192 100

chip (ktora edycja juz sie pogubilem)
408 508 3392 100,2
404 508 3584 100,2
396 508 3744 100,2
388 508 3904 100,2
376 508 4096 100,2
368 428 4256 100,2
364 340 4000 100,2

1) szacowany moment przez skrzynie

u Ciebie jak widze jest to kompletnie inaczej (obie kolumny Nm maja prawie identyczna wartosc) - byc moze logika tego jest taka,
ze po przekroczeniu tej wartosci 508 u mnie (faktycznie widziany moment nigdy u mnie 408 nie przekracza) skrzynia by zaczela glupiec (redukowac)???...jezeli tak to soft w mojej skrzyni daje mi sporo zapasu na fantacje a soft w Twojej skrzyni tego zapasu nie daje - czyli musisz szukac kogos kto zajmuje sie takze przeprogramowywaniem sterownikow skrzyn biegow
Ladowanie masz usatawione wysoko (2450) wiec jak sadze koks poczatkowo tez mialem spory (cel ponad 200)... ze wzgledu na problemy z przelaczaniem zdejmowano Ci koks az osiagnieto stan zblizony do serii... raz ze to powoduje ze tych spodziewanych przerostow nie ma a dwa to koksu jest za malo (lub cos nie tak z T) by utrzymac zadane ladowanie (od 3500 ladowanie nie jest w stanie przekroczyc 2400 - co i tak jest wysoko ale mniejsza o to)
Nie jestes pierwszy ktory nadzial sie na problemy z przelaczaniem tipu po czipie, jezeli przejdziesz sciezke i uda Ci sie uzyskac poprawne dzialanie skrzyni przy jednoczesnym czipie to zloguj ponownie 009 z tipa - potwierdzi albo obali to moja teoryjke o przyczynie tego
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 13:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ok ,będziemy poprawiać tego softa w najbliższym wolnym czasie ,oczywiście zloguje tą skrzynie i porównam
dziękuję wszystkim za pomoc :!!:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: