.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:02:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 BMK ] EGR, Poszukuję warsztatu do oceny logów
PostNapisane: 04.paź.2009 13:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
Moje '05 A6 użytkuję od nowości ( początkowo jako służbowy, który odkupiłem. Polityka firmy w której pracuje polega na wymianie aut co 2,5-3 lata i sprzedaży ich pracownikom, więc od początku dbasz jak o swoje) i nigdy nie miałem najmniejszych problemów ( 250kkm ) .... W zeszłym tygodniu podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka diagnostyczna. Zatrzymałem samochód i wezwałem pomoc drogową. Po podpięciu komputera wyskoczył błąd EGR.... Został zresetowany i jak do tej pory wszystko jest w porządku. Byłem w serwisie ale usłyszałem, że dopóki błąd nie pojawi się ponownie to dla nich auto jest sprawne i nie będą analizować logów....
Dość często jestem w Polsce i chciałbym prosić Was o wskazanie warsztatu, najlepiej w okolicach Łodzi, który mógłby przejrzeć logi auta, ocenić stan silnika i ewentualnie zajrzeć do EGR-u...

Z góry dziękuję

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 20:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
EGR możesz wyjąć i wyczyścić sam, filozofii wielkiej w tym nie ma. Co do logów zakup sobie VAGa, wykonaj logi samodzielnie (gdzieś na forum, jest nawet film instruktażowy) zamieść na forum i poproś o ocenę, zapewne Forumowicze pomogą Ci określić stan auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 20:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mb3 napisał(a):
EGR możesz wyjąć i wyczyścić sam, filozofii wielkiej w tym nie ma. Co do logów zakup sobie VAGa, wykonaj logi samodzielnie (gdzieś na forum, jest nawet film instruktażowy) zamieść na forum i poproś o ocenę, zapewne Forumowicze pomogą Ci określić stan auta.


to jest C6...
tam jest wszystko zupełnie inaczej - nawet kierownice T są sterowane silnikiem...


do autora wątku,

najbliżej Łodzi masz Marka Staszewskiego [Masters Tuning, wawa].
nikt inny nie ogarnia w tej części PL tych silników w takim stopniu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 21:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
mb3 napisał(a):
EGR możesz wyjąć i wyczyścić sam, filozofii wielkiej w tym nie ma.....


Tylko za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać... Nie chciałbym popsuć czegoś przy okazji. Ma ktoś może jakieś zdjęcie pokazujące co trzeba odkręcić...? Prawdę mówiąc wolałbym zaprowadzić auto sprawdzonego warsztatu i nie martwić się. Naprawdę nie ma w Łodzi żadnego specjalisty od Audi...??

mb3 napisał(a):
Co do logów zakup sobie VAGa, wykonaj logi samodzielnie (gdzieś na forum, jest nawet film instruktażowy) zamieść na forum i poproś o ocenę, zapewne Forumowicze pomogą Ci określić stan auta.


Przeglądałem właśnie alledrogo w poszukiwaniu czegoś sensownego...
Czy lepiej kupić zestaw z softem czy sam kabel i zassać program z sieci...?
Mógłby ktoś podesłać linka na PW do jakiegoś torrenta z programem...?

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 21:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
meszrum napisał(a):

to jest C6...
tam jest wszystko zupełnie inaczej - nawet kierownice T są sterowane silnikiem...


do autora wątku,

najbliżej Łodzi masz Marka Staszewskiego [Masters Tuning, wawa].
nikt inny nie ogarnia w tej części PL tych silników w takim stopniu.



Dzięki za konkret... :peace:

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 22:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AdamNL napisał(a):
mb3 napisał(a):
EGR możesz wyjąć i wyczyścić sam, filozofii wielkiej w tym nie ma.....


Tylko za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać... Nie chciałbym popsuć czegoś przy okazji. Ma ktoś może jakieś zdjęcie pokazujące co trzeba odkręcić...? Prawdę mówiąc wolałbym zaprowadzić auto sprawdzonego warsztatu i nie martwić się. Naprawdę nie ma w Łodzi żadnego specjalisty od Audi...??

mb3 napisał(a):
Co do logów zakup sobie VAGa, wykonaj logi samodzielnie (gdzieś na forum, jest nawet film instruktażowy) zamieść na forum i poproś o ocenę, zapewne Forumowicze pomogą Ci określić stan auta.


Przeglądałem właśnie alledrogo w poszukiwaniu czegoś sensownego...
Czy lepiej kupić zestaw z softem czy sam kabel i zassać program z sieci...?
Mógłby ktoś podesłać linka na PW do jakiegoś torrenta z programem...?



problem w tym, że do C6 nie kupisz taniego wyrobu typu Viaken KKL, gdyż C6 jest w pełni na CANie, a to wymaga zastosowania interface'u tzw. HEXowskiego, a ten niestety jest dostępny w trzech wariantach:
1. prywatny sumpt z US: 349$;
2. nabycie w sk... adako za 1739 PLN [to samo co w pkt. 1, z tym, że kupujesz w PL];
3. nabycie da_czajniss_interfejs za 300 PLN [w zasadzie to samo co w pkt. 2 i 3 jedynie bez jakiekolwiek saportu].

jak widzisz, wybór jest.
teraz czas na decyzję.

;)


[+]
w przypadku C6, z internetu można zassać jedynie kilka fot Keyra'y Augustina'y.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 22:39:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
meszrum napisał(a):


problem w tym, że do C6 nie kupisz taniego wyrobu typu Viaken KKL, gdyż C6 jest w pełni na CANie, a to wymaga zastosowania interface'u tzw. HEXowskiego, a ten niestety jest dostępny w trzech wariantach:
1. prywatny sumpt z US: 349$;
2. nabycie w skurwysyńskim adako za 1739 PLN [to samo co w pkt. 1, z tym, że kupujesz w PL];
3. nabycie da_czajniss_interfejs za 300 PLN [w zasadzie to samo co w pkt. 2 i 3 jedynie bez jakiekolwiek saportu].

jak widzisz, wybór jest.
teraz czas na decyzję.





Generalnie pomysł zakupu VAG-a powstał po ostatniej wizycie w serwisie gdzie nawet nie chciało im się zajrzeć do auta... Problemem holenderskich serwisów jest brak myślących mechaników, oni tutaj potrafią co najwyżej wymienić olej i klocki, a jak coś się zepsuje to naprawią pod warunkiem , że komputer powie co wymienić a drugi wskaże na której półce leży część zamienna...
Dlatego też czysto hobbystycznie chciałbym wiedzieć co się dzieje z autem i chociażby wiedzieć o co zapytać na forum..
Znalazłem na alledrogo coś takiego :

http://allegro.pl/item699370348_vag_can ... e_f_v.html

Nada się do niedzielnej zabawy z laptopem...?

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 23:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, nada się nawet do serwisu.

niemniej, 99% logujących korzysta z VAG-Com'a [VCDS], który był wzorem dla tego produktu. nie wiem niestety jak zachowuje się oprogramowanie dołączone do tego interfejsu.

rzecz w tym, że do diagnostyki potrzebujesz:
- interfejs;
- oprogramowanie - najlepszy jest wspomniany VC [VCDS] firmy Ross-Tech , który w nowszych wersjach, niż 409.1, współpracuje jedynie z wyrobami Ross-Tech [względnie z chińszczyzną].


nie wiem, czy ktokolwiek z piszących na AKP korzystał z tego oprogramowania - trudno zatem odnieść się do funkcjonalności/stabilności.
...poza dyskusją jest fakt, że wygląda na replikę VC'a.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 23:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
OK. Teraz rozumiem...

Czyli muszę mieć interfejs HEX-USB + CAN i soft, który można pobrać zresztą ze strony ADAKO...

http://www.vag-com.pl/download.htm

Czy to jest pełna wersja programu...?

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 23:30:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AdamNL napisał(a):
OK. Teraz rozumiem...

Czyli muszę mieć interfejs HEX-USB + CAN i soft, który można pobrać zresztą ze strony ADAKO...

http://www.vag-com.pl/download.htm

Czy to jest pełna wersja programu...?



chyba źle wytłumaczyłem.

możesz kupić ten interfejs, który wskazałeś - będzie on działać razem z C6 bez problemu, lecz nie jestem w stanie określić, czy oprogramowanie dołączone doń jest tak dobre jak VAG-Com [VCDS]. może być równie dobre, a może być nawet lepsze. może być jednak gorsze.

VAG-Com [wraz z interfejsem HEX], to klasa sama dla siebie, choć ceny adako są nonsensem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 23:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
OK.....

Dziękuję za porady :)

Zanabędę ten zestaw z allegro i zobaczymy jak to będzie działać...
W każdym razie na pewno będę zadawał mnóstwo pytań na forum za co z góry przepraszam....

Pozdrawiam,


Adam.

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 09:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Ja na twoim miejscu nabył bym taki zestaw

http://www.sinoyhk.com/wholesale/VAG-CO ... 0-271.html

+

http://www.ross-tech.com/Merchant2/merc ... ode=VAGCOM

I miał w pewni działającego VCDS'a :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 11:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Kolego jedź na ul. Giełdową w Łodzi (nie pamiętam nr. , ale jest to drugi budynek od str. ul . Prostej) (ul Giełdowe są dwie, jedna zaraz za drugą (zumi), chodzi mi o tą drugą, na samym końcu ul Prostej i początku ul. Ekonomicznej). Mehcnaik znajduje się zaraz za byłym salonem Opla. Chłopak naprawde zna się na żeczy. Pracował naście lat w ASO Idczak. Bez problemu robi remonty 3.0tdi, 4.0tdi, 5.0 V10 tdi. Ostatnio wymieniał rozrząd w 4.0tdi. Ma Vasa, wiedzę ogromną, nie jest naciągaczem. Podłaczy pod kompa i napewno coś wymyśli. Tylko ostrzegam, nie tak łatwo znaleźć u niego wolny termin, ma ogrom pracy, a na placu stoi zawsze duuużo aut (jak w komisie :D).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 17:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
2rafal7 napisał(a):
Kolego jedź na ul. Giełdową w Łodzi (nie pamiętam nr. , ale jest to drugi budynek od str. ul . Prostej) (ul Giełdowe są dwie, jedna zaraz za drugą (zumi), chodzi mi o tą drugą, na samym końcu ul Prostej i początku ul. Ekonomicznej). Mehcnaik znajduje się zaraz za byłym salonem Opla. Chłopak naprawde zna się na żeczy. Pracował naście lat w ASO Idczak. Bez problemu robi remonty 3.0tdi, 4.0tdi, 5.0 V10 tdi. Ostatnio wymieniał rozrząd w 4.0tdi. Ma Vasa, wiedzę ogromną, nie jest naciągaczem. Podłaczy pod kompa i napewno coś wymyśli. Tylko ostrzegam, nie tak łatwo znaleźć u niego wolny termin, ma ogrom pracy, a na placu stoi zawsze duuużo aut (jak w komisie :D).


A ma ktoś może jakiś bliższy namiar... ? Telefon, maila, cokolwiek...

Z góry dziękuję...

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 18:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Adam jutro Ci podam na PW, bo telefon mam w firmie, a jestem w domciu :).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 20:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2009 17:39:50
Posty: 24
Lokalizacja: Amsterdam
Świetnie ! :peace:
Jeszcze raz dziękuję.. :)

_________________
'08 A5 3.0TDI quattro - prywatny,
'10 A4 3.2FSI Avant quattro - służbowy

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: