.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:47:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4,2] Przepływomierz błąd 16486
PostNapisane: 07.paź.2009 19:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 20:32:31
Posty: 19
Lokalizacja: Sopot
Witam.
Mam problem z przepływką do D2, ABZ, 95r. 4,2Q, Mianowicie podłączając się Vaginą pokazuje błąd przepływomierza błąd 16486. Ale żeby nie było kupiłem już dwie używane przepływki po 150 pln za każdą na aledrogo. Po ich wymianie problem nie zniknął dalej ten sam błąd 16486. Chcąc nie chcą i mając bardzo fajnego kumpla w Focie kupiłem nówke przepływkę orginalną Boscha, zapakowaną z plombą (nie będę pisal za ile bo i po co, ale cena była dobra). Jakież było moje zdziwienie kiedy po wymianie przepływki na orginalną i skasowaniu błedów nic się nie zmieniło i dalej jest ten sam błąd 16486. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie łącznie ten z przepływką i wszystkie są ok. Zanim zareklamuje przepływkę co może być trudne bo ponoć części elektronicznych nie wymieniają, ale może się uda ze względu na znajomości, chciałem się zapytać:
1. Jakie napięcia powinny być na przepływce
2. Chcę sam na krótko zasilicz przepływkę 12V ale potrzebuje schematu polaryzacji
2. Gdzie wchodzi kabel z przepływki tzn. druga strona i gdzie tego szukać
3. Czy jest osobny przekaźnik odpowiedzialny za przepływkę
4. Czy w/w błąd może być powodem tego że Ecu silnika się uszkodził ?? (oby NIE)

Nadmienię iż z powodu przepływki na wolnych obrotach auto po gwałtownym dodaniu gazu zachowuje się tak jakby się zalewało, obroty spadają do 200 i po 2 sekundach wkręca się do 6000.
Będę wdźięczny jeżeli ktoś udostępni mi schemat elektryczny, może podłącze sobie generator i poszukam chociaż gdzie to wchodzi.
Jest jeszcze szansa podjechania do ASO, ale tam za samo podłączenie kompa biorą jak za zboże a nie mówię już o naprawie.

Z góry dziękuje za info
Pozdrawiam Wojtek

edit by Buba : proszę poprawnie tytułować wątki co znaczy temat : przepływomierz pomocy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 00:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Ja bawiłem się podobnie jak Ty.
Podpinałem Bosche, zrosze i inne przepływki.
Tez była kupa.

Objawy, błedy wskazują jednoznacznie na przepływomierz.

Kupiłem ORI w ASO - problem zniknął. 450zł oddając starą.

Sprawdz czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Przeczyściłbym jeszcze przepustnice + nowa adaptacja.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 20:47:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 20:32:31
Posty: 19
Lokalizacja: Sopot
Witam
Koledzy problem rozwiązany. Wczoraj ściągnąłem schemat i opis i udało się. Ale od początku.
Wyjąłem wtyczkę od przepływki, mierze miernikiem są dwie masy brak plusa (silnik uruchomiony), czyli szukanko kabla z plusem. Generatora nie mogę podłączyć ponieważ może wchodzić na jakiś układ. Rozcinam po kolei wiązki, kabel od przepływki przechodzi przez kostkę połaczeniową nr 4 znajdującą się tuż przy ECU silnika, a następnie wchodzi do kabiny pod podłogę pasażera i dalej niestety ale go nie namierzyłem. Chcąc nie chcąc podłączyłem na krótko przez bezpiecznik +12V i przepływka zadziałała. Potem przerobiłem tylko ten plus na plus po stacyjce i temat rozwiazany. Dodam iż nie rozcinałem plusa idącego do przepływki tylko równolegle do niego dołożyłem 12V, gdyż nie byłem pewny czy jeszcze coś po stronie kabiny nie stoi na tym kablu (raczej coś stoi bo mam wrażenie że jakby było słychać cykanie cewki po dodaniu zasilania).
Silnik jak ręką odjął, zniknął efekt zalewania i spadku obrotów do 200 po dodaniu gazu.
No i niestety kupa kasy na przepływki wydana, ale trudno, przeżyję, mam nową przepływkę i zapas.
I w ten oto sposób dalej pomykam moim szerszeniem.
Dzięki koledzy jeszcze raz za wsparcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 20:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ciekawy problem... bo problem jeszcze jest tylko rozwiązanie go niweluje... ciekawe ciekawe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: