.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 02:20:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 A4 2.5 TDI AKN] - wyciek oleju na dolocie
PostNapisane: 06.paź.2009 21:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2008 10:15:08
Posty: 2
Po stronie kierowcy przy wtryskiwaczach mam widoczne ślady oleju, jednak przypuszczam, że jest to spowodowane "niefrasobliwością" warsztatu w którym kiedyś wymieniałem olej - tak napaskudzili (wszystkie 3 wtryskiwacze były upaćkane, pierwszy, do którego jest dostęp kiedyś wyczyściłem z oleju i ponownie się on w tym miejscu nie pojawił).

Jednak ostatnio pojawił my się drobny wyciek na dolocie, mniej więcej w miejscu oznaczonym na obrazku:
Obrazek
Odwiedziłem ASO, stwierdzili, że konieczne jest wymienienie uszczelek pod zaworami (koszt około 1100 zł). Czytając to forum byłem przygotowany, że będzie to coś z odmą, jednak oni twierdzą, że to nie jest nią spowodowane. Przedstawili mi kosztorys, jednak chciałbym mieć pewność, że nie wymienią mi pół silnika zanim usuną tą usterkę. Mógłbym prosić o jakieś sugestie i rady w tej sprawie :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 07:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 17:35:36
Posty: 58
Lokalizacja: Rzeszów
Jak już sie zdążyłeś przekonać czytając forum - odma jest najczęstszą przyczyną różnych powikłań i działania naszych silników (mam "trochę" inny model, ale...), wymiana uszczelek zaworowych jest można by powiedzieć ostatecznością.
Jeśli chodzi o mnie zacząłbym bym od prostszych (mało popularnych w warsztatach) prac tj.: odma, wyczyszczenie dolotów, w których osadza się dość dużo osadów - jak zdemontujesz będziesz się mógł sam przekonać, można by powiedzieć w większości niby prace kosmetyczne jednak dające możliwość "wzięcia oddechu" naszemu silnikowi - sprawę uszczelek - to również może być przyczyna pojawienia się "zapocenia" - bo wyciekiem nazwałbym coś co cieknie i w konsekwencji kapie - a mniemam z Twojej wypowiedzi, że jest to raczej "zapocenie" niż regularny wyciek?

Mogę się jednak mylić, z drugiej strony wymiana uszczelek zaworowych jest dość często spotykaną praktyką z uwagi na zbyt mały kosztorysowo a pracochłonny proces oczyszczenia dolotów.
Pozdrawiam

_________________
Wacław Szubert
tel.: 0-605 331 704
A6 2,5l TDI AVANT Tiptronic + Quattro (2004r. model 2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 09:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam...


Ja tak miałem w moim AFB - polecam koniecznie sprawdzić

1 : turbo - czy nie wali Ci olejem w dolot.
2. Odma

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 14:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
The Dino, uszczelniacze zaworowe, no naprawdę, to się kupy nie trzyma. Jak puszczają uszczelniacze to olej spływa po trzonkach zaworów do cylindra i jest spalany. A miejsce, które wskazałeś jest dużo dużo wcześniej, przed zaworami, więc u ciebie gdyby to miał byc olej z zaworów to by znaczyło, że Twój silnik nie zasysa powietrza dolotem tylko nim dmucha (jak spręzarka ?).

Zajrzyj tam, wyczyść, sprawdź stan uszczelki (z blachy, podejrzewam, że cos z nią nie tak, miałem bardzo kiepską a uszczelniała), jesli trzeba wymień na nową i zobaczysz, czy będzie się pociło dalej.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 14:53:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Możliwości oleju w dolocie są tylko dwie, albo żyga Ci turbina, albo ciągnie odpowietrzeniem układu korbowodowego, czyli odmą.

W zależności od tego co stwierdzisz rozwiązania są dwa, odpowiednio naprawa turbiny lub zneutralizowanie przedmuchów na panewkach.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 21:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2008 10:15:08
Posty: 2
Dziękuje za rady. Nie znam się aż tak na silnikach i może diagnoza ASO jest ok i uszczelki zaworów są do wymiany, ale też wydaje mi się, że to niewiele pomoże jeśli chodzi o olej na dolocie. Oni jakoś nie widzą z tym problemu, więc tu raczej nie trafili. Cieknąć nic nie cieknie, oleju nie bierze wcale, jego ilość jest niezmienna. Z turbiną też raczej wszystko w porządku, nie odczuwam żadnych problemów (sprawdziłem sobie dokładnie całą historię mojej A4, około 100 000 km temu miała wymienianą turbinę, cały czas w ASO w Niemczech, sam ją przywiozłem). Sam nie wiem co z tym zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 06:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

The Dino napisał(a):
Dziękuje za rady. Nie znam się aż tak na silnikach i może diagnoza ASO jest ok i uszczelki zaworów są do wymiany, ale też wydaje mi się, że to niewiele pomoże jeśli chodzi o olej na dolocie. Oni jakoś nie widzą z tym problemu, więc tu raczej nie trafili. Cieknąć nic nie cieknie, oleju nie bierze wcale, jego ilość jest niezmienna. Z turbiną też raczej wszystko w porządku, nie odczuwam żadnych problemów (sprawdziłem sobie dokładnie całą historię mojej A4, około 100 000 km temu miała wymienianą turbinę, cały czas w ASO w Niemczech, sam ją przywiozłem). Sam nie wiem co z tym zrobić.


Dino powiem Ci co zrobić. Jeżeli już masz tam wyciek to duże prawdopodobieństwo że dwój dolot wygląda tak.

http://zapodaj.net/3e2d49f0551c.jpg.html

http://zapodaj.net/3e2d49f0551c.jpg.html

http://zapodaj.net/1f14726e040d.jpg.html

http://zapodaj.net/13341818241d.jpg.html

http://zapodaj.net/14165b405ebe.jpg.html

http://zapodaj.net/4f9a0ae81053.jpg.html



Nie będę wspominał już o kolektorach.

Pozdrawiam
Jakub

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 10:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 17:35:36
Posty: 58
Lokalizacja: Rzeszów
Dido napisał(a):
Nie będę wspominał już o kolektorach.
Czy przyczyna takiego a nie innego wyglądu to tylko odma czy istnieje inne prawdopodobieństwo takiego wyglądu?
Jak w praktyce zmniejszyć/usunąć pojawianie się takiego osadu na dolocie:
1. czy zależy to od stylu jazdy?
2. czy przyczyna jest w odmie?
3. A może zawór EGR szwankuje?

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

_________________
Wacław Szubert
tel.: 0-605 331 704
A6 2,5l TDI AVANT Tiptronic + Quattro (2004r. model 2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: