.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 02:12:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 98r 1.8- problem z przepływomierzem, spalanie 10l
PostNapisane: 06.paź.2009 21:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
Witam wszystkich!
Mam problem z przepływomierzem :( tzn. po podłączeniu do kompa pokazywał się błąd na przepływomierzu. Wymontowałem go i przemyłem,wyczysciłem pędzelkiem także czujnik wygląda jak nowy (mianowicie oporniki nie są przerwane ani uszkodzone- wizualnie igła). Po ponownym włożeniu ten sam problem. Kupiłem na alegro zamiennik- i ten sam problem. Nie wiem czy może jest coś innego co może to powodować a czego nie wykrywa komputer.
Najbardziej martwi mnie spalanie które nawet na trasie przy jeździe 90/h nie schodzi poniżej 10 litrów na setke- benzyny! Na wolnych obrotach komputer powinien pokazywać spalanie na przełomie 0,3l/h a mi pokazuje 2,5l/h!!!
Czy mam ktoś jakąś rade co z tym żarłaczem można zrobic, jak go wyleczyć?
Dzięki! pozdro :) :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
miernikiem multimetrem sprawdź ten przepływomierz, sprawdź też sonde, możesz też sprawdzic czujnik temp. i temp. powietrza zasysanego jeśli jest.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 19:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
Do dzisiaj montowałem 4 różne przepływomierze( 3 oryginalne,1 zamiennik) bez skutku. Po skasowaniu błędu na kompie cały czas pojawia się na nowo ten sam komunikat. Przepływomierz reguluje temperature zasysanego powietrza. Co do sondy lambda komputer żadnych błędów na niej nie wykazał ale nie zaszkodzi sprawdzić multimetrem Dzięki. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 20:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
chodzi mi o to ze jak sprawdzisz tą przepływkę multimetrem to sprawdzisz też zasilanie jakie podaje ECU do przepływki i napięcie jakie wychodzi z tej przepływki być może zasilanie przepływki szwankuje np. przez wypaloną masę przez co nawet sprawna przepływka będzie dawała błędny sygnał a ECU będzie zapisywał błąd. Autodata podaje też że masz tam czujnik IAT. Jak chcesz mogę Ci napisać jak to sprawdzić.Pozdro

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 12:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
OK. Czy mógłbyś mi napisać jak to sprawdzić . Z góry serdeczne dzięki.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 19:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
1. Odłączasz wtyczkę z przepływki i 3pin podpinasz pod masę ktoś musi kręcić rozrusznikiem i sprawdzasz napięcie powinno być od 11-14V
2. Zsuwasz z wtyczki osłonkę i na podpiętej wtyczce do przepływki mierzysz napięcie pomiędzy 1 a 2 pinem wtyczki silnik ma pracować na jałowym, napięcie powinno wynosić od 0,8 do 1,1V
3. tak samo jak w drugim punkcie tylko silnik wkręcasz na 3000rpm i napięcie powinno wynosić pomiędzy 1,7 a 2V

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 14:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
OK. Dzięki .Sprawdzę dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 18:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
1. Pokazuje 14V.
2. Na 1 pinie wskazuje 1,20 i faluje, a na 2 pinie 0,12
3. Przy 3000rpm na 1 pinie wskazuje 1,9 a na 2 pinie 0,12.
I co to oznacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 02:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
źle mnie zrozumiałeś w pkt. 2 i 3 napięcie mierzysz pomiędzy dwoma pinami nie dla każdego pina osobno i nie odpinasz wtyczki tylko jak zdejmiesz osłonkę z wtyczki to mierzysz to napięcie wtyczka ma być podpięta a osłonkę zsuwasz po to żeby mieć dostęp do przewodów.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 16:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
Nie odpiłem wtyczki tylko tak jak pisałeś zsunąłem gumową osłonę. Nie wiem w jaki sposób sprawdzić napięcie między dwoma pinami, ostatnio sprawdziłem dla każdego osobno. Tym razem podłączyłem czarny kabel z woltomierza pod 2 pin a czerwony pod pin 1. W ten sposób na wolnych obrotach pomiar pokazał 1,2V ,a na 3000rpm 1,9V. Czy ten pomiar jest w porządku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 23:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
tak w porządku wynikało by z tego że jeśli ECU wywala błąd przepływki to spowodowane jest to lewym powietrzem. Sprawdź jeszcze czujnik ITA

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 13:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 21:52:57
Posty: 7
A co to za czujnik? Gdzie się znajduje i jak mam go sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: