Ostatnio przez tydzień walczyłem z moim osiołkiem, który wyrzucał mi płyn chłodniczy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego. Piszę ten post ponieważ w żadnym forum nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji oprócz uszczelki pod głowicą. i paru innych ciekwaych przydaków, które jednak nie do końca pokrywały się z tym jak to u mnie wyglądało.
Jak sie sprawa miała u mnie:
odpalamy silnik, silnik się powoli nagrzewa (2,0 ABT), po jkaimś czasie otwiera się termostat, poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym nagle wzrasta i wzrasta aż wywala go przez korek, a dosłownie po 3 do 5 sekund po tym włącza się wentylator na chłodnicy przy temperaturze 95 stopni wg wskaźnika na desce i poziom płynu spada mniej więcej do połowy objętości zbiorniczka - no to dolewam bo mi szkoda osiołka, że może się przegrzeje itd... i tak patataj patataj...
troche się wk......łem bo mi wyszło na to że przez tydzień wydałem więcej na płyn chłodniczy niż na paliwo, a najbardziej mnie wk.....ło to, że wszyscy mechanicy chcieli mnie naciągnąć na kase twietrdząc za każdym razem że to ewidentnie uszczelka pod głowicą.
Otóż nie moi drodzy - jak będzie się Wam tak działo jak w opisanym przeze mnie przypadku to w żadnym wypadku nie wymieniajcie termostatu, nie wymieniajcie pompy wody, nie wymieniajcie korka od zbiorniczka wyrównawczego, nie wymieniajcie tych j......nych czujników temperatury na króćcu przy bloku - napewno nie kupujcie zamienników firmy "topran" - mówiłem wszystkim od których kupowałem te czujniki że nie chcę tanich tylko dobre ale widocznie nie ma dobrych zamienników, serio chyba lepiej jest poszukać na szrocie używanego ale oryginalnego audi - (szary trójpinowy okrągła wtyczka i niebieski dwópinowy prostokątna wtyczka) a już napewno nie wymieniajcie uszczelki pod głowicą jeśli wiecie że niedawno była robiona (chyba że macie 100% pewności że ktoś wam robote spie......ił, ale to jest raczej trudno stwierdzić a jeszcze trudniej udowodnić) tylko wymieńcie sobie czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora, który znajduje się po lewej stronie na dole chłodnicy stojąc przodem do osiołka - taki niebieski zazwyczaj, dwupinowy, odkręcany za pomocą klucza 29.
przepraszam za kwestie czujników temperatury - niebieski i szary bo one akurat nie są odpowiedzialne za załączanie wiatraka tylko niebieski jest odpowiedzialny za wyłączanie automatycznego ssania a szary za wskaźnik na desce ale właśnie na deasce pokazywało mi temp. około 50-60 stopni a wiatrak się już włączał - przy nowym czujniku na króćcu przy bloku... topran jak dla mnie przynajmniej to dziadostwo - założyłem stary, orygialny audi (szary trójpinowy) i teraz wskaźnik na desce pokazuje prawidłową temperaturę, tzn jest 90 stopni, wystarczy że temp lekko tylko wzrośnie ponad 90 stopni, włącza się wiatrak, temp. spada lekko poniżej 90 (na trasie bo w mieście trzyma niemal cały czas 90) i wiem że jest ok i już nie martwię się że przegrzeję mojego osiołka
pozdrawiam wszystkie koleżanki i kolegów dla których samochód to coś więcej niż tylko kupa blachy i gumy.
p.s.: nie dajcie się nabić w balona mechaniorom, sami najpierw niuchajcie co może być, ja, jak już nie wiedziałem kompletnie co może być, otwarłem maskę, zapaliłem fajkę, strzeliłem kielicha i zapytałem się go pieszczotliwie: co Ci Ch......ju jest? i po tej grzecznej rozmowie mój kochany osiołek pokazał mi co mu jest tylko musiałem mu poświęcić pół godziny uwagi
edit by Buba : cieszymy się Twoim szczęściem i zaoszczędzonymi pieniędzmi ale wątki tytułujemy poprawnie