.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 04:47:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 '92 nowa klima] czujnik na wężu wodnym do nagrzewnicy
PostNapisane: 19.sie.2009 10:35:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pytanie do posiadaczy V8 -

- jak (w jakiej kolejności) są zamontowane przewody paliwowe na prawym kielichu
- jak ta kolejność wygląda przy filtrze paliwa (przed tylnym prawym kołem) - pierwszy od progu jest zasilający (z filtra), potem są dwa kolejne (który w środku?)
- uchwyty gumowe w opaskach - czy śruba mocująca oddziela pierwszy przewód od dwóch pozostałych, czy dwa pierwsze od trzeciego?

Kto zerknie, bo składam?:)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 08.wrz.2009 19:02:55 przez rodzynek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 19:01:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
No to mam kolejne pytanie do posiadaczy V8, najlepiej rok 92 i młodsze - z nową klimą.

Poproszę użytkowników takich auto o sprawdzenie w miarę możliwości, czy mają podpięty czujnik na wężu wodnym prowadzącym do nagrzewnicy - tam przy zaworze zamykającym przepływ wody.

U mnie o dziwo nie ma kabelka z wtyczką do tego...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 19:11:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Chodzi Ci o ten czujnik na plastikowym trójniku który podłącza się do klimatronika ???
U mnie nie ma (jeszcze) cały czas wożę ze sobą trójnik i czujnik ale jakoś nie zabrałem się jeszcze do montażu.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 19:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie o dziwo tylko tak jest czujnik był w rzędowych piątkach

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 19:41:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Losiak napisał(a):
Chodzi Ci o ten czujnik na plastikowym trójniku który podłącza się do klimatronika ???


Hmm, nie wiem o jakim trójniku mowa :D

Silnik, z niego wychodzi wąż wodny, przechodzi przez blachę (tą pomiędzy silnikiem, a nagrzewnicą), tu jest w pierwszej kolejności czujnik temperatury wody, zawór zamykający dopływ wody do nagrzewnicy, kawałek przewodu z zaworkiem do odpowietrzenia i już jest nagrzewnica.

I o ten czujnik właśnie chodzi ;)

Obrazek


Ponadto, biały wężyk podciśnieniowy od klimy (z silnika V71 - przepływ powietrza) wchodzi do wnętrza kabiny i... wisi sobie luzem. Czemu?


maciu napisał(a):
nie o dziwo tylko tak jest czujnik był w rzędowych piątkach


Hmm, idę policzyć cylindry, bo coś mi nie pasuje... :peace:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 20:43:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
U mnie tego czujnika nie ma i wygląda dokładnie tak jak ten który kupiłem aby go zamontować.
Jest to czujnik który podłączasz pod klimatronik i wtedy na 51 kanale pokazuje ci temperaturę płynu chłodzącego.
I tak jak mówi Maciu występowało to w silnikach 5 cylindrowych.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 21:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a ta klima to z którego roku przepraszam?

wężyk jeden w nowszym klimatroniku jest luźny wogóle nie używany

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 22:37:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
a ta klima to z którego roku przepraszam?

wężyk jeden w nowszym klimatroniku jest luźny wogóle nie używany


Klima, tak jak auto, jest z 08.92 - nowy panel, stary czynnik.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 23:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ciekawostka albo ktoś już sobie wcześniej próbował to wyrzeźbić

zrobisz dokładniejsze zdjęcie jak jest zamontowany ten czujnik?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 12:43:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
u mnie tego czujnika nie ma a klima taka jak Twoja

ale nie mam vebasto :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 14:45:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ciekawe, starsza klima ma ten czujnik na schematach, może ktoś
nadgorliwy założył?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 19:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
mam dwie sztuki 89 na nowy czynnik bo faszysta zmienil w serwisie zostal tam zalozony zestaw do przerobienia i tam tego czujnika nie ma 93 na nowy czynnik orginal nie ma tam tego czujnika w miejscu czujnika ja mam odpowietrznik na srubke fi6 a jesli chodzi o bialy wezyk ktory idzie do nikat tez tak mam widocznie tak ma byc

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 19:53:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
biały wężyk gdzieś idzie - no nie zwróciłem uwagi gdzie ale nie dyńda swobodnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 20:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wchodzi do kabiny i tyle

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 21:34:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
maciu napisał(a):
wchodzi do kabiny i tyle


to troszkę ogólnikowe :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 21:39:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Maciu, czujnik jest na jednej obudowie z zaworem odcinającym wodę, dokładnie tak jak w R5. Może Niemce w ASO wsadzili co mieli pod łapą przy jakimś serwisie...
W każdym razie zwróciłem na to uwagę przy rozbieraniu V8, dlatego przy składaniu 200 nie szukałem brakującej wtyczki ;)

Biały wężyk wchodzi do kabiny i kończy się koło kanału do nawiewu na szybę.

Jak będę miał jeszcze jakieś ciekawe pytania to dam znać :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 23:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
aj waj w R5 ten czujnik jest zupełnie odseparowany od zawou
odcinającego ma on swój trójnik tuz za motorem

a tu powiadasz jest całość? ciekawe jak możesz zrób więcej fot

to może być związane z webastem niestety do V8 po lifcie
nie posiadam takich schematów

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 21:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zdjęcia zrobię, jak zaglądnę w te rejony.
Teraz mam prace w innych miejscach, np. w ASB - jak dobrze osadzić konwerter? Wg serwisówki jest ok. 1 cm za płytko i nie puszcza mi silnika. Czy da się go osadzić dobrze bez zdejmowania (wolałbym ze względu na uszczelnienie)?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 07:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jesli chodzi o asb konwerter to jesli zalozyles i nie weszlo o 1 cm a wczesniej skreciles skrzynie do silnika to pompa oleju do wymiany
konwerterem trzeba pokrecac i leciutko podrygiwaj jednoczesnie popychajac i wtedy powinno wskoczyc na swoje miejsce

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 09:29:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
juzek v8 napisał(a):
...jesli zalozyles i nie weszlo o 1 cm a wczesniej skreciles skrzynie do silnika to pompa oleju do wymiany...


Nie złożyłem razem silnika ze skrzynią - owszem - dociągałem śrubami, ale miałem ok. 1 cm luzu pomiędzy nimi. W jaki sposób mogłem uszkodzić pompę?

juzek v8 napisał(a):
konwerterem trzeba pokrecac i leciutko podrygiwaj jednoczesnie popychajac i wtedy powinno wskoczyc na swoje miejsce


Dupa, nie wskakuje i już. Ma twardy opór a sam konwerter ma spory luz na wałku.
(Ściągnąłem go już i zaznaczyłem na korpusie skrzyni w którym miejscu są zęby, a na konwerterze gdzie są wycięcia. I nic...)


EDIT - sprawa rozwiązana - usterka usunięta i konwerter siadł jak należy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 09.paź.2009 21:00:09 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: