.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 16:34:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2.5 TDI quattro S-LINE POTRZEBNA POMOC
PostNapisane: 17.paź.2009 19:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
witam juz raz zamiesciłem taki post jednak moze nie dokonca wszystko dobrze zrobiłem ze wzgledu na to ze jestem nowym uzytkownikiem portalu bede wdzieczy za jakies wskazówki


Na wstępie Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i chylę czoła przed wiedzą jaką posiadacie i dzielicie się na forum. Nie jeden mechanik nauczył by się czegoś od was.

Ale teraz przejde do sedna. Proszę o wyrozumiałośc poniewąż dopiero od niedawna jestem posiadaczem Mojej NIUNI która to zawarta jest w temacie postu. Jak napisałem posiadam 2,5l audiczke A4Q TIP z 2000r ale juz po lifcie. autko ma przejechane 195tysiecy i przebieg oryginalny na 99% ponieważ sprawdzany po numerze nadwozia i z historii jaka uzyskalem jest to prawda.

Na moje oko laika auto spisuje sie dobrze. ogladal ja moj zaprzyjaźniony mechanik i tez nie mial wiekszych uwag. auto ładnie zapala nawet w zimowych warunkach, a sprawdzilem to ponieważ obecnie jestem w norwegi. nie dymi jakos specjalnie oleju tez jakos nie ubywa widocznie z silnika.
wiem na 100% ze mam prawdopodobnie termostat do wymiany poniewaz auto osiagnie tylko wetedy 80 stopni jesli włacze na jałowym biegu klime w innym przypadku nie ma takiej opcji. nie wspomne o temperaturze oleju gdzie wskaznik własciwie nigdy nie rusza sie z 60 stopni. Poczytałem troche postow bedacych na tej stronie i wiem ze napewno czeka mnie czyszczenie imm bo nie wiem kiedy to bylo robione i czy wogóle oraz odmy.

Mam jednak dwie sprawy ktore mnie zastanawiaja i na ktore zwrócił mi uwage mechanik. po pierwsze gdy auto chodzi na jalowym biegu po za charakterystycznym mrukiem V6 Very Happy słuchac delikatne stukanie, po lewej stronie silnika to znaczy od kierowcy. mechanik na poczatku mowil ze mogą to być wałki rozrzadu albo pompa wtryskowa jednak po sprawdzeniu przebiegu i histori auta (pompa wtryskowa wymieniana przy 146 tysiacach na nowa w serwisie) stwierdzil ze raczej mogę być spokojny bo wszystko powino byc ok. nie bylo czasu niestety na gruntowne sprawdzanie auta bo pilnie wyjeżdżalem do norwegi. to jest jednen z problemow.
Drugi to fakt odczówanych wibracji w aucie gdy obroty osiagna okolo 3tysiacy/ opony sa do wymiany jednak nie wydaje mi sie zeby to one byly przyczyna. jadac do norwegii miałem sytuacje ze gdy obroty podeszły pod 4 tysiace (opcja kicdown)przy wyprzedzaniu auto jakby przestalo przyspiecszac tak troche jakby skrzynia sie zacieła(wybaczcie slowa ale jestem laikiem), dodam ze silnik pracowal normalnie nie stracil obrotów czy tym podopbne, po zatrzymaniu na parkingu i ponownym ruszeniu od zera wszystko wrocilo do normy. autko jechalo normalnie. Niestety nie miałem okazji zrobic odczytów na vag'u ale zamierzam to zrobic w najblizszym czasie.

czy moze mi ktos pomóc i podżucic wstępnie jakieś rady, diagnozy, czego się powinienem spodziewac odnosnie stuku w silniku i wibracji w aucie???

Dodam ze przy 164 tysiacach był zmieniany kompletny rozrząd wraz z pompa wody rolakami i napinaczami.
Auto nie ma żadnych wycieków oleju na zewnatrz, silnik nie jest idealnie czyst(chodzi mi o naturalny brud-silnik nie myty) ale nie ma na nim żadnych wycieków. jedyny wyciek jaki mam to plyn z ukladu wspomagania gdzie delikatnie kapie ale trudno mi stwierdzic gdzie dokladnie(kontroluje jego stan na biezaco.
Prosze o wyrozumialośc i pomoć w miare możliwości.
Nie boje sie kosztów napraw chce tylko wiedziec na co połżyć nacisk i czego mogę sie spodziewac.
Dodam że skrzynia sama w sobie pracuje bez wiekszych uwag. płynnie zmienia biegi nawet w opcji kickdown, rozpedzajac auto od zera równostajnie też nie ma szarpnieć. biegi płynnie sie zmieniaja czasmi nawet idzie je tylko zauważyć po zmianie pracy silnika i skoku obrotow na panelu.

pozdrawiam i bede wdzieczny za kazda konstruktywna opinie.
_________________[list=][/list]

[EDIT] by KORU Poprawiomno nazwe tematu i przeniesiono w odpowiednie miejsce.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:31:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Witamy :peace:
Jeżeli coś tam skrzynia biegów lekko przeciąga czy coś to wskazane jest olej wymienic w niej ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: