.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 00:13:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z] Logi - prosba o podpowiedz
PostNapisane: 06.maja.2007 19:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 22:30:51
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
W koncu udalo sie polaczyc z moim ciezkim w diagnozowaniu ECU (92').
Oto efekt:

Bieg jalowy:
p1 40
p2 39
p3 0
p4 34
p5 116
p6 117
p7 64
p8 81
p9 146
p10 152

proba drogowa (3 bieg i gaz w podlodze):
p1 185
p2 198
p3 255
p4 168
p5 215
p6 117
p7 63
p8 85
p9 163
p10 235

Znajomy, bedacy posiadaczem rok mlodszego egzemplarza sugeruje problem z ustawieniem kata paczatku wtrysku i rzeczywiscie zgodnie z innymi postami wartosc p2 powinna miescic sie w granicach 50...65, w moim przypadku 39.
Czy to moze byc przyczyna "twardej" pracy silnika na biegu jalowym ?

A

_________________
Artur
B4 '92 1,9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 20:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy pomiar na biegu jałowym wykonywałeś w basic settings ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 20:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 22:30:51
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa
Podejrzewam, ze tak - ze wzgledu na zaawansowany wiek ECU (05.92). Udalo mi sie polaczyc dopiero po wywolaniu bledu (rozpiety G80) i tylko DeltaScan'em. Z tego co wiem w tych jednostakch mozliwa jest tylko kontrola ustawien podstawowych, czy tak ?

Pzdr

A

_________________
Artur
B4 '92 1,9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 20:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Basic settings musisz wywołać ręcznie ;)
W temacie: twarda praca raczej objawia się przy przyspieszonym kącie wtrysku, jak podasz mi wartości dla bs , wtedy ustosunkuję się do twojego kąta wtrysku.
Co do innego sposobu sprawdzania takich starych rupci (sam mam 1Z `93) najprościej sprawdza się go w nastepujacy sposób:
1) Zdjac wtyk z przepływomierza - powinien stracić 50% mocy. Jesli straci niewiele lub w ogóle - jest źle i przepływka idzie do kosza.
2) Pomierzyć ciśnienie doładowania manometrem wpiętym w metalowy króciec odchodzący od metalowej rury na dolocie w górnej części silnika. 1846 mbar w zakresie od 2000 do 3000 jest superzadowalającym wynikiem. Manometr można kupić w sklepach tuningowych (specjalna redukcja na wejściu ograniczająca drgania wskazówkiw czasie pomiaru).
Zabawa w przeliczanie wartości cyfrowych na rzeczywiste z zeszytem serwisowym na reku może przyprawić o mdłości.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 22:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 22:30:51
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa
W jaki sposob recznie wywolac basic settings ?
Czy wartosci podane przez DeltaScan nie sa miarodajne ?
Wypinanie wtyczki przeplywomierza juz przerabialem - rozniaca w osiagach zdcydowana - ledwo udalo sie rozpedzic do 80 km/h i trwalo to bardzo dluugo...

_________________
Artur
B4 '92 1,9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 22:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie bawiłem sie delta scanem, nie podpowiem zatem, moze zrobi to ktos kto go uzytkował, ale poszukaj przy odczycie bloku 000 opcji "basic settings" lub "nastawy podstawowe".
Jeszcze jedno ... przy przechodzeniu w nastawy podstawowe silnik zaczyna pracowac wyraźnie inaczej, poznasz od razu, zmienia sie barwa dźwięku i nieco spada kąt wtrysku, poczuujesz od razu - wtedy bedziesz wiedział czy twoj program wymusza basic settings dla kanału 000 czy trzeba je (bs) wlaczyc recznie.
Przepływkę masz ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 21:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 22:30:51
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponwnie,
Czy jest wsrod Was ktos, kto podpowie czy dobrze posluzuylem sie Deltascanem ? Transmisja szybka→01-silnik→blok 000 (to wpisalem w dolnum okienku), nastepnie wybralem fukcje pomiar (lub parametry - nie pamietam) i zapis start. Zrobilem tak na rozgrznym silniku na biegu jalowym, nastepnie kawalek prostej drogi i rozpedzanie na III od 50 do oporu. Nie wiem ile bylo na zegarze pod koniec testu - po raz pierwszy udalo mi sie dojsc do momentu odciecia paliwa - mam przynajmniej nadzieje, ze tak bylo - silnik gwaltownie stracil moc i odzyskal po doslownie dwoch sekundach po odpuszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu.

Pzdr

A

_________________
Artur
B4 '92 1,9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: